|
کدخبر: 322122

بازار خودرو / قیمت خودرو / فروش خودرو

رونمایی از محصول جذاب کره ای / بازار خودرو به وجد آمد

با گذشت چند روز از اعلام خبر واردات پیکاپ خان به ایران از سوی یک شرکت داخلی، اولین نمونه پیکاپ خان به ایران رسید.

اقتصاد رونمایی از محصول جذاب کره ای / بازار خودرو به وجد آمد

تأثیر واردات خودروها بر بازار خودروی کشورها قابل توجه است و می‌تواند اثرات مثبت یا منفی داشته باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شده و قیمت خودروها را کاهش دهد. این امر می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیتی فراهم کند و تقاضا برای خودروهای داخلی را افزایش دهد. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند منجر به کاهش تولید خودروهای داخلی شده و در نتیجه بیکاری در صنعت خودروسازی را افزایش دهد.

مشخصات فنی و امکانات پیکاپ سانگ یانگ خان

مشخصات فنی پیکاپ خان در بازارهای مختلف با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌گردد، اما برای بازار ایران، نسخه بنزینی آن در نظر گرفته شده است. زیر کاپوت این نسخه، یک موتور 2 لیتری توربوشارژ جای گرفته که توانایی تولید ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارا می‌باشد. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ صورت می‌پذیرد. با توجه به اینکه پیکاپ خان دارای شاسی مستقل و دو دیفرانسیل است، امکان تنظیم حالت‌های انتقال نیرو (دنده سبک و سنگین) در این خودرو فراهم می‌باشد.

به دلیل استانداردهای اجباری موجود در واردات خودرو پیش‌بینی می‌شود در نسخه وارداتی این پیکاپ به ایران، امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، ایربگ‌های سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای، کلاستر دیجیتال، نمایشگر مالتی‌مدیا، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری و غیره گنجانده شده باشد.

خان۲

پیکاپ سانگ یانگ خان محصول وارداتی صنایع خودروسازی ایلیا

نام "موسو" برای طرفداران خودروهای کره ای تداعی‌گر یک شاسی‌بلند متفاوت از برند سانگ یانگ است که پیشتر در بازار داخلی حضور داشت. این خودرو در آن دوران با همکاری شرکت دایملر توسعه یافته بود و از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. اما در سال ۲۰۱۸ ، کمپانی سانگ یانگ (که اکنون با نام KG موبیلیتی شناخته می‌شود) نام "موسو" را احیا کرد و این بار آن را بر روی یک پیکاپ نصب نمود. همین پیکاپ است که در برخی بازارها با عنوان "پیکاپ خان" شهرت یافته و قرار است به‌زودی وارد بازار ایران شود. به نظر می‌رسد بازار پرطرفدار پیکاپ‌ها در ایران از این محصول کره ای استقبال خوبی به عمل آورد. در ادامه به معرفی مختصری از ویژگی‌های این پیکاپ کره ای می‌پردازیم.

در روزهای گذشته خبری مبنی بر واردات "پیکاپ خان" به ایران منتشر شد. تصویری منتشر شده که خبر از ورود این پیکاپ کره‌ای به ایران را می‌دهد. پیکاپ سانگ یانگ خان که در نسخه فول آپشن وارد خواهد شد از نخستین پیکاپ‌های کره‌ای بازار خودرو ایران است.

پیکاپ سانگ یانگ خان با پیشرانه دو لیتری توربو که ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته ساخت آیسین به چرخ‌ها منتقل می‌کند، راهی بازار خودرو خواهد شد. زمان تقریبی عرضه پیکاپ سانگ یانگ خان، اوایل سال ۱۴۰۳ اعلام شده است.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها