|
کدخبر: 322109

قیمت گوشی / قیمت موبایل آیفون / بازار موبایل

آیفون با سر سقوط کرد

آمار جدید نشان داد فروش آیفون اپل در چین، طی ۶ هفته نخست سال ۲۰۲۴، ۲۴ درصد کاهش یافت.

اقتصاد آیفون با سر سقوط کرد

کاهش فروش به معنای آن است که آیفون، جایگاه خود به عنوان پرفروش‌ترین تلفن هوشمند در چین را که در سال ۲۰۲۳، برای نخستین بار به آن رسیده بود، از دست داده است.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، اپل در سال ۲۰۲۳، سهم ۱۹ درصدی از بازار چین داشت که اکنون به ۱۵.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

شرکت چند ملیتی چینی ویوو (Vivo)، اکنون پرفروش‌ترین سازنده تلفن هوشمند در چین است و پس از آن، هواوی، آنر و اپل قرار دارند. برند آنر در سال ۲۰۲۰، از هواوی جدا شد.

مِنگ مِنگ ژانگ، تحلیلگر ارشد کانترپوینت درباره آیفون گفت: از یک سو، پس از بازگشت هواوی، با رقابت شدید در بخش مدل‌های رده بالا مواجه شده و در بخش میان رده، با قیمت گذاری رقابتی برندهایی نظیر اوپو، ویوو و شیائومی روبروست. کاهش فروش اپل در چین، از جدیدترین مشکلات سازنده آیفون در این منطقه است.

هواوی از زمان معرفی سری میت ۶۰، شاهد افزایش فروش در بازار گوشی‌های رده بالا بوده است.

اپل هفته گذشته، عرضه تخفیف‌هایی به میزان حداکثر ۱۳۰۰ یوان (۱۸۰.۶۸ دلار) برای برخی مدل‌های آیفون در فروشگاه تی‌مال را آغاز کرد. این شرکت ماه گذشته، آیفون را با تخفیف حداکثر ۵۰۰ یوان در سایت‌های رسمی خود عرضه کرده بود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، تراشه‌سازان چینی، طرح‌هایی را برای ایجاد خطوط تولید تراشه طراحی کرده‌اند تا پردازنده‌هایی را برای سازندگان تلفن هوشمند بومی، تامین کنند. این اقدام به ضرر اپل خواهد بود که تاکنون از محدودیت‌های صادراتی سخت‌گیرانه، سود برده است. این شرکت آمریکایی همچنین ممکن است از کندی کلی مصرف و گرایش به حمایت از شرکت‌های داخلی در چین، آسیب ببیند.

علت محبوبیت برند آیفون در بازار موبایل

علت محبوبیت برند آیفون در بازار موبایل می‌تواند به عواملی برمی گردد. کیفیت ساخت بالا: آیفون‌ها با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری پیشرفته ساخته می‌شوند، که باعث ایجاد یک تجربه کاربری عالی و دوام بالای دستگاه می‌شود.

سیستم عامل iOS: سیستم عامل iOS که توسط آیفون استفاده می‌شود، بهینه سازی شده و به روزرسانی‌های منظمی دریافت می‌کند. این سیستم عامل برتری‌هایی مانند پایداری، امنیت، سرعت و سازگاری با سخت‌افزارهای آیفون را داراست.

برند قدرتمند: آیفون یک برند قدرتمند و معتبر در صنعت موبایل است. شرکت اپل با سابقه موفقیت‌های بسیار و تمرکز بر ارائه محصولات با کیفیت، باعث شده است که آیفون به عنوان یک نماد از فناوری و لوکسیوسم مشهور شود.

تجربه کاربری برتر: طراحی زیبا، رابط کاربری ساده و قدرتمند، عملکرد بالا و تعامل بی‌درنگ با سیستم عامل iOS، باعث شده است که آیفون تجربه کاربری برتری را ارائه دهد.

اکوسیستم اپل: برند آیفون در اکوسیستم وسیع اپل و سازگاری با سایر محصولات اپل مانند آیپد، مک‌بوک و اپل واچ قرار دارد. این امکان را به کاربران می‌دهد تا به راحتی اطلاعات و سرویس‌ها را بین دستگاه‌های اپل همگام سازی کنند.

امکانات و قابلیت‌های متنوع: آیفون‌ها دارای امکانات و قابلیت‌های متنوعی مانند دوربین عالی، پشتیبانی از پرداخت‌های بی‌‌‌واسطه، امنیت بیومتریکی و قابلیت‌های هوشمندی مانند Siri هستند که جذابیت بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌کند.

استحکام و پشتیبانی: برند آیفون به دلیل استحکام ساختاری و سیستم پشتیبانی قوی، در بین کاربران معروفیت و قابلیت اعتماد بالایی دارد.

این عوامل در کنار استراتژی بازاریابی قوی اپل و تمرکز بر تجربه کاربریعلت محبوبیت برند آیفون در بازار موبایل می‌تواند به عوامل زیر برگردد:

کیفیت ساخت: آیفون‌ها با استفاده ازاستراتژی بازاریابی قوی اپل و تمرکز بر تجربه کاربری، می‌تواند به عوامل محبوبیت برند آیفون در بازار موبایل کمک کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها