|
کدخبر: 322084

تسهیلات مسکن / وام مسکن / مسکن ایثارگران

تسهیلات برای مسکن ایثارگران / جزییات جدید اعلام شد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اعلام کرد که آیین‌نامه‌ی فراهمی تسهیلات بانکی برای خرید و ساخت مسکن ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا به اطلاع رسیده است.

اقتصاد تسهیلات برای مسکن ایثارگران / جزییات جدید اعلام شد

عباس برزگر روز چهارشنبه بیان کرد: اهمیت مسکن برای ایثارگران و فراهم کردن تسهیلات مربوط به آن برای افراد هدف، یکی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن بر اساس اولویت شامل جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، والدین، همسران و فرزندان شهداست که تاکنون وام مسکن دریافت نکرده‌اند، همچنین فرزندان صغیر جانباز و آزاده متوفی یا همسر جانباز متوفی که دارای فرزند نبوده اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند مشروط بر اینکه ایثارگر قبلا از این خدمات استفاده نکرده باشد.

برزگر اضافه کرد: جانبازان ۷۰ درصد که دارای مسکن نامناسب هستند و تبدیل به احسن واحد مسکونی آنها ضروری باشد، جانبازان تا ۲۴ درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند و ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات بانکی مسکن ایثارگران کمتر از سقف وام مصوب سال ۱۳۹۰ استفاده کرده و پس از فک رهن و تسویه وام دریافتی صرفا در قالب تسهیلات ساخت می‌توانند مجددا از این تسهیلات بهره مند شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: سقف تسهیلات سال ۱۳۹۰ در مرکز استان ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرستان ها ۲۵۰ میلیون ریال بود.

وی تصریح کرد: مطابق این بخشنامه واجدین شرایط تسهیلات مسکن می‌توانند نسبت به مراجعه به سامانه ایثار من و ثبت درخواست اقدام و پس از طی فرآیند قانونی و احراز شرایط از ابتدای سال ۱۴۰۳ به بانک‌های عامل معرفی شوند.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری با نرخ سود چهار درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود، ادامه داد: مبلغ این تسهیلات در مراکز استان‌ها پنج میلیارد ریال، سایر شهرستان‌ها چهار میلیارد ریال و روستاها سه میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات غیرقابل فروش و انتقال به غیر است و فروش این تسهیلات مجاز نیست، تاکید کرد: تسهیلات حمایتی غیر ایثارگری از قبیل تسهیلات کارمندی، شرکتی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مستاجران این استان برای دریافت تسهیلات ۲ میلیاردریالی ودیعه مسکن نام‌نویسی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان بوده که مرحله جدید ثبت‌نام تقریبا از اوایل اسفند ماه به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه مسکن نام‌نویسی و مراحل و روند نام‌نویسی را ادامه داده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.

غفوری اظهار داشت: متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی باشند و چنانچه، هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.

غفوری با اشاره به این که متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد، افزود: این تسهیلات در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا زنان سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این که بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج‌ساله خواهد بود، توضیح داد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستأجران کم‌درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در شهرهای استان تهران نیز یک میلیارد ریال و در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها