|
کدخبر: 320459

مسکن ملی / بازار مسکن / تسهیلات مسکن

ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران / جزییات اعلام شد

با توجه به اظهارات مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعلام شد که در تاریخ ۲۱ بهمن، سازمان برنامه و بودجه توافق کرده است تا تضمین‌نامه‌های مربوط به تسهیلات مسکن ایثارگران را به بانک‌های منتخب صادر کند.

اقتصاد ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران / جزییات اعلام شد

درباره ارائه تسهیلات مسکن ایثارگران، بیان شد که به دلیل عدم درج تسهیلات مسکن ایثارگران در قانون بودجه ۱۴۰۲، بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق روال سال‌های گذشته، پیشنهاد داد تا تسهیلات مسکن هر واحد مسکونی را بر اساس نرخ تورم به دولت ارائه کند.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پس از بررسی و اخذ نظرات دستگاه‌های متولی در نهایت در تاریخ ۱۴ آبان سال جاری با مساعدت دولت در هیئت محترم وزیران به تصویب رسید، اما بانک مرکزی پس از تعیین سهمیه بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران را به ارائه تضمین نامه پرداخت مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه منوط کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های مستمر بنیاد، سازمان برنامه و بودجه در تاریخ ۲۱ بهمن نسبت به صدور تضمین نامه به بانک‌های عامل تعیین شده ارائه تسهیلات مسکن ایثارگران موافقت کرد، گفت: امیدواریم در روزهای آینده شاهد پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌های عامل باشیم.

 مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

ضرورت ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران

ضرورت ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران بر اساس اهمیت و ارزش بالایی که ایثارگران در جامعه دارند، بیان می‌شود. ایثارگران، افرادی هستند که با تلاش، پیشرفت و قربانی‌گذاری خود، برای حفظ امنیت و آرامش جامعه، در قالب خدمت به کشور و مردم فعالیت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند شامل افرادی باشند که در جنگ‌ها، عملیات‌های نظامی، امداد و نجات، حفاظت از امنیت عمومی و دیگر زمینه‌های خدمت به جامعه فعالیت داشته‌اند.

تسهیلات مسکن برای ایثارگران، به عنوان یک شکل از تقدیر و تشویق به خدمات آنان به جامعه، بسیار حائز اهمیت است. ایثارگران، از جمله افرادی که خطرات بالقوه را در طول خدمت خود تجربه کرده‌اند، به تسهیلات مسکن نیازمندی دارند تا بتوانند بعد از پایان خدمت، در محیطی امن و مناسب زندگی کنند. این تسهیلات شامل امکاناتی مانند وام مسکن با شرایط مقرون به صرفه، تسهیلات جهت خرید و ساخت مسکن، و همچنین تخصیص مسکن واحدهای مسکونی مناسب به ایثارگران می‌باشد.

با ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران، علاوه بر تقدیر از خدمات شایسته‌ای که آنان ارائه می‌دهند، می‌توان به تحقق اهدافی نظیر افزایش رفاه و آسایش ایثارگران، تشویق به ادامه خدمت در جوامع و ارتقای معیشت آنان کمک کرد. این اقدام نشان دهنده اهمیتی است که جامعه به ایثارگران می‌دهد و به آنان اعتبار و ارزش قائل می‌باشد.

بنابراین، به منظور احقاق عدالت اجتماعی و تقدیر از خدمات ارزشمند ایثارگران، ضرورت ارائه تسهیلات مسکن به آنان بسیار لازم و مهم است. این اقدام به نوعی از انگیزه‌بخشی و حمایت اجتماعی برای ایثارگران خدمت می‌کند و به آنان اعتماد و امنیت در زندگی پس از خدمت را می‌بخشد.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    دولت مردمی ومجلس دوسال تصویب کردند۵۰هزار مسکن ملی برای رزمندگان معسرساخته میشودقر ارگاه امام حسن سپاه تشکرازمساعدت کردندخب رخوب مهم

  • ایرانی ارسالی در

    اکثر ایثارگران در ادارات مشغول هستن ولی کارگر فصلی اسمش روشه یعنی اگه کار باشه م یره سرکار نباشه باید بره گدایی کنه، شما بیشتر باید بفکر قشر کارگر باشید که از هم ه طرف دارن ضربه میخورن و نفسشون بالا نمی اد در واقع نفس کارگرو بریدید

  • شهروند تنها ارسالی در

    بعد از 45 سال این جماعت مفت خور بی خاصیت بی مصرف، غارتگر و انگل این ملت و مملکت هستند نه ایثارگر...

  • احمد ارسالی در

    خدایشان دهد
    واقعاً وام خواهند داد ؟!
    وامی که خواهند داد را منوط دار ند به شرط اینکه دیگران به شرط خواهند داد ؟!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها