|
کدخبر: 322032

شستا/صندوق های بازنشستگی/صنعت دارو

سهم ۲۵ درصدی دارو از سود اقتصادی سالانه/ اعتراف مدیر عامل شستا به بهره وری پایین سهم دارو

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی اظهار کرده است که میانگین سود صنعت دارو در کشور، که حدود ۲۵ درصد از سهم دارویی که آنها در صنعت کشور دارند را تشکیل می‌دهد، ۲۵ درصد است و میانگین سود آنها ۱۲ درصد است.

اقتصاد سهم ۲۵ درصدی دارو از  سود اقتصادی سالانه/ اعتراف مدیر عامل شستا به بهره وری پایین سهم دارو

در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آقای نوروزی بیان کرده است که بحث تعالی سازمانی باید در ساختارمندی مجموعه‌های اقتصادی، به ویژه مجموعه اقتصادی، مورد توجه قرار گیرد. او اظهار داشته است: در حال حاضر صحبت از تعالی سازمانی صورت می‌گیرد، اما باید بررسی شود که در ساختارهای سازمانی بنگاه‌ها، این تعالی در کجا قرار دارد و آیا یک مسئول اصلی برای ارتقای این جریان وجود دارد؟ آیا این مسئول به منظور جلب حمایت و عمل به پیشنهادات و برنامه‌ها در حال حرکت است یا فقط در زمان نزدیک شدن به این برنامه‌ها تحریک واداشته می‌شود و پس از اتمام برنامه‌ها، دوباره همه چیز را کنار می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ما در شستا این موضوع را در تصویب ساختاری سازمان تصویب کردیم، گفت: معاونت تعالی سازمانی در شستا برای اینکار ماموریت پیدا کرده است. اگر صحبت از دانش بنیان کردن سیستم می‌کنیم، آدرس روی هواست. میگوییم فعالیت‌ها باید. دانش بنیانی شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دانش بنیانی باید ساختارمند شوند و ساختار باید ماموریت را انجام دهد تا دانش بنیان شدن در مجموعه نهادینه شود، تصریح کرد: برای رشد و توسعه فعالیت در هر رشته، باید به میانگین صنعت در کشور و در دنیا به اینگونه قضاوت‌ها توجه داشت.

وی معتقد است که بهره‌وری حوزه‌های اقتصادی تحت مسئولیت ما پایین است. میانگین سود صنعت دارو در کشور با وزن حدود ۲۵ درصد از سهم دارویی که ما در صنعت کشور داریم، ۲۵ درصد است و میانگین سود ما ۱۲ درصد است.

نوروزی با بیان اینکه برخی شاخص‌ها مانند بودجه ریزی عملیاتی و تلفیق بودجه چقدر در مقررات حاکمیت‌شرکتی پیاده میشود؟، افزود: اینکه واقعا لیست بنگاه را اندازه گیری میکنیم؟ حاکمیت شرکتی سه تکلیف دارد و گفته بنگاه سه تکلیف را در قالب کمیته انجام دهد. مگر میشود بنگاه داشته باشی و کمیته ریسک نداشته باشی؟

وی به کمیته انتصابات نیز اشاره کرد و گفت: این کمیته هم باید مبتنی بر شاخص‌ها باشد.   اداره بنگاه مانند راندن ماشین در اتوبان پر ترافیک و خطرناک است و ممکن است سر هر پیچی چپ کنی یا سر هر عدم فاصله، با مانع جلویی برخورد کنی.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با اشاره به ارتقا تعالی سازمانی در حوزه.‌های ارزش آفرینی برای مشتریان و سهامداران در شستا گفت: سهامدار و حقوق سهامدار در ادبیات شرکت‌داری ما امر مغفول و بی‌اثر است.

وی با بیان اینکه باید تکالیف خود را در قبال سهامدار به موقع انجام دهیم معتقد است که برای توسعه بنگاه‌داری و ارتقا تعالی سازمانی باید خلاقیت، نوآوری و مدیرت چابک و تقویت استعداد کارکنان، بهبود فرآیند‌ها و تمام شاخص‌ها را در دستور کار قرار دهیم و بحث دانش بنیان کردن را در سیستم جاری و ساری کنیم و شاهد نتایج درخشان تری باشیم.

نوروزی افزود: نمی‌توان بنگاه اقتصادی باشیم، الزامات اداره واحد اقتصادی را با ساز و کار اقتصادی باید اداره کنیم، با بنگاه‌های بخش خصوصی رقابت کنیم، اما ساز و کاری دولتی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها