|
کدخبر: 321956

اتباع خارجی/دانشجویی/بیمه سلامت

دانشجویان خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار میگیرند

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی، فریده جعفری، اعلام کرد که دانشجویان اتباع خارجی در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

اقتصاد دانشجویان خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار میگیرند

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای جزء ۵ بند ب ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت پوشش بیمه ای تمامی اتباع خارجی از جمله دانشجویان خارجی اعم از بورسیه و غیر بورسیه تحصیلی در دانشگاههای کشور، اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در حال عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی جهت بهره مندی دانشجویان خارجی از مزایای بیمه پایه درمان می باشد.

دانشجویانی که در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سالگی قرار دارند، میتوانند قرارداد بیمه دانشجویی منعقد کنند. از مزایا و امکانات درمانی این بیمه استفاده کنند. بیمه مذکور تنها در دوران تحصیل قابل استفاده است. دانشجویان پزشکی در دوران ۷ ساله تحصیل خود می‌توانند از مزایای سوابق بیمه در آینده استفاده کنند.

چگونه میتوان دوران دانشجویی را جز سوابق بیمه آورد؟

در خصوص بیمه دانشجویی و نحوه ثبت نام مجید ملکی رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه های اختیاری   سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: با مراجعه به آدرس اینترنتی es.tamin.ir از طریق منوی بیمه شدگان، بیمه شدگان‌خاص، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی، می‌توانند در ابتدای پذیرش در دانشگاه و یا در طول  تحصیل  نسبت به انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی اقدام نموده و حق‌بیمه مربوطه را پرداخت نمایند.

ملکی ضمن اشاره به وضعیت بیمه دانشجویان پزشکی و روند ثبت در سوابق بیمه ای اظهار کرد:  حسب هماهنگی به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صندوق رفاه دانشجویان متعهد گردیده است، لیست افراد واجد شرایط را از طریق ارتباط وب سرویسی به سیستم سازمان ارسال تا  در سامانه غیر حضوری اعمال گردد. بدیهی است که انعقاد قرارداد با افرادی امکان پذیر است که نام آنها در پایگاه اطلاعات مربوطه موجود باشد. پرداخت حق بیمه این گروه از دانشجویان به عهده صندوق رفاه دانشجویان بوده و پس از پایان تحصیل دانشجو موظف است؛ حق بیمه پرداختی را به صورت اقساط به صندوق مربوطه پرداخت نماید. این موضوع صرفاً مربوط به دوران تحصیل دانشجویان علوم پزشکی است و شامل دوران طرح نمی‌شود. بدیهی است دانشجویان می‌توانند پس از پایان تحصیل دوران طرح خود را از طریق انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل‌آزاد پرداخت نمایند.

2بیمه-دانشجویی

وی افزود:  هر چند هدف دانشجو در دوران تحصیل، کسب دانش، مهارت و توانمندی جهت حضور در عرصه‌های آینده کشور بوده و فعالیت آنان شغل تلقی نمی‌گردد، لیکن دانشجویان به عنوان سرمایه ارزنده نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته و با آگاهی مبتنی بر دانش در تولید و اشتغال نقش اساسی را ایفاء می‌نمایند. دانشجویان برای تأمین آتیه خود باید تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای از جمله بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و خدمات درمانی قرار گیرند، چنانچه دانشجو به تبع بیمه‌پردازی والدین تحت پوشش درمان  باشد، می‌تواند بدون پرداخت حق سرانه درمان کماکان از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کند.

فرانشیز درمان برای بیمه دانشجویی

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه های اختیاری   سازمان تامین اجتماعی در ادامه به خبرنگار گسترش نیوز گفت: بیمه دانشجویی زیر مجموعه بیمه صاحبان حرف و مشاغل‌آزاد است و هدیه ازدواج تامین اجتماعی (موضوع ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی) به این گروه از بیمه‌شدگان تعلق نمی‌گیرد. در خصوص وام و تسهیلات ازدواج می‌بایست از صندوق رفاه دانشجویان سوال شود.

ملکی در خصوص فرانشیز بیمه دانشجویی گفت: بیمه‌شدگان دانشجو و افراد تحت تکفل آنان می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان به تعداد افراد تحت تکفل از امکانات مراکز درمانی (ملکی) سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی و دارویی (غیر ملکی) طرف قرارداد این سازمان استفاده کنند. فرانشیز درمان در مراکز ملکی و غیر ملکی جهت بیمه شدگان برای خدمات بستری ۱۰% و سرپایی ۳۰% است.

وی افزود: دانشجویان تا پایان ترم آخر می‌توانند نسبت به پرداخت حق بیمه دانشجویی اقدام نمایند، بدیهی است پس از اتمام دوران تحصیل می‌توانند با انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل‌آزاد نسبت به پرداخت حق‌بیمه اقدام نمایند.

بیمه-دانشجو

شرایط بیمه برای فرزندان دانشجویان

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه های اختیاری   سازمان تامین اجتماعی گفت: دانشجویان (آقا) در صورت پرداخت حق سرانه درمان می‌توانند پس از ازدواج و بچه‌دار شدن با پرداخت سرانه درمان هر یک از افراد تحت تکفل از امکانات مراکز درمانی استفاده نمایند، در صورتی که دانشجویان در زمان انعقاد قرارداد "درمان" را انتخاب نکرده باشند پس از ازدواج و در صورت نیاز می‌توانند با مختومه نمودن قرارداد قبلی نسبت به انعقاد قرارداد جدید با درمان اقدام و با پرداخت حق‌بیمه سرانه درمان از خدمات درمانی بهره‌مند گردند.

 

 

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها