|
کدخبر: 320599

تجهیزات پزشکی/بیمه سلامت/درمان رایگان

یک ماه بیمه رایگان برای این افراد / درمان سرطان به دستور وزیر رایگان شد

در دیدار با آیت الله نوری همدانی، بهرام عین‌اللهی گزارشی از اقدامات وزارت بهداشت در دولت سیزدهم و اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و کنگره بین‌المللی سلامت خانواده در اسفندماه جاری در تهران ارائه کرد. وی بیان کرد: برنامه ملی سلامت خانواده، محور و کلان برنامه وزارت بهداشت در دولت مردمی است.

اقتصاد یک ماه بیمه رایگان برای این افراد / درمان سرطان به دستور وزیر رایگان شد
وزیر بهداشت اعلام کرد که رایگان شدن درمان سرطان یکی از اهداف وزارت بهداشت است و تمام تلاش ما برای افزایش دسترسی مردم به خدمات درمان سرطان است. در ماه‌های اخیر، چندین دستگاه پیشرفته و جدید درمان سرطان در سراسر کشور نصب و به بهره‌برداری رسیده‌اند. آخرین نمونه این دستگاه‌ها هفته گذشته در زاهدان راه‌اندازی شده است.

وزیر بهداشت توجه به پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان را از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت دانست و خاطرنشان کرد: سرطان قابل پیشگیری است و پویش ملی سلامت در فازهای بعدی برای پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان، اجرایی می شود. 

وی رایگان شدن درمان سرطان را از اهداف وزارت بهداشت برشمرد و یادآور شد: همه سعی ما بر افزایش دسترسی مردم به خدمات درمان سرطان است و در ماه های اخیر نیز چندین دستگاه پیشرفته و جدید درمان سرطان در سراسر کشور توزیع و نصب شده  است که آخرین نمونه آن هفته قبل در زاهدان، راه اندازی شد. 

وزیر بهداشت در ادامه از اجرای پویش ملی سلامت با مشارکت ۴۶ میلیون نفر ، شناسایی ۸۸۰ بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون و ۴۶۰ هزار مبتلا به دیابت در کشور، اجرای کلان - برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت، اجرای تکالیف قانون جوانی جمعیت، توزیع ۳۰۸ دستگاه شامل تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه ای، راه اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی جدید و تقویت دیپلماسی سلامت به عنوان بخشی از دستاوردهای وزارت بهداشت در دو سال اخیر یاد کرد و گفت: اسفندماه کنگره بین المللی سلامت خانواده و نظام ارجاع با حضور ۲۰ تن از وزرای بهداشت کشورهای مختلف در تهران برگزار و دستاوردهای اجرای این برنامه در کشور در کنگره مذکور، ارائه می شود. 

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع بیمه سلامت گفت: «حق بیمه ۵ دهک اول جامعه توسط دولت تقبل و پرداخت می‌شود و افرادی که از گذشته نیز تعیین دهک نشده باشند، می‌توانند به‌مدت یک‌ماه بیمه رایگان دریافت کنند، تا جواب ارزیابی دهک آنها مشخص شود و اگر برای ماه آینده نیز هنوز نتیجه ارزیابی مشخص نشده بود، می‌توانند یک‌ماه دیگر از بیمه رایگان استفاده کنند.» جمشید شایانفر که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ادامه داد: «تلاش شده با کم‌کردن حق بیمه و تسهیل شرایط، افراد فاقد بیمه بتوانند به‌راحتی بیمه شده و از مزایای آن برخوردار شوند. همچنین فرانشیزی که افراد پرداخت می‌کنند در مؤسسات طرف قرارداد برای خدمات سرپایی ۳۰ درصد و برای خدمات بستری ۱۰ درصد توسط بیمه‌شده پرداخت می‌شود.»

در دسترس مردم، برخی از درمان‌های سرطانی که به صورت رایگان ارائه می‌شوند، شامل موارد زیر می‌شود:

1. درمان شیمی‌درمانی: شیمی‌درمانی به کمک داروهای شیمیایی انجام می‌شود که برای کاهش و تخریب سلول‌های سرطانی استفاده می‌شوند. بیماران سرطانی می‌توانند به صورت رایگان از این نوع درمان برخوردار شوند.

2. درمان پرتو درمانی: درمان پرتو درمانی با استفاده از پرتوهای پرانرژی، سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند یا کاهش می‌دهد. این نوع درمان نیز برای بیماران سرطانی در دسترس رایگان قرار می‌گیرد.

3. جراحی: در برخی موارد، جراحی برای برداشتن توده‌های سرطانی یا بخشی از بافت سرطانی از بدن بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جراحی‌ها نیز برای بیماران سرطانی به صورت رایگان ارائه می‌شوند.

4. درمان هدفمند: برای برخی از نوع‌های سرطان، درمان‌های هدفمند و داروهای مخصوصی وجود دارند که به طور خاص برای سلول‌های سرطانی طراحی شده‌اند. این درمان‌ها نیز ممکن است به صورت رایگان در دسترس بیماران سرطانی قرار گیرند.

مهم است بدانید که دسترسی به درمان‌های سرطانی رایگان ممکن است با توجه به شرایط و سیاست‌های هر کشور و نظام بهداشتی متفاوت باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها