|
کدخبر: 321872

وام مسکن / قیمت وام مسکن / مسکن روستایی

افزایش وام مسکن روستایی / تسهیلات بیشتر شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: برای احداث مسکن روستایی در شهرستان دیر، ابتدا ۴۰۰ واحد در نظر گرفته شده بود، اما این تعداد قرار است افزایش یابد.

اقتصاد افزایش وام مسکن روستایی / تسهیلات بیشتر شد

امیر برومند صبح دوشنبه در نشست با فرماندار شهرستان دیر گفت: با پیگیری‌های انجام شده، میزان تسهیلات مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. از فرمانداران، بخشداران و دهیاران انتظار می‌رود که این موضوع را به خوبی به مردم اطلاع‌رسانی کنند، تا آن‌ها بتوانند از این تسهیلات و فرصتی که برای احداث مسکن مقاوم ایجاد شده است، بهره‌برداری کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در شهرستان دیر ۶۲ درصد است، افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بزودی میزان مقاوم‌سازی در این شهرستان به ۷۰ درصد خواهد رسید.

برومند در خصوص پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز گفت: ۱۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در این شهرستان در حال اجراست..

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ضمن اشاره به واگذاری زمین به صورت انفرادی و گروه ساخت، گفت: در شهرستان دیر در شهرهای بردستان ۹۸ قطعه، دوراهک ۴۰ قطعه و در آبدان نیز ۵۰ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی در روستاها نیز اظهار داشت: پنج روستا در شهرستان دیر نیازمند ایمن‌سازی است تا از خطر سیلاب در امان بمانند.

وی افزود: ۱۴ روستای شهرستان دیر بازنگری شده است، که ۸ روستای دیگر نیز نیازمند بازنگری است.

برومند خواستار اختصاص اعتبارات مناسب جهت ایمن‌سازی روستاها و بازنگری طرح‌های هادی از سوی فرماندار شهرستان دیر شد.

مهم‌ترین امتیاز طرح رونق روستاها و اجرای برنامه ساخت مسکن روستایی، حذف شرط سبز بودن فرم «ج» است، متقاضیان مسکن‌های برنامه‌ای دولت، نباید مالک خانه یا زمین باشند یا اینکه از تسهیلات مسکن استفاده کرده باشند، اما این شرط برای متقاضیان دریافت زمین در روستاها و کسانی که قصد سکونت در روستا را دارند حذف شده و اگر این افراد ‌داری خانه یا زمین باشند نیز می‌توانند متقاضی دریافت زمین و تسهیلات در طرح رونق روستاها باشند.

در این خصوص معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای تشویق مردم به مهاجرت معکوس به روستاها اظهار کرد:‌ این طرح برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهاست که می‌خواهند به روستاها مهاجرت معکوس داشته باشند. متقاضیان مسکن شهری در نهضت ملی نیز می‌توانند تقاضای خود را به مسکن روستایی در همان استان تغییر دهند تا از حمایت‌های ویژه بهره‌مند شوند.

به گفته معاون بنیاد مسکن، بر اساس برنامه دولت، یک میلیون قطعه زمین در این طرح به مردم واگذار می‌شود، تاکنون ۶۰۰ هزار قطعه زمین تملک شده که به‌صورت اجاره ۹۹ ساله به واجدان شرایط واگذار خواهد شد.

با توجه به محدودیت زمین روستایی در برخی استان‌ها، تمام استان‌ها فعلاً در این طرح فعال نیستند. از سوی دیگر متقاضیان مسکن روستایی باید ساکن همان استان باشند یعنی متقاضیان نمی‌توانند برای استانی غیر از محل سکونت خود متقاضی دریافت زمین روستایی شوند.

متقاضیانی هم که می‌خواهند ثبت‌نام نهضت ملی مسکن خود را از شهری به روستایی تغییر دهند باید روستایی در محل ثبت‌نام قبلی خود را انتخاب کنند. همچنین بزودی سامانه ثبت‌نام این طرح برای کسانی که در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام نکرده‌اند، در وزارت راه و شهرسازی بازگشایی می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها