|
کدخبر: 321850

بازار بورس / پیش بینی بورس / بورس امروز

پیش بینی بورس امروز ۱۴ اسفند / سرمایه نجومی بازار را رونق داد

روز یکشنبه در بورس شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی)، شرکت بیمه پارسیان (پارسیان) و شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز ۱۴ اسفند / سرمایه نجومی بازار را رونق داد

بورسی‌ها در روز دوشنبه با استقبال از معاملات روز گذشته روبرو هستند، زیرا شاخص‌های بازار سهام در روز یکشنبه رشد قابل توجهی داشتند. در این روز، شاخص کل به ۶۰ هزار و ۴۷۰ واحد افزایش یافت و شاخص کل هم‌وزن نیز به ۱۵ هزار و ۵۵۹ واحد رسید. همچنین، شاخص کل فرابورس با افزایش به ۴۳۸ واحد دست یافت و شاخص هم وزن فرابورس نیز ۲ هزار و ۸۸۹ واحد رشد داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی)، شرکت بیمه پارسیان (پارسیان) و شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه نوین (نوین)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) و خلنت (شرکت لنت ترمز ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، شرکت آلومتک (فالوم) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۸۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۵ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۱۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۹۱ درصدی به ۲۴۴ میلیارد تومان رسید.

صف-های-بورس-۱۳-اسفند

پیش بینی بورس امروز

دیروز بورس تهران برای دومین روز صعود کرد. شاخص بیش از ۶۰ هزار واحد معادل ۲.۹ درصد رشد کرد که نرخ قابل توجهی است. تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر بود به طوری که ۷۷ درصد نمادهای رشد قیمتی را پشت سر گذاشتند.

دیروز نمادهای فملی و فولاد بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و این دو نماد در مجموع بیش از ۱۶ هزار واحد شاخص را بالا کشیدند. همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با رشد ۱۷ درصدی به ۷ هزار و ۵۴ میلیارد تومان رسید.

روز یکشنبه برای دومین روز کاری سرمایه حقیقی به بورس وارد شد که رقم آن ۵۵۹ میلیارد تومان بود. در دو روز اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بورس وارد شده است.

دیروز نمادهای توسن، شپنا، فولاد، ورنا، شبندر، وبملت، ولشرق، وبانک، وپارس و خودرو بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

هرچند ارزش صف‌های خرید پایین‌تر از روز شنبه بود، اما همچنان مازاد تقاضا در بازار وجود داشت که انتظارات را درباره تداوم صعود بازار تقویت می‌کند.

ارزش بازار بورس تهران نیز که در هفته گذشته رقمی برابر با ۷ هزار و ۹۹ میلیارد تومانی را به خود گرفته بود در پایان جلسه معاملاتی امروز به رقم ۷ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان رسیده است.

چند روزی است که در بازار خبر حراج سکه در حال دست به دست شدن است و این فرایند با احراز هویت صورت می‌گیرد اما از روز گذشته این سامانه با مشکل احراز هویت مواجه شده است و روز جاری نیز از ساعت ۱۲ این سامانه با مشکل مواجه شده تا از ارائه سکه خودداری شود و در بهترین حالت در صورتیکه این مشکل همچون سایر نهادها و سازمان‌های دیگر سیستمی است چرا چرخ را از نو اختراع کرده‌اید، وقتی بورس کالا هست و آزمون‌های خود را نیز پس داده است!

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز عنوان کرده است که آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم دولت برای افزایش حقوق و دستمزد است، تورم انتظاری سال آینده است. امیدواریم در مذاکرات میان تشکل‌های کارگری و دولت به یک نرخ معقول افزایش دستمزد برسیم تا موضوع تورم انتظاری از کنترل خارج نشود. اگر بخواهیم رشد حقوق و دستمزد را نسبت به سایر اقشار متفاوت افزایش دهیم، این مطابق عدالت برای همه اقشار نخواهد بود.

اما مهترین خبری که امروز در بازار بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می‌شد صحبت‌های محمدعلی رستگار عضو هیات مدیره تامین سرمایه مسکن بود که اعلام کرده است نهضت مسکنی که از آن صحبت می‌شود ۲ هزار همت منابع نیاز دارد! این در حالی است کل منابع بانکی برای تسهیلات حداکثر ۴۰۰ همت است آن هم به صورت سالانه و سقف تامین مالی از بازار سرمایه برای مسکن ۴۰ همت است!

این موضوع را باید با اقدام وزیر اقتصاد در چند ماه پیش مقایسه کرد که تصمیم داشت جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی از بانک‌ها بابت عدم ارائه خدمات تسهیلات نهضت مسکن از بانک ها دریافت کند.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها