|
کدخبر: 321589

حقوق/دستمزد/شغل پرطرفدار

رقم حقوق۱۰ شغل پرطرفدار در سال ۱۴۰۳/میانگین دریافتی مشاغل مختلف اعلام شد

افزایش حقوق و دستمزد در سال جدید همواره یکی از نگرانی‌های قشر حقوق‌بگیران بوده است. در این راستا، حقوق کارمندان دولت بر اساس قانون بودجه هر سال به اجرا در می‌آید. اما جمعیت زیادی از فعالان جامعه که طبق قانون کار حقوق دریافت می‌کنند، منتظر تصمیم شورای عالی کار در روزهای پایانی سال برای تعیین نرخ دستمزد هستند.

اقتصاد رقم حقوق۱۰ شغل پرطرفدار در سال ۱۴۰۳/میانگین دریافتی مشاغل مختلف اعلام شد

در سال ۱۴۰۲، دولت حقوق کارکنان خود را به صورت پلکانی ۲۰ درصد افزایش داده است و شورای عالی کار نیز نرخ حقوق و دستمزد را به ۲۷ درصد بالاتر برده است تا این افزایش‌ها به‌عنوان بخشی از فشار تورم بر روی این قشر جامعه کاهش یابد.

اما برای سال آینده طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ قرار شد که حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و حداقل حقوق به ۱۰ میلیون تومان در تمام بخش‌های اجتماعی برسد و به همان نسبت سقف حقوق ۷ برابر شود و به ۷۰ میلیون تومان برسد که این حداکثر حقوقی است که یک فرد می‌تواند دریافت کند.

براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، حقوق‌های کمتر از ۱۲ میلیون تومان نیز از پرداخت مالیات معاف شدند.

در این میان برخی از مشاغل تا حدودی از قانون کار تبعیت می‌کنند و برخی دیگر دستمزد خود را براساس کارکرد خود دریافت می‌کنند.

براساس افزایش ۲۰ درصدی احتمالی حقوق در سال آینده نیز میانگین حقوق‌های سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرده و طبق این پیش‌بینی برخی افراد بیش از میانگین و برخی دیگر کمتر از میانگین در سال آینده حقوق خواهد گرفت.

در این پیش‌بینی حقوق‌های مورد نظر به صورت ناخالص بوده و میزان پاداش و دیگر مزایای دریافتی افراد در نظر گرفته نشده است.

در این جدول‌ها براساس داده‌های این سایت میانگین حداکثر و حداقل حقوق برخی مشاغل برای سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده که رقم میانگین حقوق ۱۰ شغل نسبتاً پرطرفدار را بررسی کرده‌ایم.

حقوق403

حقوق1403

معرفی  2 شغل  پردرآمد در ایران

1. دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)، فرایند تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات از طریق بستر دیجیتال و اینترنت است. متخصصان بازاریابی دیجیتال باید در تحلیل داده‌ها، ارتباطات آنلاین و استراتژی‌های تبلیغاتی ماهر باشند. موفقیت در این زمینه به دانش به‌روز و توانایی تفکر استراتژیک نیاز دارد.

در این زمینه کاری شغل‌های متنوعی وجود دارد مانند:

  • بازاریاب سوشال مدیا (Social Media Marketing)
  • ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بهینه‌سازی موتورهای جست‌‌جو (SEO)
  • افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

در این حوزه کاری تجربه حرف اول را می‌زند و نیازی به مدارک تحصیلی نیست! زمانی استفاده از این مشاغل و اشتغال به آن‌ها منجر به کسب درآمد خواهد شد که تخصص کافی در این زمینه وجود داشته باشد.

2. متخصص سئو (SEO)

قرار گرفتن در رتبه‌های برتر نتایج گوگل، می‌تواند آورده‌های بسیاری داشته باشد؛ از جملۀ مهم‌ترین آن‌ها، افزایش فروش و سود بیشتر است؛ به همین خاطر، کسب‌وکارهایی که سایت دارند، حاضرند برای رسیدن صفحات سایتشان به جایگاه‌های برتر (همان لینک‌های اولیۀ صفحۀ نتایج) هزینه کنند.

بنابراین، کسی که مهارت لازم برای انجام این کار را داشته باشد، درآمد بالایی هم خواهد داشت؛ عنوان شغلی کنندۀ این کار، متخصص سئو است که بعضاً وظایفش با بازاریاب دیجیتال همپوشانی دارد.
شاید فکر کنید که وای چه کار پیچیده‌ای! مگر سروکله زدن با گوگل و انجام چنین کارهایی کار هرکسی است؟! اما راستش را بخواهید، یادگیری سئو اصلاً کار سختی نیست.

البته که مثل فراگیری هر مهارت دیگری، نیاز به صرف زمان و تمرین دارد؛ باید پشتکار داشته باشید و تداوم در مسیر را فراموش نکنید؛ مگر یادگیری نجاری به پشتکار نیاز ندارد؟ مگر تمام فوتبالیست‌های حرفه‌ای روزانه ساعت‌ها تمرین نمی‌کنند؟

می‌خواهیم بگوییم بر خلاف تصور بسیاری و احتمالاً شمایی که هیچ شناختی از دنیای سئو ندارید، یادگیری این مهارت مثل کندن کوه سخت نیست! اگر سراغ منابع معتبر بروید، آن‌هایی که متد آموزشی خوبی دارند، در عرض چند ماه می‌توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید.

مشتریان چنین متخصصی می‌توانند تمام افراد و مجموعه‌هایی باشند که سایت دارند؛ به هر حال همۀ آن‌ها دوست دارند رتبه‌های برتر گوگل را به خود اختصاص دهند؛ در نتیجه، حرفۀ سئو هم درآمد بسیار بالایی دارد و هم از بازار کار خیلی خوبی برخوردار است. مطمئناً متخصص حرفه‌ای بیکار نمی‌ماند.

توجه داشته باشید هر روز که می‌گذرد، کسب‌وکارهای بیشتری نیاز به حضور در دنیای آنلاین را حس می‌کنند و در اولین قدم سایت می‌سازند؛ منظور این است که بازار کار این حرفه قرار است از حالا هم بهتر شود!
ضمناً، مهارت‌هایی مثل سئو، امکان کسب درآمد دلاری را هم برایتان فراهم می‌کنند! می‌توانید با روش‌های مختلف مشتری خارجی بگیرید و دستمزدتان را به دلار دریافت کنید؛ حتی می‌توانید بعد از مدتی که رزومه‌ای برای خود دست‌وپا کردید، در یک شرکت خارجی استخدام شوید و به‌صورت دورکاری با آن‌ها کار کنید؛ حتی شاید شرکت استخدام‌کننده شرایط مهاجرت را هم برایتان مهیا کند.

بالاتر از اهمیت منبع آموزشی و نوع آموزش گفتیم؛ یکی از بهترین منابع در زمینۀ آموزش سئو، سایت ایران لرن است؛ دورۀ سئو این مجموعه، آموزش را از پایه‌ای‌ترین مفاهیم و ب بسم‌الله شروع می‌کند.

شاید بزرگ‌ترین نقاط قوت این دوره، مدرس کاربلد آن باشد؛ خانم افسری با انبوهی از تجربیات فعالیت در شرکت‌های داخلی، هم‌اکنون کارشناس سئو یک شرکت معتبر آمریکایی است و همین موضوع نشان‌دهندۀ تسلط کامل ایشان بر دنیای SEO است؛ علاوه‌بر این‌ها، ایشان مفاهیم را با حوصله و به‌شکلی کاملاً کاربردی انتقال می‌دهند تا شرکت‌کنندۀ دوره بتواند تمام آنچه که باید را یاد بگیرد.

منبع: ایران تلنت
  • ناشناس ارسالی در

    نماینده مجلس ۲۸۰ میلیون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها