|
کدخبر: 321565

ورشکستگی/اخراج/سونی

سونی ورشکست شد/اخراج گروهی کارکنان این شرکت

بعد از اعلام اخراج ۹۰۰ کارمند از واحد پلی‌استیشن، استودیوی پلی‌استیشن لندن به‌طور کامل تعطیل خواهد شد. این تصمیم سونی را مجبور به بسته شدن استودیوی پلی‌استیشن لندن کرده و همچنین چندین استودیوی دیگر نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. این تصمیم آمده است بعد از هشدار سونی درباره کاهش تقاضا برای پلی‌استیشن و کاهش پیش‌بینی فروش این کنسول پرچمدار ژاپنی.

اقتصاد سونی ورشکست شد/اخراج گروهی کارکنان این شرکت

براساس گزارش CNBC، سونی حدود ۸ درصد از نیروی کار جهانی خود، معادل ۹۰۰ نفر از واحد پلی‌استیشن را اخراج خواهد کرد. «جیم رایان»، مدیرعامل واحد پلی‌استیشن، در ایمیلی به کارمندان گفت: «پس از بررسی دقیق و بحث‌های مدیریتی چندماهه، مشخص شد که باید تغییراتی برای ادامه رشد تجارت و توسعه شرکت ایجاد کرد.»

این شرکت ژاپنی در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه) اعلام کرد که انتظار دارد در سال مالی منتهی به مارس (اسفندماه)، ۲۱ میلیون پلی‌استیشن ۵ بفروشد که کمتر از پیش‌بینی قبلی ۲۵ میلیون کنسول است.

اخراج ۹۰۰ نفر از کارمندان پلی‌استیشن سونی

چندین استودیوی پلی‌استیشن نیز تحت تأثیر اخراج‌ها قرار گرفته‌اند. سونی استودیوی لندن خود را در بریتانیا که بازی‌های پلی‌استیشن VR را توسعه می‌داد، تعطیل می‌کند. برخی از کارمندانی که قرار است اخراج شوند، در استودیوهای مشهوری مانند Insomniac Games و Naughty Dog حضور دارند. به‌طور کلی، کارمندان در سراسر آمریکا، ژاپن و اروپا تحت تأثیر این اخراج‌ها قرار خواهند گرفت.

پس از اعلام این اخراج‌ها، سهام سونی نیز به‌شدت سقوط کرد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که سونی در سال جاری میلادی پلی‌استیشن ۵ پرو را عرضه کند که باعث افزایش فروش این کنسول شود.

صنعت بازی‌سازی اخیراً با موجی از اخراج‌ها مواجه شده است. مایکروسافت ماه گذشته ۱۹۰۰ کارمند اکتیویژن بلیزارد و ایکس‌باکس را اخراج کرد که حدود ۸ درصد از کل بخش بازی‌های مایکروسافت را تشکیل می‌دادند. یونیتی ۲۵ درصد از نیروی کار خود و دیسکورد نیز ۱۷ درصد از کارکنان خود را اخراج کردند.

شرکت سونی در سال 1946 با همکاری ایبوکا ماسارو و آکیو موریتا با نام Tsushin Kogyo (شرکت مهندسی ارتباطات از راه دور توکیو) تاسیس شد. Ibuka و Morita با 200000 ین (کمی بیش از 1500 دلار) در یک ساختمان فروشگاهی، شروع به کار کردند. این دو فرد که در زمان جنگ جهانی دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همدیگر ملاقات کرده و با ترکیب توانایی هایشان توانستند لقب جذاب ترین رابطه کاری در تاریخ تجاری را ازان خود کنند. ایبوکا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موریتا مدیریت و بازاریابی را بر عهده داشت، به گونه ای که این دو مکمل و کامل کننده سونی بودند.

اولین محصول سونی یک دستگاه پلوپز بود، که اولین شکست سونی نیز به حساب می آید، این محصول سونی نتوانست فروش موفقیت آمیزی را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولین شکست سونی مؤسسان آن با تلاش بیشتر توانستند اولین دستگاه ضبط ژاپنی را با الهام از مدل آمریکایی آن تولید کنند. این محصول که به Type-Gمعروف بود نیز نتوانست نظر مردم را جلب کند و سونی باری دیگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شکست هایی که در ابتدای شروع کار سونی به بار آمدند، ایبوکا و موریتا به فکر راه چاره ای افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم کم کم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پیشرفت چشم گیری پیدا کرد. در آن زمان که ژاپن در جنگ بود، مردم می خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتیجه تقاضا برای رادیوی سونی به قدری افزایش یافت، که بنیانگذاران مجبور شدند تسهیلات خود را بیشتر کند.

درباره شرکت سونی

انتخاب نام مناسب برای شرکت تازه تأسیس سونی یکی از چالش های پیش روی موسسان بود. در ابتدا تصمیم بر آن گرفته شد که از TKK که سرحرف کلمه های Tokyo Tsushin Kogyo بود استفاده شود، اما شرکت Tokyo Kyuko با این نام در ژاپن شناخته شده بود. ایبوکا و موریتا در ژاپن غالباً سونی را با نام Totsuko معرفی می کردند، اما موریتا طی سفری که به آمریکا داشت، دریافت که تلفظ واژه Totsuko برای آمریکایی ها دشوار است.

در نهایت این دو تصمیم گرفتند نام شرکت خود را ترکیب دو کلمه Sonus (به معنای صدا و صوت در لاتین) و کلمه Sony (کلمه ای برای صدا کردن یک پسر جوان در آمریکا) بگذارند. در واقع آن ها می خواستند نامی را برای شرکت خود برگزینند که در تمام دنیا به یک روش تلفظ شود و آن چیزی نبود جز؛ سونی.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها