|
کدخبر: 321485

قیمت ارز دیجیتال/قیمت رمز ارز/بازار ارزهای دیجیتال

تعداد بیت کوین های خالق ترون لو رفت

جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، از تعداد بیت کوین های خود رونمایی کرد.

اقتصاد تعداد بیت کوین های خالق ترون لو رفت

بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال است که مدتی است سر و صدای بسیاری به پا کرده و قیمت آن بالا رفته است.

جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، در پلتفرم X (توییتر سابق) میزان بیت کوین‌های خود را فاش کرد. سان در پست اخیر خود در X به ۳.۵ میلیون دنبال‌کننده خود اعلام کرد که ۲۸,۶۱۳.۷۴ بیت کوین در اختیار دارد.

این افشاگری در حالی انجام شد که قیمت بیت کوین از مرز ۵۵۰۰۰ دلار گذشته بود. حضور پررنگ سان به عنوان یک نهنگ در بازار کریپتو، باعث انتشار گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های مکرر در مورد خرید، فروش و دارایی‌های او می‌شود و پیامد فعالیت‌های وی توسط فعالان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سال گذشته، سان از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با اقدامات اجرایی مواجه و متهم به معامله ترونیکس (Tronix) و بیت تورنت (BitTorrent) بدون ثبت آنها به عنوان اوراق بهادار شد. همچنین، ابهاماتی در مورد صرافی هوبی سابق که متعلق به سان است، وجود دارد.

در آگوست ۲۰۲۳ برخی گمانه‌زنی‌ می‌کردند که سان در بحبوحه شایعات ورشکستگی، ۲۰۰ میلیون دلار تتر به این صرافی انتقال داده است. علاوه بر این‌ها، سان متهم به عدم افشای پرداخت برای تبلیغات دارایی‌ها و محصولات کریپتویی نیز شده است.

گزارشات اخیر مربوط به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، تاثیر مثبتی بر افزایش قیمت این ارز دیجیتال بزرگ داشته است. ماه گذشته، ۱۱ صندوق ETF بیت کوین تایید شد.

در این میان، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با افزایش ذخیره ETFهای بیت کوین شرکت‌هایی مانند گری اسکیل و بلک راک، ارزش بازار بیت کوین به ۱.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

رشد اخیر قیمت‌ها در بازار کریپتو باعث شد که در ۲۷ فوریه، بیش از ۳۸۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکویید شود.

به طور خاص، ۱۰۹ میلیون دلار از معاملات خرید اهرمی لیکویید شد، این در حالی است که لیکوییدیشن معاملات فروش اهرمی، خسارت ۲۷۱ میلیون دلاری را برای معامله‌گران در پی داشت.

بیت کوین نوعی پول الکترونیکی است که نهاد واسطی در انتشار و نقل‌وانتقال و مدیریت آن دخالت ندارد و کنترل آن در‌اختیار مردم است. بیت کوین با ظهور خود رؤیای دیرینه پول کاملاً دیجیتال را محقق کرد و جهان را در آستانه انقلابی مالی قرار داد. امروزه، این ارز دیجیتال چنان شهرتی به‌هم زده است که همه درباره آن صحبت می‌کنند و می‌خواهند بدانند که بیت کوین چیست.

بیت کوین (Bitcoin) با نماد BTC و نشانه ₿ یا ฿ پولی تماماً دیجیتال است که به‌صورت غیرمتمرکز در بستر بلاک چین بیت کوین (Bitcoin) وجود دارد. انتشار، نقل‌وانتقال و همه تراکنش‌های بیت کوین به‌صورت غیرمتمرکز در همان بلاک چین انجام و ثبت می‌شود. بلاک چین بیت کوین مانند دفترکل بانک عمل می‌کند، اما غیرمتمرکز و شفاف است و هرکسی می‌تواند نسخه‌ای از آن را داشته باشد.

در این سیستم پولی، مردم بانک خود هستند و پول را به‌طور‌مستقیم و بدون نیاز به بانک یا نهاد متمرکزی به یکدیگر انتقال می‌دهند. فرض کنید می‌خواهید پولی را به دوستی در کشوری دیگر ارسال کنید. اگر بخواهید با روش‌های سنتی و از طریق سیستم بانکی این کار را انجام دهید، چه دردسرها و هزینه‌هایی انتظار شما را می‌کشد؟ حالا تصور کنید سیستمی هست که می‌توانید از طریق آن این انتقال را به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به هیچ بانک یا واسطه‌ای در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز انجام دهید؛ به دنیای بیت کوین خوش آمدید.

منبع: رمز ارز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها