|
کدخبر: 321445

بیمه/خسارت/کروکی

نوروز امسال کروکی آنلاین داریم؟

به گفته قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، طرح کروکی برخط در حال حاضر نهایی شده است و تا سه ماه اول سال ۱۴۰۳، سیستم کروکی برخط در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

اقتصاد نوروز امسال کروکی آنلاین داریم؟

در اواخر سال ۹۹، همزمان با نامگذاری هفته فراجا به نام "پلیس هوشمند"، در حوزه انتظامی، بحث مربوط به کروکی برخط مطرح شد. پس از چندین بار تعیین زمانی و وعده‌ها، در آذر ماه امسال، این طرح به مرحله پایانی خود نزدیک‌تر شد و به ایستگاه پایانی خود نزدیک شد.

پروژه کروکی برخطی که علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص آن اظهار کرده بود: کروکی برخط  از حدود یک سال و نیم پیش کلید خورد و ۲۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شد. به این منظور هشت هزار تبلت خریداری کردیم که چهار هزار و ۸۰۰ تبلت از گمرک ترخیص شد.

در ادامه هم ۱۷ بهمن ماه رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با کروکی برخط گفت: در این زمینه جریان داده‌ای بین پلیس راهور و بیمه مرکزی برقرار شده است و در ادامه مقرر شد پیامک بین مقصر و آسیب دیده ارسال شود.

او افزود: مقرر شد کارگروهی بین بیمه و راهور تشکیل و اختلالات سراسر کشور بررسی شود و طبق آخرین داده‌ها، مدت دو ساعت تا رسیدن اطلاعات به بیمه مرکزی زمان صرف می‌شود و بعد وارد فرایند ارزیابی خسارت و پرداخت می‌شود برخی شرکت‌های بیمه به دنبال پرداخت آنلاین هستند در نهایت هم اکنون در حال بررسی اختلالات اجرای کروکی آنلاین آزمایشی هستیم.

مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی رفت و او گفت: پیشرفت کروکی برخط خیلی مناسب است. زمانی که طرح شروع می‌شود با کمبود سخت افزار مواجه می‌شویم که مجبور هستیم تعدادی سخت افزار خریداری و آن‌ها را ایمن سازی کرده و در اختیار ماموران راهور قرار دهیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اکنون طرح کروکی برخط در مرحله استقرار است و در حال شناسایی باگ هستیم و به شکل غالب هم در خیلی از استان‌ها در حال اجراست، اما در این بین بخش‌هایی هم وجود دارد که هنوز در آن کروکی برخط عملیاتی نشده است. به طور مثال در برخی استان‌ها کروکی برخط در مراکز استان عملیاتی شده و در شهرستان‌های آن هنوز عملیاتی نشده، اما به طور کل طرح کروکی برخط مستقر شده و تنها توسعه طرح باقی مانده است.

مشعلچی در ادامه عنوان کرد: مجدد تاکید می‌شود که کروکی برخط اکنون از نظر ما نهایی شده و فکر می‌کنم تا سه ماه اول سال ۱۴۰۳ چتر کروکی برخط روی کل کشور باز شود.

حذف کروکی تقلبی با کروکی برخط 

کروکی برخطی که مینا صادقی کارشناس امور بیمه‌ای  در رابطه با اهمیت آن مطرح کرد: با توجه به اینکه کروکی تقلبی رخ می‌داد و این اتفاق کم هم نبوده است، حضور کروکی برخط از یک طرف می‌تواند ضرر را در صنعت بیمه کم کند از سوی دیگر به مردم نیز کمک زیادی خواهد کرد.

او افزود: زمانی که کروکی برخط باشد پلیس در لحظه، تصادف را در سامانه مد نظر ثبت می‌کند به این ترتیب علاوه بر این که بیمه‌گذار کمتر دچار دردسر می‌شود وقت و انرژی کمتری هم از آن گرفته می‌شود و دسترسی به آمار برای بیمه هم آسان‌تر می‌شود و یک صرفه جویی در زمان هم رخ می‌دهد.

پیش از این هم مجید بهزادپور رئیس سابق بیمه مرکزی گفته بود: با کروکی برخط نیاز به کروکی‌های کاغذی از بین می‌رود. کروکی برخط سرعت کار، صحت و دقت را افزایش می‌دهد و گام بزرگی در حوزه صنعت بیمه است. 

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام پروژه کروکی برخط تا سه ماه اول سال آینده به شکل کامل در تمام نقاط کشور اجرایی خواهد شد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها