|
کدخبر: 319687

بیمه تامین اجتماعی/زنان خانه دار/حق بیمه

بیمه هایی که هر پیمانکاری باید از آن آگاه باشد

صنعت ساخت و ساز به دلیل آمار حادثه‌های بالا، از جمله صنایع پرخطر شناخته می‌شود. پیمانکاران ساختمانی همواره نگران خسارت‌های جانی و مالی که به کارکنان و افراد غیرمرتبط وارد می‌شود، هستند. در این شرایط، بهترین راه برای کاهش زیان‌های ناشی از خسارت‌های مربوط به این صنعت، استفاده از بیمه مسئولیت پیمانکاران ساختمانی است.

اقتصاد بیمه هایی که هر پیمانکاری باید از آن آگاه باشد

بیمه مسئولیت پیمانکاران ساختمانی عموماً شامل پوشش خسارت‌های مالی نیز می‌شود. این نوع بیمه معمولاً شامل پوشش برای خسارت‌های ناشی از عملکرد نادرست، خطاها، تاخیر در اجرا، خسارت به دارایی‌های ثالث و سایر خسارت‌های مالی ممکن است. اما لازم به ذکر است که پوشش‌ها و محدودیت‌های بیمه ممکن است با توجه به قوانین و شرایط هر بیمه‌نامه متفاوت باشند.

بیمه مسئولیت پیمانکاران ساختمانی در قابل کارکنان

برخورد با اشیای متحرک، لیز خوردن، سقوط از ارتفاع، برق گرفتگی و سقوط اشیای سنگین تنها بخشی از خطراتی است که کارکنان پروژه‌های ساختمانی را تهدید می‌کند. به همین دلیل داشتن بیمه مسئولیت پیمانکاران ساختمانی از اولین روز آغاز پروژه ساختمانی ضروری است.

این بیمه نامه فعالیت‌های کارکنان از ابتدای تخریب، گودبرداری و پی کنی ساختمان تا آخرین مراحل آن را تحت پوشش قرار می‌دهد. با خرید این بیمه نامه تمام افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با پروژه ساختمانی، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و در صورت بروز هرگونه حادثه برای این افراد، شرکت بیمه دیه، غرامت و هزینه‌های درمانی را پرداخت خواهد کرد. در این بیمه نامه همه کارگران، کارفرما، مهندسین ناظر و پیمانکاران فرعی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بیمه مسئولیت پیمانکاران ساختمانی در قبال اشخاص ثالث

در ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر سقوط جرتقیل پروژه ساختمانی بر روی خودروهای اطراف و یا آسیب به خانه‌های مجاور پروژه ساختمانی به دلیل گودبرداری منتشر شده است. همه این حوادث خسارات جبران ناپذیری را به افراد غیر و اشخاص ثالث وارد کرده و جبران این خسارات سنگین، جزو مسئولیت‌های پیمانکاران ساختمانی است. اما مالکان پروژه‌های ساختمانی می‌توانند با خرید بیمه مسئولیت پیمانکاران ساختمانی در قبال اشخاص ثالث این مسئولیت را نیز برعهده شرکت بیمه بگذارند.

در واقع بیمه مسئولیت پیمانکاران ساختمانی در قبال اشخاص ثالث خسارت‌های وارده به تمام افراد، غیر از کارکنان پروژه را تحت پوشش قرار می‌دهد. ممکن است این اشخاص ثالث، ساکنین خانه همسایه پروژه یا مالک اتومبیلی باشد که در کنار محل پروژه پارک شده یا از آنجا عبور می‌کند. همچنین عابرین پیاده نیز در صورت آسیب دیدن، دیه، غرامت و یا هزینه درمانی را از شرکت بیمه دریافت می‌کنند.

بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران

بیمه تمام خطر پیمانکاران کاملترین نوع بیمه مسئولیت پیمانکاران است که تمام موارد دو بیمه نامه قبلی را در بر می‌گیرد. این بیمه نامه معمولا در پروژه‌های عظیم ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیمانکاران با خرید این بیمه نامه علاوه بر تحت پوشش قرار دادن کارکنان و اشخاص ثالث، اجرای عملیات مونتاژ و دمونتاژ ماشین آلات و تجهیزات مانند انواع جرثقیل و تاورکرین و نصب سازه‌های فلزی کارگاه‌ها را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند. علاوه بر این، این بیمه نامه هرگونه خسارت ناشی از حوادث طبیعی، مبلغ قرارداد پیمان و حوادث ناشی از انتقال ضایعات را نیز جبران می‌کند.

توصیه مهم برای خرید بیمه نامه برای پیمانکاران

حوادث فعالیت‌های ساختمانی ممکن است از اولین دقایق آغاز پروژه اتفاق بیفتد. به همین دلیل قبل از آغاز پروژه، بیمه مسئولیت پیمانکاران ساختمانی مورد نظر خود را خریداری  کنید. برای پروژه‌های بزرگ ساختمانی خرید بیمه تمام خطر توصیه می‌شود. همچنین قبل از خرید بیمه نامه، شرایط آن را به طور کامل مطالعه کرده و فرم پیشنهاد را به صورت دقیق و بر اساس ابعاد واقعی پروژه خود، تکمیل کنید.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها