|
کدخبر: 321296

گردشگری/توریست/درآمد گردشگری

افزایش بی سابقه گردشگران / نقش مهم بخش خصوصی در جذب توریست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به رشد قابل توجه شاخص‌های گردشگری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری، اقامت مسافران خارجی در استان نسبت به سال گذشته بیش از ۳۲ درصد افزایش یافته است و امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه یابد.

مرتضی صفری، درباره رشد شاخص‌های مختلف گردشگری افزود: همچنین، مشاهده کرده‌ایم که شاخص اقامت مسافران در هتل‌ها و مهمانپذیراها با رشد ۳۰ درصدی، بازدید از مراکز تفریحی با رشد ۲۴ درصدی و بازدید از موزه‌ها با رشد حدود ۹ درصدی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری با کشورهای هم‌مرز آذربایجان‌غربی در راستای توسعه و رونق گردشگری در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: با افزایش تعاملات با ترکیه سعی داریم تا تردد مسافر بین ۲ کشور دوطرفه باشد و مسافران ترکیه‌ای نیز از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان بازدید کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری توجه داشته باشند که زمینه سرمایه گذاری در طرح‌های تفریحی و گردشگری آذربایجان غربی فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا مسافر در سفر به ارومیه و استان، ماندگاری بیشتری داشته باشد که برای رسیدن به این مهم، ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری بسیار ضروری بوده و برای این امر نیز ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بسیار ضرورت دارد.

صفری با اشاره به درپیش بودن ایام تعطیلات نوروزی گفت: به این منظور اقدامات قابل توجهی با همراهی نهادهای مختلف در آذربایجان غربی تمهید شده که استقرار راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی شهرها، اجرای پویش ۳۰۶۰، ساماندهی پایانه‌های مرزی، برخورد با تورهای غیرمجاز، ارائه اتوبوس به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ایام نوروز، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، باز بودن درب مساجد و خط ‌کشی مسیرهای اصلی ازجمله آنهاست.

وی افزود: برای بررسی وضعیت ارائه خدمات در ایام نوروز، بیش از ۲ هزار بازدید نظارتی مشترک با سایر دستگاه‌های مربوطه از سرویس‌های بهداشتی، مراکز خدمات رفاهی بین‌راهی و پمپ بنزین‌ها داشته ایم.

 ارائه خدمات بهتر و جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی استان می‌توانند عوامل مؤثری در رشد گردشگری باشند. در واقع، این دو عامل از جمله عوامل کلیدی در جذب مسافران و تحریک علاقه آنها به بازدید از یک منطقه گردشگری هستند. بهبود خدمات میزبانی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، حمل و نقل و خدمات راحتی مانند راه‌ها و تأسیسات عمومی، می‌تواند تجربه سفر مسافران را بهبود ببخشد و اعتماد آنها را به منطقه افزایش دهد.

در ضمن، جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی استان نقش مهمی در جذب گردشگران دارند. طبیعت زیبا، مناظر طبیعی، پارک‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و کوهستان‌ها می‌توانند جاذبه‌های گردشگری مورد توجه باشند. همچنین، فرهنگ و تمدن محلی، آثار باستانی، موزه‌ها، رویدادهای فرهنگی و هنری و عرف و رسوم مردم محلی نیز می‌توانند جذابیت‌های فرهنگی استان را افزایش دهند.

بنابراین، ارائه خدمات بهتر و داشتن جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی قوی می‌توانند به رشد گردشگری کمک کرده و منطقه را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل نمایند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها