|
کدخبر: 292641

رقابت معلولین در مسابقه آشپزی

جشنواره ملی طعم امید متشکل از مسابقه آشپزی ویژه معلولین با همکاری و تعامل دو میز تخصصی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامل میزهای گردشگری خوراک و گردشگری دسترس‌‎پذیر به معنای گردشگری افراد دارای معلولیت و سالمند با هدف ایجاد انگیزه، امیدبخشی و ارتباط افراد معلول با حوزه‌های متنوع صنعت گردشگری برگزار می‌شود.

گردشگری رقابت معلولین در مسابقه آشپزی

با توجه به رویکرد تشکیل میزهای تخصصی گردشگری به عنوان یکی از اقدامات مهم دفتر توسعه گردشگری داخلی، از سال گذشته تا کنون برگزاری رویدادهای متنوع و مرتبط با این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

برپایی جشنواره ملی طعم امید که قرار است در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه با حمایت مجموعه رستوران‌های رفتاری برگزار شود، در واقع رویدادی مستمر تعریف شده است که امسال با برگزاری مسابقه آشپزی ویژه معلولین اجرا خواهد شد و در ایام آتی با برنامه‌های متنوع دیگر پیش خواهد رفت.

در این رویداد که با هدف ایجاد انگیزه و انرژی‌بخشی به افراد دارای معلولیت و ارتقای خودباوری آنها برگزار می‌شود، دو میز تخصصی گردشگری خوراک و گردشگری دسترس‌پذیر برنامه‌ریزی و اجرای مسابقه مذکور را در دستور کار قرار داده‌اند. 

بر مبنای این اقدام ۹ گروه از افراد دارای معلولیت در بخش‌های آسیب‌های نخاعی، سندرم دائون و معلولیت‌های جسمی و حرکتی با آشپزی غذاهای متنوع به رقابت خواهند پرداخت.

پخت غذاهایی از جمله زرشک پلو با مرغ، کلم پلو شیرازی، کته و شامی کبابی رودباری، قلیه ماهی، کیک مرغ و غیره که زمان تهیه آنها بین ۴۵ الی یک ساعت است توسط شرکت‌کنندگان در این رویداد تهیه خواهد شد.

گفتنی است برترین این رقابت امکان حضور در رویداد بین‌المللی حوزه گردشگری را خواهد یافت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها