|
کدخبر: 321254 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

اختصاص بودجه به موضوعات مهم شهر / هزینه های جاری شهرداری کاسته می شود

رئیس شورای شهر تهران، درحاشیه نشست خبری کمیسیون برنامه و بودجه و در جمع خبرنگاران توضیحاتی را درباره اختصاص بودجه سال ۱۴۰۳ ارائه داد.

اقتصاد اختصاص بودجه به موضوعات مهم شهر / هزینه های جاری شهرداری کاسته می شود

مهدی چمران درحاشیه برگزاری این جلسه اظهار کرد: توجه ویژه ای به مسئله بودجه برای سال آینده شده است و تصمیم داریم در سال ۱۴۰۳ مانند امسال، توجه ویژه ای به مسائل مهم شهر تهران داشته باشیم.

چمران ادامه داد: سعی شده است از مصارف هزینه ای و یا هزینه های جاری شهر کاسته شود و به هزینه های عمرانی افزوده شود. تلاش ما بر این بود که هزینه ها نسبت به بودجه سال قبل، کاهشی باشد که چنین امر  مهمی محقق شد.

وی افزود: در ارتباط با تقسیم بندی منابع بودجه باید گفت که ۴۸ درصد بودجه برای حمل و نقل و ترافیک، ۱۵ درصد بودجه خدمات شهری و محیط زیست، ۵ درصد بودجه ایمنی و مدیریت بحران، ۲ درصد بودجه شهرسازی و  ۲۰ درصد بودجه توسعه و هوشمندسازی است. همچنین این نکته دارای اهمیت است که در سال قبل ۴۰ درصد از بودجه هزینه ای بوده است اما در بودجه سال آینده ۳۶ درصد بودجه هزینه ای خواهد بود که این امر بسیار خوب است.

 چمران گفت: اختصاص ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه، یکی از سناریوهای پیش بینی شده ای بود که مورد تایید قرار گرفت اما ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز، مبلغ مازاد برای توسعه حمل و نقل پیش بینی شد که منابع و مصارف آن به طور کامل مشخص است. این بودجه کمک بزرگی خواهد کرد تا مسائل باقی مانده شهر برطرف شود. البته باید گفت که برای پروژه های عمرانی شهر به صورت جزئی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که پس از تصویب نهایی بودجه، این ارقام در دسترس قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها