|
کدخبر: 321115

قیمت گوشت/قیمت گوشت قرمز/بازار گوشت

قیمت گوشت گوسفندی / سردست ۷۲۵ هزار تومان شد!

قیمت گوشت در مقایسه با روز گذشته، با افزایش اندک همراه بود.

اقتصاد قیمت گوشت گوسفندی / سردست ۷۲۵ هزار تومان شد!

بازار گوشت همواره درحال بالا و پایین شدن قیمت است و میزان ثابتی ندارد. سبد خرید مردم نشان می دهد که میزان خرید مردم کاهش پیدا کرده است و کم تر استقبالی از گوشت قرمز می شود.

قیمت گوشت قرمز، امروز ۵ اسفند ۱۴۰۲ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، ران، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

در دی‌ماه سال‌جاری، گوشت قرمز تقریبا ۱۰‌ درصد کمتر از آذر به بازار تزریق شد. داده‌های جدیدی که مرکز آمار ایران از کشتارگاه‌های رسمی سراسر کشور ارائه داده است، مشخص می‌کند که در اولین ماه زمستان امسال به دلیل کاهش ۳‌ هزار و ۳۰۰ تنی عرضه گوشت قرمز به بازار، این عدد به کمترین میزان در ۱۲ ماه گذشته رسیده است.

اما افت ۱۰ درصدی عرضه گوشت قرمز به بازار، به تنهایی عامل افزایش قیمت‌ها نیست و بر اساس آمار‌های رسمی قیمت گوشت گوسفندی با رشد ۱۰ درصدی در دی ماه امسال به طور متوسط به کیلویی ۵۳۶‌ هزار تومان رسیده است. در این بین دولت فعلا با کمک گرفتن از راهکار‌هایی مثل واردات گوشت به فکر تنظیم بازار است و گوشت منجمد را کیلویی بین ۲۳۰ تا ۳۷۵‌ هزار تومان عرضه می‌کند.

بازار-گوشت

براساس آمار‌های رسمی عرضه گوشت قرمز به بازار در دی ماه امسال در مقایسه با آذر سال‌جاری و دی ماه سال قبل به ترتیب ۹ و ۱۸‌ درصد کاهش یافته است. جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران درخصوص کشتارگاه‌های رسمی کشور، مشخص می‌کند که وزن گوشت قرمز عرضه شده انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه ۱۴۰۲ در مجموع ۳۳‌ هزار و ۵۱۰ تن بوده که از این میزان، گوشت گاو و گوساله با حجم تقریبا ۵۴ درصدی، سهم بیشتری داشته است. از سوی دیگر، عرضه گوشت قرمز به بازار طبق آمار مرکز آمار ایران، در دی ماه امسال به کمترین سطح از ۱۲ ماه گذشته رسیده است.

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها