|
کدخبر: 321107

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

خبر مهم درباره مسکن ملی در این استان / چالش تامین زمین برطرف شد

فرماندار شاهین‌شهر و میمه از الحاق یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار شامل ۸۰۰ هکتار از زمین‌های ملی در غرب شاهین‌شهر و ۵۰۰ هکتار زمین متعلق به بنیاد مستضعفان برای توسعه طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

اقتصاد خبر مهم درباره مسکن ملی در این استان / چالش تامین زمین برطرف شد

استانداری اصفهان اعلام کرد که تعداد ۱۵،۳۸۴ نفر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه برای دریافت مسکن واجد شرایط هستند، به نقل از محمدرضا کاظمی طبا.

وی با بیان اینکه تاکنون برای هفت هزار و ۷۳۷ نفر تأمین واحد انجام شده است، افزود: در بخش میمه، برای متقاضیان در شهرهای میمه، وزوان و لایبید مشکل تأمین مسکن و زمین نداریم و مقدمات واگذاری زمین انجام شده است تا با آماده‌سازی به متقاضیان تحویل شود.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در جلسه شورای مسکن استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی نیز برای حدود ۵۰ درصد متقاضیان تأمین زمین انجام شده است.

وی گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌های استان، طرح نهضت ملی مسکن ۱۴۷ هکتاری در شهرستان شاهین‌شهر و میمه است که در آن حدود ۱۱ هزار مسکن ساخته می‌شود.

فرماندار شاهین شهر و میمه ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پنج هزار واحد توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح احداث می‌شود.

کاظمی طباء با اشاره به پیشنهاد الحاقات جدید به شهرستان شاهین شهر و میمه در مورد ساخت مسکن روستایی گفت: با الحاق ۳۰ هکتار اراضی دولتی حاشیه جهادآباد و ۱۱۰ هکتار در شهرک صنعتی مورچه خورت نیز موافقت شد تا برای صنعتگرانی که در این منطقه ساکن هستند تأمین مسکن انجام شود.

فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: در شهر گرگاب نیز ۲۰ هکتار الحاق به این شهر تصویب شد که توسط بنیاد مسکن به متقاضیان ارائه شود.

کاظمی طباء درباره طرح جوانی جمعیت در شهرستان شاهین شهر و میمه، اظهار کرد: یکهزار و ۱۵۴ نفر در این شهرستان مشمول طرح جوانی جمعیت هستند و واگذاری زمین در شهرهای میمه، وزوان و لایبید به متقاضیان انجام شده است.

وی ادامه داد: تامین زمین در شاهین‌شهر، گز و گرگاب انجام نشده است که با الحاقاتی که مورد موافقت قرار گرفت، چالش تامین زمین در این طرح رفع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه صد و هجدهمین جلسه شورای مسکن استان، مرحله دوم قرعه‌کشی واگذاری پلاک‌های زمین به متقاضیان چهار فرزندی زیر ۲۰ سال در شهر بهارستان نیز انجام شد.

احداث ۲۴۳ هزار باب خانه در مدت چهار سال از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی دولت سیزدهم در استان اصفهان در قالب «نهضت ملی مسکن»است که برای تحقق آن، ایجاد شهر جدید چهارم و الحاق زمین به محدوده شهرهای استان در دستورکار قرار گرفته است.

مرکز شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.این شهرستان یکی از کانون‌های مهم جمعیتی اصفهان به‌شمار می‌رود که بخشی از سرریز جمعیت مرکز استان را در خود جای داده و از مهاجرپذیرترین شهرستان های استان است.

شهرستان شاهین‌شهر و میمه حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها