|
کدخبر: 321062

بازار سهام بورس تهران / معاملات بورسی بورس فردا

چه بر بازار بورس گذشته / گره کور به جان بازار سهام افتاد

در طی هفته‌ی گذشته، شاخص کل بورس تهران به طور کلی بیش از ۷ هزار واحد افت داشت و رکورد ۱۳ روز متوالی خروج سرمایه اصلی ثبت شد. با توجه به رکود معاملات سهام، می‌توان گفت که بازار در یک وضعیت نامطلوب قرار گرفته است.

اقتصاد چه بر بازار بورس گذشته / گره کور به جان بازار سهام افتاد

در طی هفتهٔ گذشته، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه با یک افت ۱۸,۵۱۷ واحدی روبرو شد، اما در روز یکشنبه با ۴,۷۲۳ واحد بهبود یافت.

شاخص روز دوشنبه نیز ۶ هزار و ۶۱۰ واحد رشد کرد. روز سه‌شنبه شاخص ۷۳۹ واحد افزایش یافت. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل ۵۷۳ واحد افت کرد.

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۴۴ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۷ هزار و ۶۸۶ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۰.۳ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶۹۶ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۰.۱ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۶۵ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۳۱ درصد کاهش یافته است. اما میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۸۴۲ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۹ درصدی داشته است.

بورسی۱

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۱۹۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۵ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۷۹ میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۱۴ میلیارد تومان بود که در روز دو‌شنبه ثبت شد.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۴۵۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۹۱ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۵ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۵۶۲ میلیارد تومان بود و در روز شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۳۴۳ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در نخستین روز معاملاتی هفته، ۳۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز ۲۰۲ میلیارد تومان خارج شد و در روز دو‌شنبه ۱۰۵ میلیارد تومان خارج شد. در روز سه‌شنبه نیز ۳۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

 در آخرین روز معاملاتی هفته برای سیزدهمین روز متوالی پول حقیقی خارج شد که ارزش آن ۲۱۳ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۲۴ درصدی داشته است.

منبع: اکوایران
  • شهروند ارسالی در

    پولهای ملت را غارت کردند فرستادن غزه و لبنان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها