|
کدخبر: 319939

بلیط مترو/قیمت بلیط مترو/حمل و نقل

زمان تکمیل خط ۶ مترو مشخص شد / این ۳ ایستگاه در اولویت

خط ۶ متروی تهران مدتی است که فعالیت خود رات به صورت جدی آغاز کرده است و تاکنون ایستگاه های بسیاری افتتاح شده اند.

اقتصاد زمان تکمیل خط ۶ مترو مشخص شد / این ۳ ایستگاه در اولویت

چندی پیش بود که خط ۶ مترو تهران فعالیت خود را به صورت مستمر آغاز کرد و ایستگاه هایی مانند شهر زیبا و شهران فعالیت خود را شروع کردند. طبق گفته شهروندان، افتتاح این ایستگاه ها، سبب شده است تا در سفر های درون شهری، راحت تر باشند.

مجری خط ۶ متروی تهران گفت: توسعه محور جنوبی خط ۶ متروی تهران شامل دو بخش و ۵ ایستگاه است که بخشی از آن از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) کشیده می‌شود و بخش دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک مترو به طول ۳.۶ کیلومتر در ایستگاه شهرری است.

عباس فتحعلی پور در این باره گفت: ناظر به هماهنگی های انجام گرفته با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قرار شد تا ۳ ایستگاه دیگر در خط ۶ مترو به بهره برداری برسد؛ ۲ ایستگاه در شمال خط ۶ (آیت الله کاشانی و شهدای کن) و یک ایستگاه در بخش میانی (بهار شیراز). این ۳ ایستگاه تا پایان سال افتتاح خواهد شد. ورودی دوم‌های ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران که ۱۸ مهرماه افتتاح شدند هم همزمان با این ۳ ایستگاه بهره برداری خواهند شد.

وی با اشاره به توسعه بخش جنوبی خط ۶ مترو اظهار کرد: این توسعه از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) به طول حدود ۶.۴ دهم کیلومتر کشیده می‌شود. این توسعه شامل ۴ ایستگاه است. توسعه دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک به طول ۳.۶ دهم کیلومتر در ایستگاه شهر ری است که از کار عملیات تونل آن تقریبا ۵۵۰ متر باقی مانده تا به موقعیت ایستگاه A۶۵ برسد و با این اقدام TBM از تونل خارج خواهد شد.

فتحعلی پور ادامه داد: با توجه به مسائل نقدینگی بهره برداری از این ایستگاه‌ها برنامه سال آینده است که مجموعا شامل ۵ ایستگاه می‌شود. طی جلسات مشترک معاونت فنی و مهندسی و راه آهن شهری، قرار است تا یک مجموعه هاب حمل و نقلی در شهرری ایجاد شود که هم شامل بخش توسعه‌ای خط یک و ۶، هم خطوط حومه‌ای و هم راه آهن تهران-مشهد باشد. 

مجری خط ۶ متروی تهران افزود:  زمانبندی بهره برداری از این ایستگاه‌ها حداقل بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

وی عنوان کرد: به این دلیل که ساخت این ایستگاه‌ها هم بخش ساختمانی و هم بحث تجهیزاتی دارد. تونل ایستگاه‌ها حفاری شده و میانگین پیشرفت عملیاتی هر ایستگاه حدود ۲۵ درصد و ساختمانی آن ۳۰ درصد است.

معاون حمل ونقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه مطالعات خطوط جدید طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت آغاز شده است، گفت: طبق طراحی‌های صورت گرفته با احداث ۴ خط جدید، حدود ۱۷۵ کیلومتر مسیر و ۱۳۰ ایستگاه به شبکه مترو تهران اضافه می شود.

نخستین ایستگاهی که در این بخش افتتاح شد، ایستگاه علامه جعفری در منطقه بلوار فردوس و یا همان بلوار مرحوم ناصر حجازی است که اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید؛ ایستگاهی در منطقه ۵شهر تهران که امکان دسترسی مسافران در محدوده ای کم برخوردار از حیث سیستم حمل و نقل عمومی انبوه بر را به شبکه خطوط مترو فراهم می کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها