|
کدخبر: 320801

بازار خودرو / خرید خودرو / قیمت خودرو

پیشنهاد جدید ایران خودرو به مشتریان خود / این ۲ خودرو را بجای پژو پارس تحویل بگیرید

مدیر عملیات فروش شرکت ایران‌خودرو اعلام کرد که شرکت پیشنهادی به متقاضیان پارس داده است تا آنها را ترغیب به جایگزینی این خودرو با سایر محصولات استاندارد کند.

اقتصاد پیشنهاد جدید ایران خودرو به مشتریان خود /  این ۲ خودرو را بجای پژو پارس تحویل بگیرید

کیوان پناهی افزود: با توجه به الزام اجرای استانداردهای ۸۵گانه در خودروهای تولیدی و عدم توانایی پلتفرم (بن‌سازه) محصول پارس در تطابق با استانداردها، به متقاضیان پیشنهاد شده تا این محصول را با دیگر خودروهای ایران‌خودرو که مطابق با استانداردهای ۸۵ است جایگزین کنند.

وی با بیان این‌که، گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای احترام به متقاضیان برای خرید خودرو، شرایط خرید سایر محصولات دارای استانداردهای ۸۵گانه را برای متقاضیان پارس فراهم کرده، تصریح کرد: پیشنهادهای ارائه شده شامل سورن و پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای از منظر کلاس ابعادی و مطلوبیت بازار نزدیک به پارس هستند.

پناهی ادامه داد: ایران‌خودرو با حفظ حقوق مشتریان، براساس اولویت‌های سامانه یکپارچه متقاضیان را فراخوان می‌کند تا هر یک از آنان براساس زمان واریز وجه در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

به گفته وی، ایران‌خودرو، در راستای ایجاد شرایط مناسب پرداخت وجه خودرو برای متقاضیان، با وجودی‌که تمامی خودروهای این شرکت دارای تفاوت قابل توجهی با نرخ حاشیه بازار هستند، امکان پرداخت بخشی از وجه خودرو به صورت اقساطی را فراهم کرده است.

پژو ۲۰۷ یک خودروی شهری کوچک است که توسط شرکت خودروسازی پژو (Peugeot) تولید می‌شود. این خودرو  در ایران توسط شرکت ایران خودرو  از سال ۸۹ تولید می شود. در زیر، اطلاعات فنی اصلی پژو ۲۰۷ را بررسی می‌کنیم:

موتور: پژو ۲۰۷ در دستگاه‌های مختلف از موتورهای بنزینی استفاده می‌کند. برخی از موتورهای استفاده شده در این خودرو عبارتند از:

موتور بنزینی ۱.۴ لیتری با توان ۷۵ اسب بخار

موتور بنزینی ۱.۶ لیتری با توان ۱۱۰ اسب بخار

گیربکس: پژو ۲۰۷ با گیربکس‌های دستی (دنده‌دار) و گیربکس‌های اتوماتیک (دنده‌ای) عرضه می‌شود. 

اقلام ایمنی: پژو ۲۰۷ مجهز به اقلام ایمنی مهمی است که شامل سیستم‌های ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و هواکش‌های جانبی می‌شود.

ابعاد: ابعاد پژو ۲۰۷ به طور متوسط عبارتند از طول ۴۰۷۷ میلیمتر، عرض ۱۷۶۲ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۷۲ میلیمتر. وزن خالص این خودرو حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

قابلیت‌های دیگر: پژو ۲۰۷ دارای روشنایی LED، سیستم صوتی با قابلیت اتصال USB و AUX، سیستم تهویه هوا، سیستم ترمز ABS، سیستم تنظیم ارتفاع فرمان و قفل مرکزی است.

ایران خودرو در زمستان 98 برای نخستین‌بار دست به رونمایی سورن سال جدید است؛ خودرویی که البته در پاییز 99 و با نام «سورن پلاس» به خیابان‌ها آمد. سورن پلاس، که باید آنرا دومین فیس‌لیفت خانواده سورن بدانیم، در واقع همان سورن ELX است ولی با این تفاوت که موتور یورو5 و کروز کنترل دارد. در قسمت ظاهری نیز، ایران خودرو تغییرات فراوانی در جزییات سورن پلاس انجام داده مانند: تغییر گرافیک چراغ‌ها، اضافه‌شدن باله در انتهای صندوق، اضافه‌شدن سنسور سوم پارک در سپر عقب، دودی‌شدن شیشه‌های عقب، جلوپنجره مشکلی با طرح جدید، رینگ دو رنگ با طرح جدید، دستگیره‌ و رودری و روکش صندلی جدید، فرمان جدید (طرح دنا پلاس) با روکش چرم، تریم کربن برای رودری و کنسول، اضافه شدن ایزوفیکس، کامپیوتر سفری جدید و .... شرکت ایران خودرو از تابستان 1401 سیستم مالتی مدیا (مانیتور+دوربین) را هم به لیست تجهیزات سورن پلاس اضافه کرد. در پاییز 1401 سورن پلاس دوگانه‌سوز نیز به بازار کشورمان آمد. در زیر، اطلاعات فنی اصلی سورن را بررسی می‌کنیم:

محور محرک: دیفرانسیل جلو

گیربکس: ۵ دنده دستی

پیشرانه: ۴ سیلندر EF7

حجم موتور:   ۱.۷لیتر

قدرت: ۱۱۳ اسب‌بخار

گشتاور: ۱۵۳نیوتن‌متر

شتاب: ۱۲ثانیه

سرعت:۱۹۰کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی:  ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر

نوع بدنه: سدان جمع و جور

نوع شاسی:یکپارچه

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    اخه بی شرفها ما با هزار بدبختی این سیصد میلیون را جور کردیم حالا تو میگه 150 ملیون دیگه را از کجا بیاریم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها