|
کدخبر: 320644

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | رمزارز ورلدکوین

قیمت این ارز دیجیتال به یکباره منفجر شد / علت چیست؟

علت افزایش سریع قیمت ورلد‌کوین هنوز نامشخص است. شایعاتی وجود دارد که این افزایش قیمت را به انتشار پروژه جدید شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI) یعنی سورا (Sora) نسبت می‌دهد.

اقتصاد قیمت این ارز دیجیتال به یکباره منفجر شد / علت چیست؟

پروژه ورلدکوین (Worldcoin) که به دلیل فناوری اسکن چشم‌ها شناخته می‌شود، در پی افزایش قیمت ۲۵ درصدی توکن آن (WLD) طی ۲۴ ساعت گذشته، مجدداً مورد توجه قرار گرفته است.

این افزایش قیمت سود قابل توجهی را برای یک نهنگ مرموز به همراه داشت. این نهنگ، ۲ روز پیش، با برداشت ۲.۰۹ میلیون توکن WLD به ارزش ۵.۸۲ میلیون دلار از بایننس، حرکت هوشمندانه‌ای انجام داد و اولین خرید بزرگ WLD خود را ثبت کرد.

متعاقباً، پس از افزایش قیمت، ۲.۱۵ میلیون دلار سود عاید وی شد که مجموع سرمایه‌گذاری وی را به ۸.۰۳ مییلون دلار رساند.

علت افزایش سریع قیمت ورلد‌کوین هنوز نامشخص است. شایعاتی وجود دارد که این افزایش قیمت را به انتشار پروژه جدید شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI) یعنی سورا (Sora) نسبت می‌دهد.

سورا یک فناوری پیشرفته هوش مصنوعی است که می‌تواند با دریافت دستورات متنی، یک فیلم ایجاد کند. این پروژه توجه زیادی را به خود جلب کرده است؛ زیرا می‌تواند نحوه تولید محتوا را متحول نماید.

قیمت این توکن پس از رشد ۷۷ درصدی طی ۵ روز گذشته، در حال آزمایش مقاومت هفتگی ۴.۳۵ دلار است. قیمت در صورت غلبه بر این مقاومت می‌تواند به سقف تاریخی خود یعنی ۵.۲۹ دلار برسد.

قیمت Worldcoin در زمان نگارش این خبر ۴.۳۹ دلار است و حجم معاملات آن طی ۲۴ ساعت گذشته با ۵۰.۵۷ درصد افزایش به ۲۹۷.۷۸ میلیون دلار رسیده است.

ورلد کوین چیست؟

پروژه WorldCoin پروتکلی است که دسترسی عموم مردم را به خدمات مالی و احراز هویت فراهم می‌کند. ورلدکوین می‌خواهد فارغ از پیشینه افراد، محدودیت‌های جغرافیایی یا وضعیت اقتصادی آنها گامی در تسریع انتقال به آینده اقتصادی بردارد. به زبان ساده ورلدکوین به دنبال آن است که مزایای این خدمات را به صورت یکسان برای تمام افراد جهان فراهم کند. هدف، هدف والایی است و باید دید اجرایی کردنش چقدر امکان‌پذیر است.

WorldCoin یک پروتکل متن باز است که افراد و جامعه توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا از آن پشتیبانی می‌کنند. این افراد به دنبال آن هستند که این پروتکل را گسترش دهند و در این راه نقشی ایفا کنند. پروژه ورلدکوین اکنون در فاز بتا به سر می‌برد.

این پروژه به کمک یک دستگاه تصویربرداری به نام Orb، احراز هویت را انجام می‌دهد. عنبیه چشم افراد هم مثل اثر انگشتشان منحصربه‌فرد است. تصویر به صورت هش روی یک بلاکچین لایه دو ذخیره می‌شود و داده‌ها از حافظه Orb پاک می‌شود.

در ضمن باید به این مسئله هم اشاره کنیم که لوگوی شبکه WorldCoin به تازگی تغییر کرده است و از تصویری که در بالا دیدید، به شکل زیر تغییر کرده است:

در حقیقت ورلد کوین با تغییر لوگوی خود، به شعار «اقتصاد جهانی به همه تعلق دارد» رنگ و بوی تازه‌تری داده است. لوگوی جدید در واقع ترکیبی از اشکال زیر است:

الکس بلانیا CEO ورلدکوین در مصاحبه‌ای گفته است که هدف اولیه پروژه WorldCoin راه‌اندازی توکنی است که مالکیت آن تحت اختیار انسان‌ها باشد؛ یعنی شما صرفا به این دلیل که انسان هستید، توکن دریافت می‌کنید. به طور کلی این پروژه دو هدف عمده دارد. اولی دسترسی انسان‌ها به اقتصاد جهانی به صورت عادلانه و یکسان. هدف دوم هم همین مسئله احراز هویت بیومتریک است؛ آن هم در شرایطی که حریم خصوصی افراد همچنان حفظ می‌شود.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها