|
کدخبر: 320622

قیمت لاستیک | لاستیک دولتی

شروط جدید برای خرید لاستیک‌ رینگ ۱۳ و ۱۴ اعلام شد

طبق اطلاعیه وزارت صنعت، تنها با داشتن یک کد ملی، شماره شاسی و موتور، در سال ۴ حلقه تایر برای تایرهای رینگ ۱۳ و ۱۴ قابل خرید است.

اقتصاد شروط جدید برای خرید لاستیک‌ رینگ ۱۳ و ۱۴ اعلام شد

در یک نامه ارسالی از سوی دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، موضوع مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی ابلاغ شد.

در این نامه آمده است: عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار تایرهای سبک و سنگین و بازگشت به نامه شماره ۲۰۲۹۳۹۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ در خصوص موارد نظارتی مطرح شده در مکاتبه شماره ۱۳۵۵۰۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۹ اداره کل، صنعت معدن و تجارت استان کرمان مبنی بر مشکلات ناشی از امکان توزیع تایر سواری به مصرف کننده ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی به دفعات در استاد با شماره متفاوت و با عنایت به بررسی به عمل آمده از گزارش بازرسی تایر سواری اخذ شده از سامانه گزارشهای سفارشی تایر خواهشمند است دستور فرمائید موارد ذیل در سامانه اعمال گردد.

- برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴ ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی شماره شاسی شماره موتور، محدود به ۴ حلقه به مدت یک سال شود.

- با توجه به اینکه به نظر می‌رسد پس از اعمال قاعده شفافیت ۸۰ درصد در طول یک هفته برای توزیع تایر توسط نقش عمده فروش برخی از فعالان برای برداشتن این مانع با نقش خرده فروش و یا فروشگاه اینترنتی در سامانه فعالیت می‌نمایند و مطابق با فایل پیوست از ثبت توزیع کالا در سامانه جامع خودداری می‌کنند، لازم است برای نقش خرده فروش و فروشگاه اینترنتی نیز قاعده مذکور (تبصره ت بند ب بخش ج صورت‌جلسه) اعمال گردد.

در آبان ماه سال ۱۴۰۲، فرآیند ثبت نام برای خرید لاستیک دولتی ویژه آغاز شده است. طبق این برنامه، هر فرد مجاز است سالانه تا ۴ حلقه لاستیک دولتی به خود تهیه کند. اما نکته قابل توجه این است که سهمیه خرید لاستیک دولتی به دو صورت متفاوت در نظر گرفته می‌شود. برخی از تولیدکنندگان هر ۶ ماه یکبار و برخی دیگر هر سال فقط ۲ حلقه لاستیک را برای هر شخص اختصاص می‌دهند.

خرید-لاستیک

برای خرید لاستیک دولتی، ابتدا باید به وبسایت https://kala.ntsw.ir/Account/Login مراجعه کنید و پس از قبول شرایط، فیش رزرو را دریافت کنید. سپس، اطلاعات هویتی خود، مانند کد ملی و شماره تلفن، را وارد کنید. یک کد اعتبارسنجی به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد کنید. سپس، اطلاعات خودروی خود مثل شماره شاسی و شماره موتور را وارد کنید.

در مرحله بعدی، بهتر است متقاضیان سایز، اندازه فاق و پهنای لاستیک موردنظر خود را انتخاب کنند. همچنین، وارد کردن اطلاعات همچون استان، شهر و تعداد حلقه لاستیک موردنظر نیز الزامی است. پس از ثبت درخواست، حواله برای متقاضیان ارسال خواهد شد. برای دریافت لاستیک موردنظر، متقاضیان باید با حواله چاپ‌ شده، کارت ملی، کارت ماشین و برگ سبز خود به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند.

منبع: مهر
  • حسین ارسالی در

    اصلا به سایت که مراجعه می کنی خبری نیست همش حرف مفت است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها