|
کدخبر: 320583 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

صفر تا صد کلاهبرداری میلیاردی «کوروش کمپانی» / اولین مصاحبه شریفیان بعد از فرار

‎کوروش کمپانی طی ۱۰ ماه حدود ۲ هزار میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرد و با وعده فروش آیفون ۲۰ میلیون تومانی و سوء استفاده از چهره های شناخته شده به هدف خود رسید! در این گزارش به بررسی کامل حواشی مربوط به کوروش کمپانی می پردازیم.

اقتصاد صفر تا صد کلاهبرداری میلیاردی «کوروش کمپانی» / اولین مصاحبه شریفیان بعد از فرار

کوروش کمپانی با فروش آیفون های ۲۰ میلیون تومانی به سرعت در بازار فروش موبایل شناخته شد و به واسطه تبلیغات گسترده ای که در شبکه های مجازی و همچنین در سطح شهر داشت، بین مردم اعتماد و شهرت جلب کرد. تبلیغات این شرکت به گونه ای بود که بسیاری از سلبریتی های معروف نیز به این حلقه پیوستند و به همین واسطه اعتماد خریداران را بیش از پیش تقویت کرد اما در یک ماه اخیر اول در ۸ بهمن خبر پلمپ شدن این شرکت معروف به گوش رسید و به دنبال آن استوری های مدیرعامل کمپانی در جوابیه اتحادیه دست به دست در رسانه ها چرخید و در آخر اعلام شد امیرحسین شریفیان در تاریخ ۲۶ بهمن ماه از کشور متواری شده است!

پلمب

در این گزارش به بررسی جزء به جزء حواشی مربوط به شرکت « کوروش کمپانی» می پردازیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

کوروش کمپانی چه بود؟

کوروش کمپانی به شرکت فروش موبایل بسیار ارزان تر از بازار معروف است و اوایل دی‌ماه، شرکت کوروش کمپانی درباره اخباری که پیرامون روش فروش آیفون در آن منتشر شده بود، بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن «باافتخار» اعلام نمود که حتی «یک شاکی خصوصی» هم ندارد. این شرکت با مدیریت امیرحسین شریفیان، با تبلیغات گسترده توسط اینستاگرام و تلگرام و حتی رپورتاژ در بعضی از سایتهای خبری و استفاده از افراد مشهور مثل بازیگران، فوتبالیست ها … سعی بر اعتماد سازی کرد . جالب است بدانید که در شرایط خرید کوروش کمپانی ذکر شده است که «پس از ثبت سفارش امکان عودت وجه و لغو سفارش وجود ندارد.»

در ماه‌های اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مکاتبه‌ای با اتحادیه صوت و تصویر و دستگاه‌های مخابراتی، ضمن ابلاغ دستور ستاد مذکور به تمامی فروشندگان این کالاها، هشدارهای لازم را درمورد ادامه فعالیت این شرکت‌ها نیز داده بود.

بیوگرافی امیر حسین شریفیان مالک کوروش کمپانی

امیر-حسین-شریفیان

امیرحسین شریفیان متولد ۲۱ آذر ۱۳۷۵ در اردبیل شهر خلخال به دنیا آمده است. نام پدر امیرحسین شریفیان فردین است.

سلبریتی هایی که کوروش کمپانی را تبلیغ کردند

سلبریتی های زیادی کوروش کمپانی را در فضای مجازی تبلیغ کردند در ادامه نگاهی به این تبلیغ ها داریم.

بیرانوند

سید-جواد-هاشمی

نیوشا-ضیغمی

یوسف-صیادی

گروه مالباختگان کوروش کمپانی

بعد از خبر متواری شدن امیرحسین شریفیان مالک کوروش کمپانی موجی از نگرانی ها میان مردم شکل گرفت و گروهی به اسم مالباختگان کوروش کمپانی در تلگرام تشکیل شد.

مالباختگان-کوروش-کمپانی

وعده پلیس: به اتهامات سلبریتی‌ رسیدگی خواهد شد

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره  به اینکه متاسفانه در جریان فعالیت این شرکت برخی افراد سرشناس و شناخته شده اقدام به تبلیغ برای این شرکت کرده اند که به اتهامات آنان هم رسیدگی خواهد شد، گفت: افرادی که اقدام به ثبت نام گوشی از این شرکت کرده اند با به همراه داشتن مدارک و مستندات خود به منظور تشکیل پرونده و انجام اقدامات بعدی پلیس امنیت اقتصادی فراجا واقع در ابتدای مرزداران مراجعه کنند. راه اندازی پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال به ما این امکان را می دهد که با رصدهای صورت گرفته مانع از فعالیت  مجرمان در این حوزه شویم.

واکنش جلال رشیدی کوچی به کلاهبرداری میلیاردی کوروش کمپانی

جلال رشیدی کوچی در واکنش به کلاهبرداری نجومی کوروش کمپانی گفت: مقصر اصلی کسانی هستند که واردات آیفون رو ممنوع کردند! این دولت‌ها هستند که با تصمیمات غلط وغیر کارشناسى ایجاد فرصت برای فساد‌های این چنینی می کنند.

چگونه فریب «کوروش کمپانی‌ها» را نخوریم؟

اخبار مربوط به بسته‌شدن یک کسب‌وکار معروف بار دیگر «بازی پانزی» را به واژه‌ای پرتکرار تبدیل کرده است. «کوروش کمپانی» که با تبلیغ شخصیت‌های شناخته شده به سرعت جایش را میان مشتریان پیدا کرد و وعده تحویل تلفن همراه زیر قیمت بازار به مخاطبانش می‌داد، اکنون پلمپ شده و مدیرانش متواری هستند. به گفته برخی مالباختگان، گردانندگان کوروش کمپانی دفتر آن را خالی کرده و حتی تابلوی آن را نیز کنده‌اند.

بازی پانزی یک نوع کلاهبرداری از طریق سرمایه گذاری است که نرخ بازدهی بالایی را به سرمایه‌گذاران نوید داده و مدعی ریسک پایینی است. در مقابله با طرح‌های پانزی چهار نکته کلیدی وجود دارد. نخست آن که به مقررات روشنی برای پیگرد قانونی این طرح‌ها نیاز است.دومین نکته کلیدی در مقابله با بازی‌های پانزی، استقلال نهادهای تنظیم‌گر و برخورداری از اقتدار کافی است.سومین نکته در مقابله با بازی پانزی، اختیارات گسترده ناظران مالی برای همکاری و تبادل اطلاعات با سایر تنظیم‌کنندگان مالی است.چهارمین و آخرین نکته مهم در مقابله با بازی‌ پانزی، برخورداری از منابع انسانی کافی برای رسیدگی به این طرح‌‎ها است. تخصص و رسیدگی سریع توسط دادگاه‌ها هم در راستای برخورداری از منابع انسانی مجرب است.

نوش دارو بعد از مرگ سهراب

بعد از متواری شدن مالک کوروش کمپانی شاهد واکنش و عذرخواهی سلبریتی ها از مردم بودیم. در ادامه نگاهی به این پست ها داریم.

مریم-مومن

الهام-حمیدی

آمار عجیب خرید از کوروش کمپانی

جالبه بدونین یک نفر ۹۳ تا آیفون از کوروش کمپانی سفارش داده بوده!

توییت

صف طولانی مالباختگان کوروش کمپانی برای ثبت شکایت!

کوروش کمپانی چقدر سود کرد؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که ‎کوروش کمپانی طی ۱۰ ماه چقدر سرمایه از مردم جذب کرد؟  پاسخ یک عدد ١٣ رقمی هست! یعنی ٢هزار میلیارد تومان!

سود-کوروش-کمپانی

کوروش کمپانی اصلا مجوز واردات موبایل نداشت

مهدی اسدی - رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در رابطه با ماجرای فروش موبایل آیفون توسط شرکت کوروش کمپانی با قیمت بسیار کمتر از قیمت جهانی گفت: این شرکت اصلا دارای مجوز واردات آیفون نبوده و موبایل‌های آیفون را از طریق واردکنندگان داخلی تهیه کرده و در گذشته نیز دو مرتبه دفتر آن‌ها پلمب شد که متاسفانه بنا بر دلایلی که مطلع نیستیم، مجددا بازگشایی شد.

وی در رابطه با تبلیغات صورت گرفته از سوی برخی هنرمندان سینما و همچنین ورزشکاران برای این شرکت، گفت: بسیاری از کلاهبرداری‌ها و مشکلاتی که برای مردم و مالباختگان ایجاد می‌شود به خاطر تبلیغاتی است که با دریافت پول از سوی برخی از سلبریتی‌ها برای این شرکت‌ها صورت می‌گیرد و متاسفانه با اعتمادسازی که از سوی سلبریتی‌ها برای این شرکت‌ها انجام می‌شود، بسیاری از مردم به سادگی این گونه تبلیغات را باور می‌کنند.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در رابطه با واکنش این انجمن به موضوع کوروش کمپانی گفت: پیگیری این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و از امروز نیز با باشگاه استقلال، خانه سینما، انجمن صنفی بازیگران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت ورزش برای جلوگیری از این گونه تبلیغات رایزنی‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

اسدی در پایان با اشاره به انجام تبلیغات از سوی برخی از باشگاه‌های ورزشی برای شرکت‌های مشابه فروش موبایل و کلاهبرداری از مردم گفت: اگر جلوی برخی از باشگاه‌ها  در تبلیغات برای یک شرکت دیگر گرفته نشود، بی شک مجددا شاهد تکرار ماجرایی به مراتب بدتر از کوروش کمپانی خواهیم بود.

اولین مصاحبه مالک کوروش کمپانی پس از فرار

امیر حسین شریفیان، مدیر و مالک کمپانی جنجالی کوروش که این روزها حسابی خبرش داغ شده، در نخستین اظهارات از زمان فرار از کشور شمار چهره‌های معروف تبلیغ کننده برای این کمپانی را بالغ بر ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

 ویدیویی از نخستین مصاحبه مالک کوروش کمپانی منتشر شده است که شخص شریفیان آن را پس از فرار از ایران و انتشار خبر دستگیری پدرش به عنوان همدست خود منتشر کرده است.

وی در این مصاحبه که با یکی از پروژه بگیران بدنام مقیم آلمان صورت گرفته، ادعاهایی را در دفاع از خود مطرح کرده است.

او در بخشی از این مصاحبه رقم بدهکاری این کمپانی به مردم را حدود ۱۳۰ الی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

شریفیان همچنین مدعی شد که اموال داخل این کمپانی توسط مردم ربوده شده و کارمندان این شرکت تا روز ورود مردم به این ساختمان در محل کارشان حضور داشته‌اند و حتی از سوی مالباختگان تهدید شده‌اند!

وی همچنین در جای دیگری هرنوع همکاری پدرش را رد کرده و از توقیف اموال و املاک خود گفته است.

 شریفیان در ادامه مصاحبه ضمن دفاع از بازیگران و چهره‌های معروفی که مبلغ این کمپانی بودند تلاش کرد با پیش کشیدن موضوعات دیگر این پرونده را به حاشیه ببرد.

وی مبلغ پرداختی به سلبریتی‌ها که تعدادشان را ۵۰۰ تن برآورد کرد، ۱ الی ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد؛ ادعایی که توسط مصاحبه کننده مورد تردید قرار گرفت.

مالک کوروش کمپانی در جایی از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که چه راه حل پیشنهادی برای رسیدن مردم به پولشان دارد، بار دیگر موضوع توقیف اموالش را پیش کشید و حتی مدعی شد که حاضر است به شرط عدم بازداشت به ایران بازگردد!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها