|
کدخبر: 320081

بازار ارزهای دیجیتال | قیمت ارز دیجیتال | بازار رمزارز

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / قیمت این آلت کوین ها بالا می رود

نسخه دو پالیگان که قرار است به زودی راه‌اندازی شود، تغییرات قابل توجهی از جمله عملکرد چند بلاکچینی را به همراه دارد. پس از معرفی توکن جدید این شبکه (POI)، کاربران می‌توانند توکن‌های MATIC خود را با نسبت ۱ به ۱ تبدیل کنند.

اقتصاد تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / قیمت این آلت کوین ها بالا می رود

در آستانه رویداد هاوینگ بیت کوین، جامعه ارز دیجیتال در حال آماده شدن برای شروع فصل آلتکوین‌ها است. در فصل آلتکوین‌ها، به دلیل رشد و شکوفایی قیمت، اقبال سرمایه‌گذاران به خرید چنین دارایی‌هایی افزایش می‌یابد.

این موضوع به ویژه در مورد دارایی‌هایی با قیمت زیر ۱ دلار صدق می‌کند زیرا پتانسیل سودآوری بیشتری دارند. تحلیلگری به نام Altcoin Buzz اخیراً ۳ مورد از آلتکوین‌های با پتاسیل رشد بالا را معرفی کرده است.

اولین آلتکوین، پالیگان (MATIC) است. نسخه دو پالیگان که قرار است به زودی راه‌اندازی شود، تغییرات قابل توجهی از جمله عملکرد چند بلاکچینی را به همراه دارد. پس از معرفی توکن جدید این شبکه (POI)، کاربران می‌توانند توکن‌های MATIC خود را با نسبت ۱ به ۱ تبدیل کنند.

در زمان نگارش این خبر، MATIC با ۱ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته، ۰.۸۴ دلار قیمت دارد.

آلت‌کوین بعدی، شبکه پایت (PYTH) است. شبکه پایت یک پلتفرم اوراکل است که انتقال داده‌های مالی به شبکه‌های بلاکچین را تسهیل می‌کند.

پایت به عنوان پل مهمی بین بخش امور مالی سنتی و برنامه‌های غیرمتمرکز عمل می‌کند و تا کنون آمارهای چشمگیری مانند بیش از ۴۵۰ فید داده و مشارکت‌های قابل اعتماد با صرافی‌های بزرگ را به نمایش گذاشته است.

در زمان نگارش این خبر، PYTH با بیش از هفت درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۵۰ دلار رسیده است.آخرین آلت‌کوین، سانتریفیوژ (CFG) است که به دلیل نقش خود در توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی (RWA) در کانون توجه قرار دارد.

سانتریفیوژ با تقسیم دارایی‌هایی مانند املاک و صورتحساب‌ها، دسترسی وسیع‌تری را به فرصت‌های سرمایه‌گذاری امکان پذیر می‌کند. این توکن طی ۲۴ ساعت گذشته با بیش از ۵ درصد افزایش، ۰.۵۶ دلار قیمت دارد.

آلت کوین چیست؟

بیت کوین با تمام محبوبیتش نقطه ضعف‌هایی مثل مقیاس‌پذیری کم (در مقایسه با همتایان متمرکز خود مثل Paypal و Visa) دارد. علاوه بر این، شبکه بیت کوین صرفاً برای انجام تراکنش‌های مالی غیرمتمرکز طراحی شده است. به این ترتیب جای خالی این دو مسئله حس شد. اول این‌که شبکه‌ای طراحی شود که مشکلات بیت کوین را نداشته باشد و ثانیا از ظرفیت‌های این تکنولوژی بیشتر استفاده شود.

مشکلات بیت کوین

عبارت آلت کوین از ترکیب دو واژه تشکیل شده است. بخش اول یا همان “آلت” نماینده کلمه Alternative به معنای جایگزین است و کوین (Coin) هم به رمزارز اشاره دارد. پس می‌توان این عبارت را به صورت کوین جایگزین معنا کرد. به زبان شفاف‌تر، آلت کوین‌ ها تمام کوین‌هایی هستند که بعد از بیت‌ کوین به وجود آمدند. در نهایت می‌توانیم تمام ارزهای دیجیتال را در یک دسته‌بندی کلی به دو بخش تقسیم کنیم. در دسته اول فقط بیت کوین حضور دارد و در دسته دوم تمام توکن‌های دیگر یا همان آلت کوین‌ها.

AltCoin به زبان ساده

همانطور که گفتیم AltcCoin، ترکیبی از دو کلمه Alternative (جایگزین) و Coin (سکه) است. در واقع، شامل تمام ارزهای دیجیتال و توکن‌ها به غیر از بیت کوین می‌شود. آلت‌کوین‌ها متعلق به بلاک‌چین‌هایی هستند که به وضوح برای آنها طراحی شده‌اند. بسیاری از آنها در بلاک‌چین‌های مربوطه برای انجام کاری استفاده می‌شوند. مانند اتر که در اتریوم برای پرداخت هزینه تراکنش، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از توسعه‌دهندگان، انشعاب‌های (Forks) بیت کوین را ایجاد کرده‌اند تا دوباره با بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت، رقابت کنند. (منظور از انشعاب یا فورک، تغییراتی است که در یک بلاک‌چین به وجود می‌آید و در اثر آن، رمزارزهای جدیدی مانند آلت‌کوین، ایجاد می‌شوند). برخی دیگر خود را به عنوان روشی برای جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های خاص، تبلیغ می‌کنند.

به عنوان مثال، توکن BananaCoin، از اتریوم، منشعب شده و به عنوان راهی برای گردآوری سرمایه برای یک مزرعه خاص در لائوس که ادعا می‌کرد موز ارگانیک پرورش می‌دهد، پدیدار شد. آلت‌کوین‌ها تلاش می‌کنند محدودیت‌های ارز دیجیتال و بلاک‌چینی را که از آن فورک شده و با آن رقابت می‌کنند را بهبود دهند. اولین AltCoin، لایت‌کوین بود که از بلاک‌چین بیت کوین در سال ۲۰۱۱، فورک (منشعب) شد.

لایت‌کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) متفاوتی به اسم Scrypt استفاده می‌کند که از بیت‌ کوین متفاوت بوده، انرژی کمتری مصرف می‌کند و سریع‌تر است. اتر نیز یک آلت‌کوین دیگر است که از بیت کوین، فورک نشده است. ویتالیک بوترین (Vitalic Buterin)، دکتر گوین وود (Dr. Gavin Wood) و چند نفر دیگر برای رفع مشکلات مقیاس‌پذیری بیت کوین، پیاده‌سازی قرارداد هوشمند در فضای بلاک‌چین و پشتیبانی از اتریوم، آن را طراحی کردند. اتر (ETH)‌ در جهت پرداخت به مشارکت‌کنندگان شبکه برای کار اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها