|
کدخبر: 320456

واریز عیدی / عیدی بازنشستگان / حقوق بازنشستگان

واریزی ویژه در جیب بازنشستگان

بعد از اعلام تصویبنامه در جلسه ۱۵ بهمن هیأت وزیران درباره پاداش آخر سال برای کارمندان و بازنشستگان توسط معاون اول رئیس جمهور، فرآیند واریز عیدی به کارمندان و بازنشستگان آغاز شده است و در حال شمارش معکوس قرار دارد.

اقتصاد واریزی ویژه در جیب بازنشستگان

با تصویب هیأت دولت، به کارکنان و بازنشستگان متأهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به عنوان اضافه‌پرداخت ارائه خواهد شد و همچنین برای هر فرزند نیز مبلغ ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.

به گفته بهادری جهرمی سخنگوی دولت، یک کارمند یا بازنشسته دولت که متأهل و صاحب یک فرزند باشد، مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت خواهد کرد.

مصوبه روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه هیأت وزیران، دو روز بعد در ۱۷ بهمن توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد تا واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان به مرحله اجرا برسد.

 تاکنون زمان دقیق واریز عیدی کارمندان دولت اعلام نشده است اما اگر عیدی کارمندان بخواهد طبق روال سال‌های قبل به حساب آنها واریز شود، در هفته پایانی بهمن یا هفته نخست اسفند باید منتظر پرداخت عیدی بود.

جمعه ۱۳ بهمن‌ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه از احتمال واریز عیدی کارمندان تا پایان هفته سوم بهمن‌ماه خبر داد و گفت تلاش می‌کنیم تا آخر هفته آینده عیدی کارمندان دولت را پرداخت کنیم‌.

داوود منظور این صحبت را در حالی در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرد که آن زمان هنوز مبلغ عیدی کارمندان مشخص نشده بود. به هر حال حدود دو هفته از صحبت‌هاث داوود منظور گذشته و عیدی کارمندان هنوز واریز نشده است.

به تازگی سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، زمان واریز عیدی بازنشستگان را هفته اول اسفندماه و پس از واریز حقوق بهمن ماه بازنشستگان اعلام کرده است. در خصوص عیدی کارمندان چیزی گفته نشده اما احتمال دارد عیدی کارمندان همراه با حقوق بهمن آنها و یا مانند عیدی بازنشستگان مدتی پس از پرداخت حقوق آنها به حساب‌ها واریز شود. احتمال سوم، واریز عیدی کارمندان در روزهایی پایانی سال همزمان با واریز حقوق اسفندماه کارکنان است.

به هر طریق کارمندان در هفته‌های پیش رو و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲، حداقل دو و نیم میلیون تومان عیدی دریافت می‌کنند و مبلغ عیدی بسته به تعداد فرزندان کارمند ممکن است حتی از چهار میلیون تومان هم بیشتر باشد.

نقش دولت در پرداخت تسهیلات به بازنشستگان

دولت نقش مهمی در پرداخت تسهیلات به بازنشستگان دارد. اغلب دولت‌ها سیاست‌ها و برنامه‌هایی را تدوین می‌کنند تا بازنشستگان را دریافت مزایای مناسب و تسهیلات مالی برای بهبود شرایط زندگی آن‌ها فراهم کنند. این تسهیلات ممکن است شامل پرداخت معاش بازنشستگی، بیمه سلامت، اعانه مسکن، وام‌های بازنشستگی و سایر کمک‌های مالی و اجتماعی باشد.

دولت معمولاً منابع مالی لازم برای پرداخت تسهیلات و مزایای بازنشستگی را از بودجه عمومی یا از صندوق‌ها و سازمان‌های مستقلی که برای این منظور تشکیل می‌شوند، تأمین می‌کند. همچنین، دولت مسئول نظارت و کنترل بر روی اجرای صحیح و عادلانه این برنامه‌ها است و تلاش می‌کند تا از رسیدگی مناسب به نیازها و حقوق بازنشستگان اطمینان حاصل کند.

همچنین، دولت می‌تواند قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی را تعیین کند و سیاست‌های مالی و اقتصادی را به گونه‌ای تنظیم کند که نیازهای بازنشستگان را به خوبی تأمین کند. از طرفی، دولت مسئولیت ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی را برای بهبود شرایط بازنشستگان به عهده می‌گیرد، مانند ساخت و بهسازی مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها، تأمین کالاها و خدمات اولیه، توسعه فرصت‌های اشتغال و آموزش، و سایر اقداماتی که به بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان کمک می‌کند.

به طور کلی، نقش دولت در پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شامل تدوین سیاست‌ها، تأمین منابع مالی، نظارت بر اجرای صحیح برنامه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم است تا از بهبود شرایط زندگی و رفاه بازنشستگان اطمینان حاصل شود.

منبع: خبر آنلاین
  • ایرانی بدبخت افسرده ارسالی در

    تف به ذاتتون بااین مبلغ عیدی میدونیدداست ان چیه یه مشته گرسنه شدن مسول برایشان ای ن مبلغ عید کلی پوله

  • مهرداد ارسالی در

    فوقش بشه باهاش دو یا سه قلم لباس خرید

  • حسین ارسالی در

    بابا اینقدر چاخان نگو بازنشستگان با رفاه یات زیاد خوشی زده به دلشان الان نزدیک به 3ساله که جمعا 3میلیون نمیشه معوقات را ن میتونه بده بعد هی چاخان میگن

  • صبا ارسالی در

    گور پدرتان بی شرف ها پول آجیل خودتان ۵ م یلیون مردم با دومیلیون چی بخرند خیلی بی شرفید

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت و نفرین فراوان بر دولت، داود منظور بیشرف، وزیر کار

  • ناشناس ارسالی در

    اینقدر بریزید به حساب مردم به خودتون رحم کنید نجومی بگیر ان

  • ناشناس ارسالی در

    آقای رئیس سازمان برنامه و بودجه اگر یکبار هم شده راست بگویید حالا هفته چهارم بهمن ماه است عیدی ناقابل پراخت نشده سهل است هفته سوم چرا چون غارت ها واختلاس ها برنامه شما ها به هم می زند. به ما می گفتند دروغگو دشمن خدا است چه انسان های ساده بودیم حال می بینیم این افراد دوست خدا هستند

  • مهدی ارسالی در

    الان یک ماهه همچین تو بوق و کرنا گذاشتید عیدی بازنشستگان به عنوان خبر خوب پرداخت خواهد شد ... آخه دو میلیون و پانصد تومن کفاف هیچی رو نمی‌ده با این تورم و گرانی ...

  • رضا ارسالی در

    خبرها تکراری . و دادای بار منت فراوان از سوی دولت محترم !

  • ایرج ارسالی در

    خدای خودت به صد میلیون راضی میشوید ،کارم ند بیچاره با سه تومان چه کنه

  • یک بازنشسته 1401 ارسالی در

    امان از این همه دروغ.....ما 1401 بازنشست شدیم وهنوز پاداش بازنشستگی ما را نداده اند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها