|
کدخبر: 320288

بیمه/گردشگری/صنایع دستی

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از سال بعد مجزا خواهد بود

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی به همراه تعدادی از مدیران این وزارتخانه، در بخش‌های مختلف نمایشگاه گردشگری تهران حضور یافتند. آنها در طول بازدید، غرفه‌های مختلف نمایشگاه گردشگری را بازدید کرده و با شرکت‌کنندگان، غرفه‌داران و فعالان حوزه گردشگری گفت و گو کردند.

اقتصاد برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از سال بعد مجزا خواهد بود

وزیر میراث فرهنگی گفت: نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از امروز ۲۳ بهمن به صورت گسترده برگزار می‌شود و نمایشگاه ملی صنایع دستی از سال آینده به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

«عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درباره برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: امسال تصمیم گرفته ایم جشنواره های مربوط به گردشگری و صنایع دستی را به تفکیک برگزار کنیم، در سال‌های اخیر این جشنواره ها با هم برگزار می‌شد.

وی علت این تفکیک را توجه به صنایع دستی دانست و بیان کرد: جشنواره گردشگری ویژگی های خاصی دارد که گاهی تمام جشنواره را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

به گفته ضرغامی از امروز ۲۳ بهمن ماه نمایشگاه گردشگری تهران وسیع تر و گسترده تر به نسبت ادوار قبل برگزار خواهد شد.

وزیر گردشگری مطرح کرد: جشنواره صنایع دستی در سال آینده برگزار خواهد شد ولی در دهه فجر به طور ویژه این جشنوره به صورت بین المللی برپا خواهد بود.

ضرغامی بیان کرد: یکی از اقداماتی که معاونت صنایع دستی اتخاذ کرده این است که جشنواره صنایع دستی را از حالت تزیینی به حالت آموزشی بازگردانده است و در همین راستا کارگاه های آموزشی خوبی در کنار جشنواره سامان داده می شود که این اقدامات به ارتقای حوزه گردشگری بسیار کمک خواهد کرد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، در این بازدید، به تاکید بر معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری کشورمان پرداخت و نمایشگاه گردشگری تهران را به عنوان فرصتی بی‌نظیر برای شناساندن این ظرفیت‌ها معرفی کرد.

همچنین، در این بازدید، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشت.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، به عنوان هفدهمین دوره، از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان را به خود جذب می‌کند.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور عصر روز ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در جلسه‌ با رئیس کمیته گردشگری ازبکستان که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: سال گذشته همزمان در دیدار روسای جمهوری دو کشور تفاهم‌نامه مشترکی امضا شد، خوشبختانه با اقدامی که در خصوص لغو روادید ازبکستان داشتیم، استقبال خوبی از طرف هیات ازبکستانی شد.

او افزود: در هفدهمین نمایشکاه بین‌المللی گردشگری تهران مقرر شد کمیته مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ازبکستان در آینده نزدیک تشکیل شود و موضوعاتی از قبیل پروازهای مستقیم، تبلیغات مشترک گردشگری دو کشور و همکاری‌های بخش خصوصی در دو حوزه گردشگری دنبال و پیگیری شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها