|
کدخبر: 320283

گردشگری/توریست/درآمد گردشگری

جهانی شدن همدان مسیری بسوی رونق اقتصادی غرب ایران

در دیدار با غرفه استان همدان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، استاندار همدان بیان کرد که همدان می‌تواند به عنوان یک مقصد گردشگری معتبر در کشور شناخته شود. او با اشاره به بحران آب، تأکید کرد که کشاورزی نمی‌تواند محور اصلی توسعه استان باشد و باید توجه بیشتری به توسعه صنعت گردشگری داشته باشیم.

اقتصاد جهانی شدن همدان مسیری بسوی رونق اقتصادی غرب ایران

علیرضا قاسمی‌فرزاد، در حاشیه این دیدار، توجه به حضور قدرتمند و با کیفیت استان همدان در نمایشگاه امسال را بیان کرد. او اشاره کرد که پیگیری و برنامه‌ریزی برای حضور قوی در این نمایشگاه، ماه‌ها قبل در دستور کار قرار گرفته بود و به خوبی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه همدان با ظرفیت و پتانسیل‌های فراوان در حوزه گردشگری یکی از نقاط کم نظیر در سطح کشور بوده و بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و تفریحی گواه این ادعاست، تصریح کرد: همدان می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری در کشور مطرح شود بنابراین در این راستا باید جاذبه‌های پایتخت تاریخ و تمدن ایران به طور شایسته‌ای معرفی شده و زمینه حضور گردشگر در همدان بیش از پیش فراهم آید. 

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: اقدامات دو سال گذشته برای پرونده ثبت‌جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» ستودنی بود و با پیگیری‌های مجدانه استان و وزارتخانه میراث‌فرهنگی بخش عمده‌ای از موانع رفع شد و در نهایت به طور شایسته‌ای میزبان ارزیاب یونسکو بودیم. 

وی با اشاره به اینکه منتظر جهانی شدن همدان در سال آینده هستیم، اظهار کرد: پس از ثبت‌جهانی باید تکمیل فرآیند کار را ادامه دهیم و همدان را در قامت جهانی در کشور و دنیا مطرح کنیم. 

استاندار همدان با بیان اینکه توجه به گردشگری یکی از برنامه‌های عملیاتی در استان همدان است، خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آب، کشاورزی نمی‌تواند محور توسعه استان باشد و تأکید می‌کنیم مسیر اقتصادی باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه گردشگری تهران یکی از زمینه‌های جذب گردشگر و رونق این صنعت جذاب است، گفت: جانمایی‌ غرفه، غرفه‌آرایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شرط حفظ کیفیت از جمله موضوعات مورد تأکید استان بود که محقق شد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه همدان در ابتدای مسیر گردشگری قرار دارد، بیان کرد: علاوه بر تمرکز بر گردشگری فرهنگی و اقتصادی باید بر حوزه فناوری اطلاعات، توجه به علم و فناوری و دانشگاه‌های قدرتمند نیز تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت در همدان، ادامه داد: پزشکان حاذقی در همدان حضور دارند و باید با توسعه زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور گردشگر سلامت را در استان فراهم کنیم. 

استاندار همدان با بیان اینکه گردشگر مُبلغ است و ما باید فرهنگ گردشگرپذیر بودن را در استان تقویت کنیم، یادآور شد: باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار واقعی در همدان باشیم و در ارائه خدمات و زیرساخت‌ها بیش از پیش تلاش کنیم.

استان همدان در ایران یکی از مناطق گردشگری مهم است و دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی زیادی است. برخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان همدان عبارتند از:

۱. برج آلادین: این برج با عمری بیش از ۸۰۰ سال در قلب شهر همدان واقع شده است و یکی از نمادهای شهر است. برج آلادین به عنوان برج نگهبانی در گذشته استفاده می‌شده و امروزه به عنوان موزه تاریخی و فرهنگی شهر میزبان گردشگران است.

۲. مجموعه تاریخی گنجعلی‌خان: این مجموعه شامل بناهایی مانند مسجد جامع، مناره، حمام و کاروانسرای گنجعلی‌خان است. این مکان به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم همدان، جذابیت بسیاری دارد.

۳. آبشار گنبدلی: این آبشار زیبا در جنوب شهرستان ملایر واقع شده است و از جاذبه‌های طبیعی استان همدان است. ارتفاع آبشار گنبدلی حدود ۶۵ متر است و مناظر زیبایی را به همراه دارد.

۴. روستای آب‌کنار: این روستا در شمال شهرستان تویسرکان قرار گرفته و با معماری سنتی و طبیعت خیره‌کننده‌ای که آن را احاطه کرده، جذب گردشگران زیادی است.

۵. تپه‌های تخت‌کاشان: این تپه‌ها در شهرستان بهار واقع شده و با زیبایی طبیعی و آثار باستانی خود، گردشگران را جذب می‌کنند. در این تپه‌ها، آثار باستانی نظیر قصرهای ساسانی و بقایای قلعه‌ها و معابد قدیمی قابل مشاهده هستند.

علاوه بر اینها، استان همدان دارای جاذبه‌های دیگری نظیر پارک‌های ملی جغتای و عباس‌آباد، معبد گنجه‌وی، موزه‌های تاریخی و هنری، بازارهای سنتی و ... است که می‌توانند تجربه گردشگری شما را در این منطقه بیشتر کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها