|
کدخبر: 320271 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

کوچ اجباری تهرانی ها / موج گرانی به شهرهای اقماری رسید!

در این گزارش قصد داریم قیمت و مشخصات آپارتمان های شهر اندیشه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

اقتصاد کوچ اجباری تهرانی ها / موج گرانی به شهرهای اقماری رسید!

در صورت تمایل برای خرید مسکن در فازهای مختلف شهر اندیشه، این گزارش را از دست ندهید. ما در این مطلب آخرین نرخ های خانه در این منطقه را مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم. شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای استان تهران است و در فاصله ۲۰ کیلومتری از تهران و ۷ کیلومتری از کرج قرار دارد. این شهر از ۶ فاز تشکیل شده که فاز دو، سه، چهار و پنج به تازگی براساس قوانین جدید شهرسازی طراحی و ساخته شده‌اند. در ابتدا، شهر اندیشه به عنوان یک محل کنترلی برای جمعیت بزرگ تهران ساخته شد، اما در حال حاضر در راستای تجاری‌سازی پیشرفت کرده است. این شهر نیز در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی پیشتاز در غرب استان تهران محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این شهر، امکاناتی است که برای بهبود دمای هوا و تعادل در هوا و خنک کردن شهر به کار می‌رود. این امکانات و سیستم ها بسیار پیشرفته هستند و برخی از آنها بر اساس سیستم خنک کننده پیشرفته خارجی طراحی شده است. این تجهیزات توسط دانشمندان داخلی در شهر جدید اندیشه تولید شده‌ که از کاربردهای جالبی نیز برخوردار است.

بازار ایرانی-اسلامی اندیشه نیز با الهام از میدان نقش جهان در اصفهان ساخته شده و یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری و تفریحی شهر است. این بازار در مسیر جادهٔ تهران-اندیشه واقع شده و پل شهید صیاد شیرازی به تمامی فازهای شهر (فاز ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵) دسترسی فراهم می‌کند، از جایی که می‌توان به سایر فازهای شهر جدید اندیشه و شهرهای اطراف رفت.

مسکن-چینی

عوامل موثر بر قیمت خانه در حومه شهرهای بزرگ

قیمت مسکن در حومه کلانشهرها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی تعدادی از این عوامل تاثیرگذار می پردازیم.

موقعیت جغرافیایی حومه شهر و فاصله آن از مراکز شهری اصلی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر نرخ مسکن داشته باشد. معمولاً هر چه فاصله بین مسکن در حومه و شهر اصلی کمتر باشد، قیمت مسکن نیز بیشتر می‌شود.

سطح توسعه و ساخت و ساز در حومه شهر نیز فاکتور دیگری است که تأثیر قابل توجهی بر قیمت خانه دارد. درصورت توسعه محسوس منطقه و درحال اجرایی بودن پروژه‌های ساخت و ساز، احتمال افزایش قیمت مسکن وجود دارد. علاوه بر این، امکانات و خدمات عمومی نیز در این مناطق تأثیرگذار هستند.

خانه-در-پردیس

نزدیکی به امکانات و خدمات عمومی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و حمل و نقل عمومی می‌تواند قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار دهد. مناطقی که دسترسی آسان‌تری به این امکانات دارند، ممکن است قیمت مسکن بالاتری داشته باشند.

تعادل عرضه و تقاضا دیگری عاملی در این رابطه به شمار می رود که می تواند قیمت خانه در این منطقه را تحت الشعاع خود قرار دهد. اگر تقاضا برای مسکن در حومه شهر بیشتر باشد و عرضه محدود باشد، قیمت‌ها احتمالاً بالاتر خواهند بود. ضمن اینکه وضعیت اقتصادی کلان و قوانین مالی و اعتباری نیز می‌تواند تأثیری مستقیم در قیمت مسکن داشته باشد.

توسعه زیرساخت‌هایی مانند جاده‌ها، راه‌آهن‌ها و ارتباطات عامل دیگری محسوب می شود که تأثیر شگرفی بر قیمت مسکن در حومه شهر دارد. دسترسی آسان به این زیرساخت‌ها عاملی مهم برای قیمت آپارتمان به حساب می آید. از سمت دیگر عوامل اجتماعی و فرهنگی نیز می‌توانند قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار دهند. برخی افراد ممکن است تمایل داشته باشند در مناطق خاصی با شخصیت و فرهنگ خاصی سکونت کنند که ممکن است قیمت‌ها را افزایش دهد.

همه این عوامل به صورت ترکیبی و با تأثیر یکدیگر، قیمت مسکن در حومه شهر را تعیین می‌کنند. هر حومه شهر ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد و برای تحلیل دقیق تر قیمت مسکن، باید این عوامل را به صورت جامع مورد بررسی قرار داد. البته برخی عوامل می‌توانند در برابر تأثیر عوامل دیگر بر قیمت مسکن در حومه شهر مقاومت کنند.

خانه-های-اقماری

آتش گرانی به جان شهرهای اقماری افتاد!

برای زندگی در این شهرها چاره ای جز سازش با مشکلاتی نظیر مسافت طولانی تا مراکز شهر، نبود امکانات حمل و نقل  و همچنین کیفیت پایین امکانات رفاهی ندارند . صرفا شهرهای اقماری خوابگاه های هستند که تنها به کاهش جمعیت شهر تهران در ساعات پایانی روز کمک میکند و دردی از مشکلات شهرسازی دوا نکرده است.

در چند سال اخیر رشد قیمتی شهرک های اطراف تهران و شهرهای جدید گاها از مناطق ۲۲ گانه تهران هم بیشتر بوده است.این اتفاق در حالی رخ داده که بسیاری از این شهرها برای اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه هدف گذاری شده بود اما متاسفانه با نگاهی به آمارها متوجه تاثیر این واحد ها از دلالی و سوداگری می شویم.

در جدول زیر می توانید قیمت آپارتمان در شهر اندیشه را مشاهده کنید.

بررسی قیمت آپارتمان در شهر اندیشه

قیمت کل (تومان)

قیمت هر متر (تومان)

مشخصات

متراژ

منطقه

۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۲۲,۳۶۸,۰۰۰

۲ خواب و ۷ سال ساخت

۷۶ متر

فاز ۱

 

۵,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

۳۸,۰۴۳,۰۰۰

۳ خواب و نوساز

۱۳۸ متر

فاز ۲

۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۳۳,۳۳۳,۰۰۰

۲ خواب و ۱۴ سال ساخت

۱۰۵ متر

فاز ۳

۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۴۲,۱۸۸,۰۰۰

یک خواب و ۱۴ سال ساخت

۶۴ متر

فاز ۴

۳,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۳۹,۲۸۶,۰۰۰

۲ خواب و ۸ سال ساخت

۸۴ متر

فاز ۵

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها