|
کدخبر: 320234

یارانه نقدی / واریز یارانه / یارانه معیشتی

تغییر زمان واریز یارانه ها / مجلس دست به کار شد

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در جلسه روز سه شنبه خود با حضور رییس گمرک جمهوری اسلامی آخرین وضعیت تکمیل سامانه جامع تجارت را بررسی می کند.

اقتصاد تغییر زمان واریز یارانه ها / مجلس دست به کار شد

در هفته جاری، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه، کمیسیون‌های تخصصی مجلس جلسات خود را برگزار خواهند کرد و موارد زیر در دستور کار این کمیسیون‌ها قرار خواهد گرفت:

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در جلسه روز سه شنبه خود با حضور رییس گمرک جمهوری اسلامی آخرین وضعیت تکمیل سامانه جامع تجارت را بررسی می کند.

همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه ای با حضور مسوولان وزارت تعاون نحوه دهک بندی یارانه ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه ها را بررسی می کند.

بررسی گزارش رییس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده است که تاریخ واریز یارانه‌ها از این ماه به تأخیر افتاده و دلیل این تغییر، انضباط بخشی  به زمان پرداخت یارانه‌ها است.

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالا برگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

نقش دولت در پرداخت یارانه ها

دولت در پرداخت یارانه‌ها نقش حیاتی دارد. این نقش به دلیل تعهدات اجتماعی، رعایت حقوق شهروندان و کمک به افرادی که در شرایط مالی ضعیف قرار دارند، بسیار مهم است. در زیر تعدادی از نقش‌های دولت در پرداخت یارانه‌ها آورده شده است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

تعیین سیاست‌ها و بودجه: دولت مسئول تعیین سیاست‌ها و بودجه مربوط به یارانه‌ها است. این شامل تعیین مبالغ یارانه، مشخص کردن گروه‌های مستحق و تعیین زمان و روش پرداخت می‌شود.

جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات: دولت مسئول جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مربوط به گیرندگان یارانه است. این شامل ثبت نام افراد مستحق، تأیید صحت اطلاعات، بررسی شرایط مالی و اجتماعی و ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای مربوطه می‌شود.

پرداخت یارانه‌ها: دولت مسئول پرداخت یارانه‌ها به مستحقان است. این ممکن است از طریق سیستم‌های بانکی و مالی صورت بگیرد و یا از طریق ارائه کارت‌های یارانه و سیستم‌های الکترونیکی انجام شود.

نظارت و کنترل: دولت مسئول نظارت و کنترل صحیح پرداخت یارانه‌ها است. این شامل بررسی صحت پرداخت‌ها، جلوگیری از تقلب و سوءاستفاده، ارزیابی تأثیر واقعی یارانه‌ها و اعمال تغییرات لازم در سیاست‌ها می‌شود.

ارتقاء شفافیت و عدالت: دولت مسئول ارتقاء شفافیت و عدالت در پرداخت یارانه‌ها است. این شامل اطلاع‌رسانی به مستحقان درباره شرایط و مبالغ یارانه، ایجاد مکانیزم‌ها و سیستم‌های شفاف برای انتخاب مستحقان و ارائه امکانات برای ارتقاء شفافیت و حفظ حقوق شهروندان است.

دولت با ایفای این نقش‌ها، سعی می‌کند تأثیر مثبتی در زندگی افراد مستحق و تعادل اجتماعی را بهبود بخشد.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    چقد سریع بلدن زمان یارانه تغییر بدن برای چیزای دیگه این قدر سریع باشن مثلا حقوق ها میخواد چندر قاز ببرن بالا یا همین سربازی ۱۲ماه وخیلی چیزای دیگه اینارو چرا کاری نمیکنن فقط میتونن مردم اذیت کننن فکر کردن چقدر یارانه میدن با این اوضاع مملکت تغییر هم میدن در اصل خودتون تغییر بدین متاسفم هر چی بنویسی چی میفهمن

  • ناشناس ارسالی در

    نظر مردم برای اینا مهم نیست .همون ۲۰هر م اه برای مردم بهتر است..

  • ربابه طوسی ارسالی در

    قول + قول × اجرای عمل قول یارانه

  • ناشناس ارسالی در

    مهم پرداخت ست

  • مسعود تقوی ارسالی در

    پرداخت یارانه نقدی در بیستم جای خالی پول جیبمان را تا سر ماه نگاه می‌داشت

  • رضا رحمانی ارسالی در

    هر سال ده روز یارانه رو میکشن عقب و در د وسال سه سال یک ماه رو از تو کار میخورن ،

  • اميد ارسالی در

    چرا عمدا سرعت سقوط را زياد ميكنيد

  • ناشناس ارسالی در

    مجلس خو مونده،فقط روز و شو مکنه

  • حسن ارسالی در

    مرده شور خودتونو یارانت نو ببرن اینم دزد ی جدیدتونه

  • ناشناس ارسالی در

    بهتره به مردم بگید وجهی بخاطر تحریم شدید ندارید پرداخت کنید و کلک کارو هنوز بدتر از این نشده بکنید و خودتونو راحت کنید و وضع رو از این که هست بدتر نکنید با مردم رو راست باشید چون فکر میکنید مردم متوجه نیستن ولی همه از تمام مسائل جامعه و کشور با خبر هستن و صبوری میکنند پس بهتره رو راست و منطقی باشید مسائل رو با عموم مردم حلش کنید یا سیاست خارجیتونو عوض کنید هنوز بدو بدتر از این مسائل پیش نیومده و یه مسیر منطقی رو پیش رو بگیرید یا حقوق بالائیها رو موقتآ کسر کنید و نصف کنید نتیجه نیمی از کارمندان حل خواهد شد خودتون هم خوب متوجه میشید من چی دارم میگم پس عمل کنید فقط و فقط حرف نباشه و غیر عمل و بلا بلا ها هیجی ازشون کسر نشود منتها مردم عام بمیرن الان هم همونا هستن که پولهای سر گردان دارند و برگه ۳۰ درصدی بانکی رو سپرده گذاری کرده اند یعنی بازم بخور بخور از دولت دارن شیره جون دولت رو میکشند ولی ودلتمردان بیخبرند ظاهرا یا اگر خبر دارند به رو خودشون نمیارند متاسفانه

  • ناشناس ارسالی در

    مگه نماینده ها سواد دارند که جلسه تخصصی بگیرند

  • کارگر ارسالی در

    یعنی که چی ؟یارانه فجرانه؟مردم چی فرض کر دید؟رفتم فروشگاه میگن باید هفتصد هزارتوم ان خرید بکنی تا دویست وبیست هزار تومان ی ارانه بهت تعلق بگیره!اینکه از قبلی بدتره .

  • محمد ارسالی در

    جلسه میخاد چکار دولت پول نداشت همه رو باهم پرداخت بکنه تقسیم بندیشه کرد..
    دولت اقای ریسی همه چیش عجیب غریبه

  • جعفری ارسالی در

    میدانیم که پول نداشتید پرداخت کنید ولی چ ه فرقی میکند بیستم یا سی ام وعده رابه قی امت هم بدهید زمانش میرسد تازه پول نیم کی لو گوشت میشود اینهمه تبلیغات نیازندارد.

  • صادق ارسالی در

    این‌چندر‌قاض‌یارانه‌از‌بیستم‌تا‌پایان‌ماه‌‌پول‌نانی‌‌برای‌اکثر‌مردم‌بود‌.بی‌انصافا‌این‌را‌هم‌به‌بهانه‌ساماندهی‌از‌روی‌مردم‌بریدید‌.

  • مسعود جلیل پور افشار ارسالی در

    خیلی راحت دولت یارانه ملت را یکماه هاپلی کرد

  • .حمیدضیایی ارسالی در

    سلام.خواهشا یکی بگه منی که بدلیل این نظم بخشی مجبور شدم یخچالی که تنها وسیله باق ی مانده زندگیم بود برای رفع گرسنگی وخرید داروها درسن۷۰سالگی مفت فروختم.واقعا ای ن انصافه؟ به کی این درد بزرگو بگم

  • ازش ارسالی در

    دولت همینطور چند روز چند روز چند ماه از یاران مردم را دور زده تو این شرایط سخت یادش افتاد
    چرا قبلاً کارو محکم نکرده ده روز مردم دارن با همین یارانه سر میکنن زندگی را چرا پا گذاشتن روی گلوی این قشر ضعیف و هرکس می‌تونه یه فشار میده نکونید این کار رو

  • مهمان ارسالی در

    سلام. آخر متن خبر گفتین تاثیر مثبت در زندگی افراد مستحق!
    مستحق خودتون و آن نادان هایی هستند که مال مردم افتاده دستشون
    پول نفت و گاز و معادن و تمامی منابع خدادادی کشورمون هست که از کالاها برداشتند و تورم هم درست کردند حالا زره ای میخان توزیع کنند اونم دلبخواهی هردفعه بیان زمانش را تغییر بدهند. اون احمقی که تغییر داد نمی دونست با وضع اقتصادی خرابی که درست کردند همین هم اگر دیر به دست مردم برسه فاجعه است. خیلی...

  • نگار ارسالی در

    خوب باشه قبول.میخاین به یارانه ها نظم بد ین. پس اگه راست میگین ده روز دیر کرد رو به حساب مردم بریزین دیگه.چرا همون چهارصد و سیصد رو به حساب ها میریزین؟خوب سر مرد مو میخاین شیره بمالین.دیدین نزدیک عیده.ا گه بخواین حقوق ها و مبلغ عیدی بازنشسته ه ارو بیشتر کنین و یارانه هارو به وقت بدین که دیگه پولی تو جیب خودتون نمیمونه. نشس تیم فکر کردین که یارانه هارو دیرتر بریزی ن که لااقل پول بیشتری به جیب خودتون بره. مردم کم درآمد و بازنشسته ها هم به درک.او نا که برای دولت مهم نیستن.یکم فکر نمیکنی د که نزدیکه عیده و مردم به پول نیاز دارن .مخصوصن بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتم اعی.به جایی که کمک کنین قیمتها رو بیارین پایین و به مردم کمک مالی کنین به جاش از سر و ته یارانه ها و حقوق ها میزنن که تو جیب لبنان و فلسطین پول بریزین؟عجب عدالت ی داره دولت جمهوری به اسلامی.

  • ناشناس ارسالی در

    اینقدربایارانه ها بازی نکنید.

  • ناشناس ارسالی در

    در دولت های قبل یکماه یارانه را تحت عنوان هماهنگی خوردند این بار نیز تحت عنوان انضباط مالی لابد برنامه ای دارند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها