|
کدخبر: 320087

بازار ارزهای دیجیتال | ساتوشی ناکاموتو | بازار رمزارز

خالق فیک بیت کوین لو رفت / رایت اعتراف کرد!

اتحادیه COPA، با حمایت افراد بانفوذ در دنیای رمزارز، از جمله جک دورسی، که یکی از بنیانگذاران توییتر است، در تلاش است تا ادعاهای رایت مبنی بر وجود شواهد قانع‌کننده برای اینکه او ساتوشی است، را رد کند.

اقتصاد خالق فیک بیت کوین لو رفت / رایت اعتراف کرد!

کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند کامپیوتر استرالیایی که برای مدت‌ها مدعی بود که ساتوشی ناکاموتو و خالق بیت کوین است، اعتراف کرده که اسنادی را برای اثبات ادعای خود جعل کرده است. این اعتراف نتیجه یک دعوای حقوقی بین رایت و اتحادیه ثبت اختراع باز ارزهای دیجیتال (COPA) بود.

طبق گزارش‌ها، رایت تحت بازجویی‌های متقابل به جعلی بودن چندین سندی اعتراف کرده که به عنوان مدرک برای اثبات اینکه ساتوشی ناکاموتو است، ارائه کرده بود. این افشاگری پس از آن صورت گرفت که تیم حقوقی COPA به تناقضات و ناهماهنگی‌ها در مقالات اشاره کرد، از جمله اشاره به سبک‌های فونت و فناوری‌هایی که ظاهراً در زمانی که رایت ادعا می‌کرد این اسناد ایجاد شده‌اند، وجود نداشتند. رایت این تناقضات را با عوامل متعددی مانند اشتباهاتی که وکلای قبلی روی پرونده کار می‌کردند، توضیح داد.

اتحادیه COPA، با حمایت افراد بانفوذ در دنیای رمزارز، از جمله جک دورسی، که یکی از بنیانگذاران توییتر است، در تلاش است تا ادعاهای رایت مبنی بر وجود شواهد قانع‌کننده برای اینکه او ساتوشی است، را رد کند.

اعتراف اخیر رایت به اعتبار او آسیب زیادی وارد می‌کند، به ویژه با توجه به اینکه او یک متخصص امنیت اطلاعات است. در واقع، با این اعتراف، دادگاه از قابلیت‌های فنی رایت، مانند توانایی او در تغییر فراداده‌های سند – که مسلماً توسط او به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌شد، آگاه شد. به این ترتیب، با توجه به اینکه هر سندی که رایت در دفاع از خود ارائه می‌کند، در این شرایط زیر سوال می‌رود، روند این پرونده پیچیده‌تر خواهد شد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول دیجیتال است، اما بر خلاف پول‌های کاغذی (فیات) رایج مانند ریال، دلار و یورو که هر روز استفاده می‌کنیم و توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شوند، تحت نظر هیچ بانکی نیست؛ این رمزارز برتر و تمام تراکنش‌های مرتبط با آن توسط هزاران کامپیوتر در سراسر جهان کنترل می‌شود و شبکه آن به لطف کاربران موجود در آن، فعالیت می‌کند. این کاربران توسط فرد یا نهاد خاصی انتخاب نمی‌شوند و تصمیم برای فعالیت در شبکه بیت کوین، به‌طور کامل داوطلبانه و اختیاری است.

اگر بخواهیم تعریف فنی‌تری برای مفهوم برترین ارز دیجیتال ارائه دهیم، باید بگوییم بیت کوین ارز دیجیتال و همتا به همتا (P۲P) است که به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود و تمام سوابق مرتبط با آن به صورت زنجیره‌وار، روی دفتر کلی به نام بلاک چین ذخیره می‌شود. مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این رمزارز عبارت‌اند:

    قابل سانسور کردن نیست.

    امکان بیش از یک بار خرج کردن (Double-Spending) آن در هر تراکنش وجود ندارد.

    تراکنش‌های آن در هر زمان و هر مکانی قابل انجام هستند.

دانلود ماهنامه بهمن ماه دامیننس

برافراشته شدن پرچم بیت کوین در وال استریت

پشتوانه بیت کوین چیست؟

بعد از معرفی پادشاه رمزارزها، حال به بررسی پشتوانه بیت کوین می‌پردازیم. یکی از نکات مهم مربوط به پول های فیات (همان ریال، دلار، یورو و غیره) پشتوانه‌ای است که این دارایی‌ها دارند؛ این پشتوانه توسط دولت هر کشور تعیین شده و می‌تواند مواردی مانند طلا، نفت، گاز یا اوراق مالی دولت باشد.

درواقع، می‌توان گفت پشتوانه ارز رایج هر کشور، قدرت اقتصادی آن کشور است. همان‌طور که گفته شد، بیت کوین نه توسط دولتی به وجود آمده و نه توسط دولتی کنترل می‌شود. پس پشتوانه‌ی آن چیست؟ چگونه اعتبار پیدا می‌کند؟ همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، بیت کوین نوعی پول دیجیتالی است که وجود فیزیکی ندارد و تمام ماهیت آن را کدهای کامپیوتری تشکیل می‌دهند. بنابراین آنچه که به اولین رمزارز دنیا اعتبار می‌بخشد، استقبال مردم از تکنولوژی آن، به رسمیت شناختن آن و استفاده از آن برای اهداف مختلف است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها