|
کدخبر: 317314

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | ساتوشی ناکاموتو

بازگشت ناکاموتو / انتقال یک میلیون دلار به کیف پول خالق بیت کوین

شخصی به تازگی ۲۷ بیت کوین را به آدرس کیف پول ناکاموتو منتقل کرده است. طی این تراکنش که امروز انجام شد، ۲۷ بیت کوین که در صرافی بایننس خریداری شده بود به آدرس کیف پول وی ارسال شد.

اقتصاد بازگشت ناکاموتو / انتقال یک میلیون دلار به کیف پول خالق بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakomoto) شخص (یا اشخاصی) است که در سال ۲۰۰۸، در مقاله خود با عنوان «بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیک همتا به همتا»، بیت کوین را معرفی کرد. در پروفایل P۲P، ساتوشی ناکاموتو یک مرد ۴۳ساله معرفی شده است که در ژاپن زندگی می­‌کند.

استفاده از انگلیسی روان و بی نقص در مقالات، پیام‌ها و کدهای اصلی نرم‌افزار بیت کوین و گاهی استفاده از کلمات بریتانیایی در مطالب انتشار یافته، باعث شده است که بسیاری از افراد به این باور برسند که ساتوشی ناکاموتو اهل کشور انگلیس است و هویت ژاپنی ندارد. همچنین با بررسی وضعیت زمانی وایت پیپر بیت کوین و پیام‌ها توسط ساتوشی، مشخص شده است که ساعت انتشار مطالب با ساعت کشور انگلستان هماهنگی دارد.

ساتوشی ناکاموتو هرگز اطلاعات شخصی‌اش را فاش نکرد و حتی اجازه نداده است که سرنخ احتمالی دربارۀ هویتش وجود داشته باشد. ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را با عرضه محدود (۲۱ میلیون بیت کوین) ایجاد کرد، گزارش عملکرد خود را منتشر کرد (وایت پیپر) و اولین بلاک شبکه را در سال ۲۰۰۹ استخراج کرد. در ایمیلی که توسط ساتوشی در سال ۲۰۱۱ ارسال شد، عنوان شده بود که او از بیت کوین دست کشیده و به سوی پروژه‌های دیگر متمایل شده ‌است.

در روزهای اولیه پیدایش بیت کوین، ارتباط با خالق آن یعنی ساتوشی ناکاموتو به صورت الکترونیکی صورت می‌گرفت. این در حالی بود که هیچ پیشینه‌ای از او در دست نبود. هرچند برخی افراد معتقد بودند که هویت واقعی پشت این اسم به زودی شناسایی خواهد شد، اما تا به امروز هیچ کس موفق نشده است تا به هویت او پی ببرد.

بیش از ده سال است که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین، از خود هیچ نوشته‌ای به صورت عمومی منتشر نکرده است. ساتوشی در سال ۲۰۱۰ در انجمن بیت‌کوین تاک(یک انجمن (فروم) در زمینه بیت کوین و آلت کوین)، در ارتباط با مقاومت شبکه نسبت به حملات منع سرویس (DDoS) صحبت کرده است و تا به امروز هیچ خبر جدیدی از ساتوشی ثبت نشده است.

هرچند نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که او هنگام نوشتن کد‌های بیت کوین در شهر لندن زندگی می‌کرده است. اما واقعیت این است که این تحقیقات نیز، مدرک کاملاً موثقی در رابطه با محل سکونت ساتوشی ناکاموتو ارائه نمی‌دهند.

چند روز پس از تولد پانزده‌ سالگی بیت کوین، اثراتی از فعالیت ساتوشی ناکاموتو، که به عنوان توسعه‌دهنده ناشناس این ارز دیجیتال شناخته ‌می‌شود، مشاهده شده است.

شخصی به تازگی ۲۷ بیت کوین را به آدرس کیف پول ناکاموتو منتقل کرده است. طی این تراکنش که امروز انجام شد، ۲۷ بیت کوین که در صرافی بایننس خریداری شده بود به آدرس کیف پول وی ارسال شد.

پس از انتشار این خبر، موجی از حدس و گمان‌ها در جامعه پدید آمد. برخی فکر می‌کنند که ساتوشی واقعاً برگشته است و عده‌ای دیگر معتقدند که شخصی برای جلب توجهات و گسترش پذیرش و رشد این ارز دیجیتال، چنین تراکنشی را ترتیب داده است.

ساتوشی ناکاموتو در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ اولین بلاک بیت کوین را استخراج و ۵۰ بیت کوین را به همین آدرس منتقل کرده بود.

طی تراکنشی که به تازگی انجام شده و دومین تراکنش بزرگ نیز محسوب می‌شود، ۲۶.۹۱ بیت کوین به ارزش تقریبی ۱ میلیون دلار به این آدرس ارسال شده است.

کیف پول ساتوشی اکنون حاوی ۹۹.۶۷ بیت کوین به ارزش بیش از ۴.۳ میلیون دلار است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها