|
کدخبر: 320086

سفر/تور ارزان/گردشگری

کدام استانها در تعطیلات ۲۲ بهمن شلوغ شدند؟ / افزایش ۷۰درصدی ضریب اشتغال

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر اعلام کرد که در استان گیلان، شهر بندرعباس و جزیره قشم، ترافیک سنگین مسافران وجود دارد. همچنین، در استان بوشهر نیز کمبود جا برای اقامت مسافران احساس می‌شود.

اقتصاد کدام استانها در تعطیلات ۲۲ بهمن شلوغ شدند؟ / افزایش ۷۰درصدی ضریب اشتغال

مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در رصد آخرین وضعیت سفرها در تعطیلات ۲۲ بهمن، به گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر استان‌ها با حجم قابل توجهی از مسافران مواجه هستند. در استان‌های غربی، ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی به ۷۰ درصد رسیده است. استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان نیز جزو استان‌هایی هستند که توجه بیشتری از سوی مسافران به خود جلب کرده‌اند. همچنین، استان آذربایجان شرقی نیز با حجم قابل توجهی از مسافران مواجه است.

او اضافه کرد:  در بین استان‌های غربی، ضریب اِشغال اقامتگاه‌های استان کردستان به نسبت بقیه بالاتر است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین ترافیک خودروهای مسافران در برخی استان‌های جنوبی را سنگین گزارش کرد و افزود: در استان هرمزگان، ظرفیت اِشغال تخت به حدود ۹۵ درصد رسیده و بیشترین مشکل در این استان، ترافیک سنگین مسافران در «بندر پل» گزارش شده است، که به خاطر لندینگ‌کرافت‌هایی است که مسافران را به جزیره قشم انتقال می‌دهند. در ورودی شهر بندرعباس هم ترافیک پرحجم گزارش شده، که البته روان است.

فاطمی ادامه داد: در استان بوشهر تمام اقامتگاه‌ها از مسافر پر شده‌اند و توصیه می‌شود مسافران شهرهای مکمل در این استان مثل دشستان را جایگزین کنند و یا شهرهای استان خوزستان را برای سفر و اقامت درنظر بگیرند که هنوز گنجایش پذیرش مسافر را دارند. مسافرانی که این روزها سمت بوشهر سفر می‌کنند حتما این شرایط را مدنظر داشته باشند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اضافه کرد: حجم ترافیک مسافری از سمت شیراز به بوشهر سنگین گزارش شده است.

خدمات سفر چیست؟

خدمات سفر به مجموعه‌ای از خدمات مرتبط با سفر و گردشگری اطلاق می‌شود. این خدمات شامل موارد زیر می‌شوند:

1. رزرو و خرید بلیط: شامل رزرو و خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه برای سفر به مقصد مورد نظر.

2. رزرو هتل و اقامتگاه: شامل رزرو هتل، مهمانسرا، ویلا و اقامتگاه‌های دیگر برای اقامت در مقصد سفر.

3. تورهای گردشگری: شامل تورهای گروهی یا تورهای تخصصی به مقاصد مختلف، که شامل تورهای تاریخی، فرهنگی، طبیعت‌گردی و ماجراجویی می‌شوند.

4. خدمات و راهنمایی: شامل ارائه خدمات و راهنمایی در مقصد سفر، اطلاع رسانی درباره جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، خرید و سایر امکانات مورد نیاز سفر.

5. بیمه مسافرتی: شامل ارائه بیمه مسافرتی برای پوشش خطرات مرتبط با سفر، شامل بیمه سفر، بیمه مسافرتی و بیمه تامین اجتماعی در موارد لزوم.

6. خدمات ویژه: شامل خدماتی مانند اجاره خودرو، ترتیب دیدار با راهنمای محلی، رزرو رستوران و سایر خدمات اختصاصی به درخواست مسافر.

7. مشاوره مسافرتی: شامل ارائه مشاوره‌های مرتبط با مقصد سفر، نکات امنیتی، مدارک لازم، اقامت و سایر موارد مرتبط با سفر.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها