|
کدخبر: 320059

قیمت ارز دیجیتال / قیمت بیت کوین / قیمت رمزارز

افزایش قیمت جذاب بیت کوین / ارزش رمزارزها از طلا پیشی می گیرد؟

قیمت بیت کوین در روز گذشته با یک جهش ۴ درصدی و در طی هفته گذشته با یک افزایش نزدیک به ۸ درصدی روبرو شد و در حال حاضر در محدوده ۴۶٬۴۰۰ دلار نوسان می‌کند. تحلیلگران برخی عوامل ازجمله انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها را به عنوان دلیل اصلی این موج جدید افزایش قیمت بیت کوین معرفی کرده‌اند. این انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها باعث افزایش قیمت این دارایی شده است.

اقتصاد افزایش قیمت جذاب بیت کوین  / ارزش رمزارزها از طلا پیشی می گیرد؟

قیمت بیت کوین پس از عرضه ETFهای اسپات در ماه ژانویه (دی) تا حدی غافلگیرکننده عمل کرد. در ابتدا، قیمت به ۴۹٬۰۰۰ دلار افزایش یافت، اما پس از انتقال مقدار زیادی بیت کوین توسط صندوق گری‌اسکیل به صرافی کوین‌بیس، قیمت سقوط کرد.

دلیل آن مسئله این است که گری‌اسکیل بیت کوین تراست پیش از تبدیل به یک ETF مانند یک صندوق بسته عمل می‌کرد و سرمایه‌گذاران مجبور بودند سهام خود را حداقل به‌مدت شش ماه پیش از نقدکردن آن نگه دارند. . هنگامی این صندوق که در ماه ژانویه (دی) به یک ETF تبدیل شد، بسیاری از سرمایه‌گذاران مشتاق بودند که سهام خود را نقد کنند.

در نتیجه، فروش مقدار زیادی از بیت کوین‌های صندوق گری‌اسکیل منجر به کاهش قیمت شد که حتی در بازه‌ای به زیر ۳۹٬۰۰۰ دلار نیز رسید. اکنون به نظر می‌رسد که این موج بزرگ فروش آرام گرفته است و خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ باعث افزایش دوباره قیمت آن شده است.

خولیو مورنو (Julio Moreno)، رئیس بخش تحقیقات در کریپتوکوانت، می‌گوید:

هنگامی که حاشیه سود تحقق‌نیافته کوتاه‌مدت صفر شد، قیمت‌ به کف رسید، اما امسال نهنگ‌های بیشتری بیت کوین خریدند.

وی افزود که مجموع دارایی آن‌ها اکنون به بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) یعنی ۳.۹میلیون بیت کوین رسیده است.

نهنگ‌ها، معمولاً به‌عنوان سرمایه‌گذارانی شناخته می‌شوند که ۱٬۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر را در اختیار دارند و سال‌ها به آن دست نمی‌زنند که در نتیجه منجر به سودهای قابل‌توجهی خواهد شد. این دسته از سرمایه‌گذاران با بزرگ با خرید سکه‌های بیشتر، قیمت را بالا می‌برند.

اما این تنها عامل افزایش قیمت بیت کوین نیست. کریگ ارلام (Craig Erlam)، تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا، خاطرنشان کرد که درحال‌حاضر اشتهای زیادی برای فناوری وجود دارد و این امر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به هر دو بازار نزدک و ارزهای دیجیتال چشم دوخته باشند.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، رئیس تحقیقات در کوین‌شیرز، اضافه کرد که شرکت‌های صادرکننده ETFهای اسپات نیز بیت کوین بیشتری خریداری کنند.

ETF‌های بیت کوین از زمان عرضه تاکنون موفقیت چشمگیری داشته اند. داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که این صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارز دیجیتال برای ۹ روز متوالی گذشته شاید ورود سرمایه بوده‌اند.

ارزش بیت‌کوین از طلا پیشی می‌گیرد؟

 بیت کوین همچنین شاهد افزایش تقریبا ۵ درصدی بوده است، که برتری روزافزون آن در دنیای مالی را نشان می‌دهد. این جهش، ارزش بازار آن را به ۸۷۹.۳۷ میلیارد دلار رسانده است، که اثر برگشت ناپذیر بیت کوین را بر چشم‌انداز اقتصادی جهانی نشان می‌دهد.

در حالی که بیت‌کوین روند صعودی خود را ادامه می‌دهد، سوال اصلی که باقی می‌ماند این است که آیا در نهایت می‌تواند از طلا از نظر ارزش پیشی بگیرد؟

کتی وود سرمایه‌گذار مشهور و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (Ark Invest)، دیدگاهی خوش‌بینانه نسبت به بیت کوین دارد و معتقد است که این ارز دیجیتال می‌تواند از طلا پیشی بگیرد. با نامگذاری بیت کوین به عنوان طلای دیجیتالی مدرن، او بر تاب‌آوری و جذابیت این رمز ارز به عنوان یک سرمایه‌گذاری قابل اعتماد در زمان‌های آشفته اقتصادی تأکید می‌کند.

وود در گفتگویی با برت وینتون از ARK، عملکرد اخیر بیت کوین را که به طور قابل توجهی از طلا پیشی گرفته است، پررنگ کرد. برای مثال، در میانه آشفتگی بحران بانکی منطقه‌ای در مارس ۲۰۲۳، بیت کوین شاهد افزایش قابل توجه ۴۰ درصدی بود، حتی در حالی که سرمایه‌گذاری‌های سنتی با مشکلاتی روبرو بودند.

برخلاف تجربه نوسانات ارزش بیت کوین پس از تأیید ETF‌ها، وود همچنان نسبت به مسیر رشد آن خوش‌بین است. به اعتقاد او، بیت کوین با معرفی ETF‌های اسپات بیت کوین که قرار است سرمایه‌گذاری‌های نهادی قابل توجهی را جذب کنند، تقویت می‌شود.

دیدگاه خوش‌بینانه وود نسبت به بیت کوین، به عنوان دارایی‌ای پایدار در برابر ناپایداری‌های مالی، می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت کند و برخلاف نوسانات احتمالی کوتاه‌مدت، احتمالاً منجر به افزایش ارزش این ارز دیجیتال در بلندمدت شود.

 

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها