|
کدخبر: 319785

قیمت گاز/گاز خانگی/بازار انرژی

رکورد مصرف گاز شکست / احتمال افت فشار وجود دارد؟

گزارشات حکایت از آن دارد که مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته، رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

اقتصاد رکورد مصرف گاز شکست / احتمال افت فشار وجود دارد؟

گاز، یک سرمایه ملی و از ذخایر مهم کشور است که باید همهد تلاش کنند تا در مصرف صرفه جویی شود. تصور کنید، روزی فرا برسد که گاز در تمام کشور قطع شود. در این صورت تمام زندگی ما با چالش هایی مواجه می شود که فکرش را هم نمی توانیم بکنیم. باتوجه به سرمای هوا و مصرف بیش از اندازه گاز، این نیاز احساس می شود که تمام ما در مصرف این سرمایه ملی صرفه جویی کنیم.

طبق آمارهای رسمی و گزارشات میدانی، مصرف روزانه گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۴۶ میلیون مترمکعب رسید.

­برناک مسئول سامانه‌های نرم افزاری شبکه راهبری گاز کشور، گفت:­ مصرف روزانه گاز در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت­۶۴۶ میلیون مترمکعب­ به­ بالاترین میزان مصرف از ابتدای امسال رسید.

وی افزود:­ بیشترین میزان مصرف در بخش خانگی بوده که­ حدود ۷۰ درصد از مصرف را به خود ­اختصاص داده؛ ­بعد از آن در بخش کشاورزی ۳۴ میلیون مترمکعب و­ صنایع عمده ­حدود ۱۲ درصد یا ۷۸ میلیون مترمکعب مصرف صورت گرفت.

مسئول سامانه‌های نرم افزاری شبکه راهبری گاز کشور بیان کرد: ­به تفکیک استان‌ها در اقلیم سرد­ یعنی در مناطقی که کم‌ترین دما و بیشترین مصرف را دارند، ­آذربایجان غربی با سرانه مصرف ۲۵ میلیون مترمکعب به ازای هر واحد، ­ بیشترین میزان سرانه مصرف را داشته است.

وی افزود:­ در اقلیم شماره دو، کردستان با سرانه مصرف ۲۲ میلیون مترمکعب به ازای هر مشترک­ و تهران با سرانه ۲۷ مترمکعب به ازای هر واحد در­ اقلیم شماره سه بیشترین مصرف را داشتند.

برناک با تأکید بر این که شبکه سراسری گاز یک شبکه پیوسته ­است، از هموطنان درخواست کرد که گاز را به صورت بهینه مصرف کنند تا به همه نقاط کشور برسد.

وی درباره پیش بینی روند مصرف گاز نیز گفت:­ پیش بینی‌های ما نشان می‌دهد که مصرف گاز ­در روز‌های آینده، یک ­سیر ثابت را خواهد داشت.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، میانگین حجم گازرسانی به صنایع سیمان ۱۰ درصد، پتروشیمی‌ها هشت درصد و بخش فولاد هشت درصد افزایش یافته است.

«سعید عقلی» از افزایش خیره‌کننده تحویل گاز به نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد و سیمان در ۱۰ ماهه امسال افزود: امسال حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع کشور رکوردی تازه را ثبت کرد، به‌طوری که تا پایان دی‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۴ درصد گاز بیشتر به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح‌کرد: رویکرد صنعت گاز، کمک به رشد تولید و خدمت‌رسانی است و شرکت ملی گاز ایران از ابتدای امسال تاکنون در بیشتر ایام سال فراتر از سقف تعهد و برنامه مصوب به نیروگاه‌ها، صنایع عمده و جزء گاز تحویل داده و این روند در فصل زمستان هم ادامه داشته است.

به گفته عقلی، میانگین حجم تحویل گاز به نیروگاه‌ها، صنایع سیمان، فولاد و پتروشیمی‌ها در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه پارسال به‌ترتیب ۴۱ درصد، ۴۵ درصد، ۵۲ درصد و ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: امسال نسبت به پارسال در روزهای سرد توانسته‌ایم گاز بیشتری را در بخش‌های مختلف تامین کنیم و اکنون هم هیچ نقطه‌ای با قطعی گاز روبه‌رو نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • ناشناس ارسالی در

    ۲۰ میلیون افغانی مفت خور و جنایتکار را ا ز ایران اخراج کنید آب ، برق ،نان ،بنزین ،امکانات تحصیل و بهداشت و درمان و اشتغال را از آنان بگیرید و بیرونشان کنید خواهی د دید هیچ کمبودی در کشور نخواهیم داشت چر ا افغانی‌ها را از ایران اخراج نمی کنید ت مام منابع و بیت المال صرف این افغانی‌ها ی مزدور و تروریست میشود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها