|
کدخبر: 319370

بیمه تامین اجتماعی/تعرفه بیمه / بیمه مرکزی

حقوق ۲ میلیون تومانی کمیته امداد به این افراد

در دو ماه پایانی سال جاری، مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد اعلام کرد که ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد، از بیمه‌ی اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

اقتصاد حقوق ۲ میلیون تومانی کمیته امداد به این افراد

مجتبی احمدلو در این رابطه بیان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تامین اجتماعی، یکی از راهکارهای این توانمندسازی و خروج پایدار با حفظ شأن، کرامت و عزت نفس مددجویان بیمه‌پردازی ارائه خدمات تامین اجتماعی به آنان است.

وی ادامه داد: در راستای بند ۱۰ سیاست‌های احسان و حمایت از نیازمندان (استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی به منظور توسعه ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی برای نیازمندان و محرومان با اولویت روستائیان و عشایر) در حال حاضر ۵۷ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که ۲۶ هزار نفر از آن ها، سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری نیز حدود ۱۴ هزار نفر از چرخه بیمه‌پردازی خارج شده‌اند، اعلام کرد که ۴۵۰۰ نفر از این افراد بازنشسته و ۹۵۰۰ نفر به علت تکمیل ۱۰ سال سابقه و سن زیر ۵۰ سال و سایر علل از چرخه بیمه‌پردازی خارج شده‌اند که میزان حقوق دریافتی آنها در سال جاری معادل ۲ میلیون تومان است.

احمدلو یادآور شد: هزینه‌ای که طی ۹ ماهه سال جاری برای این بیمه‌شدگان پرداخت شده حدود ۳۱۳ میلیارد تومان است که در مجموع تا پایان سال به حدود ۴۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی در ادامه به میزان نرخ حق بیمه مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: نرخ حق بیمه ۱۲ درصد مشمول مستمری، نرخ حق بیمه ۱۴ درصد مشمول مستمری و فوت و نرخ حق بیمه ۱۸ درصد نیز شامل مستمری، فوت و از کارافتادگی است که مددجویانی که سال گذشته و امسال بیمه شده‌اند (۲۶ هزار نفر) با نرخ ۱۴ درصد و مددجویانِ بیمه‌شده طی‌ سال‌های گذشته با نرخ ۱۸ درصد بیمه شده‌اند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در ادامه اعلام کرد که طی دو ماه پایانی سال جاری، مجوز جذب و پوشش بیمه‌ برای ۱۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار فاقد بیمه با بازه سنی ۵۰‌-۴۴ سال با نرخ حق بیمه ۱۴ درصد (حداقل حقوق و مزایای اعلامی شورای عالی اشتغال) اخذ شده است که برای پرداخت ۲ ماه حق بیمه آنان تا آخر سال حدود ۲۲.۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است که این مبلغ تامین شده است.

احمدلو خاطرنشان کرد: کمیته امداد قصد دارد سال آینده، در صورت تامین اعتبار به غیر از ۱۵ هزار نفر، ۱۰ هزار نفر دیگر را به مجموع بیمه‌شدگان اضافه کند.

وی در پاسخ به این سوال که در مجموع چه تعداد زن سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، گفت: در حال حاضر ۱۰۳ هزار و ۷۵۶ زن سرپرست خانوار با بازه سنی ۴۴ تا ۴۹ سال تحت پوشش کمیته امداد، فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند.

طرح دولت برای خانه دار شدن مردم در سال ۱۴۰۳چیست؟

طرح نهضت ملی مسکن در ایران یک طرح بزرگ و گسترده در حوزه مسکن است. هدف اصلی این طرح، ارائه خدمات مسکن به شهروندان ایرانی است. با توجه به رشد جمعیت و نیازهای رو به افزایش جامعه، این طرح به منظور تسهیل در دسترسی به مسکن برای افراد با درآمد کم و متوسط اجرا می‌شود. این طرح شامل اقداماتی مانند ارائه تسهیلات مالی، ساخت و ساز مسکن، توسعه شهرها و روستاها، توسعه فضای سبز و ارائه خدمات مسکن به شهروندان است. با همکاری دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها، این طرح به منظور ایجاد فرصت‌های بیشتری برای دسترسی به مسکن برای تمامی اقشار جامعه ایرانی در حال اجرا است.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در تهران به بیش از ۸۰ درصد رسیده است و به زودی این پروژه‌ها به مراحل پایانی خود می‌رسد.

وی ادامه داد: تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در پروژه‌های مسکن ملی مسکن استان با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد همراه شده‌اند که ۲ هزار واحد آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه یک میلیون نفر متقاضی از استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد، ۱۶۰ هزار نفر واجد ۴ شرط قانونی بودند و تایید نهایی شدند.

مساله مسکن در دولت سیزدهم

مسکن در دولت رییسی یکی از اولویت‌های مهم است. دولت رییسی معتقد است که دسترسی به مسکن مناسب برای تمامی اقشار جامعه اساسی است و باید تلاش کند تا این هدف را بهبود بخشد. بنابراین، دولت رییسی اقدامات و سیاست‌هایی را برای ایجاد مسکن مناسب و ارائه تسهیلات مالی برای مردم به کار می‌گیرد.

دولت رییسی تلاش می‌کند تا با ساخت و ساز مسکن با قیمت مناسب، به افراد با درآمد کم و متوسط فرصتی برای دسترسی به مسکن مناسب بدهد. این شامل ساخت مسکن‌های اجتماعی، مسکن مهر و مسکن مستأجرین است.

علاوه بر این، دولت رییسی سعی می‌کند تا با ارائه تسهیلات مالی، افراد را در خرید مسکن و یا اجاره آن یاری کند. این تسهیلات می‌تواند شامل وام‌های مسکن با بهره‌کم و مدت بازپرداخت طولانی، تخفیفات مالیاتی و همچنین تسهیلات مالی برای ساخت و ساز مسکن باشد.

دولت رییسی همچنین مسئولیت توسعه زیرساخت‌های مسکن را بر عهده دارد. این شامل توسعه شبکه‌های آب، برق، گاز، تأمین امکانات عمومی مانند مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی است. همچنین توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد فضای سبز نیز جزء این زیرساخت‌هاست.

به طور کلی، دولت رییسی به منظور بهبود شرایط مسکن و دسترسی آسان به آن، تلاش می‌کند تا با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ملی مسکن، به مردم کمک کند تا به مسکن مناسب دسترسی پیدا کنند و شرایط زندگی بهتری را برای آن‌ها فراهم کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها