|
کدخبر: 319684

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | ETF بیت کوین

تبلیغ ETF بیت کوین توسط فیس بوک و اینستاگرام / ماجرا چیست؟

طبق گزارش‌ها، دو پلتفرم فیس بوک و اینستاگرام در حال به‌روز‌رسانی سیاست‌های تبلیغاتی خود هستند تا امکان تبلیغ این صندوق‌ها در ایالات متحده فراهم شود. لازم به ذکر است که این شرکت‌ها دارای یک پایگاه کاربری عظیم شامل بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه هستند.

اقتصاد تبلیغ ETF  بیت کوین توسط فیس بوک و اینستاگرام / ماجرا چیست؟

دو مورد از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌ اجتماعی در جهان یعنی فیس‌بوک و اینستاگرام، قصد دارند مجوز تبلیغ صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین را به شرکت‌های ارائه‌دهنده این صندوق‌ها اعطا کنند. این تصمیم، گامی مهم در گسترش پذیرش این صندوق‌ها در جامعه محسوب می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این دو پلتفرم در حال به‌روز‌رسانی سیاست‌های تبلیغاتی خود هستند تا امکان تبلیغ این صندوق‌ها در ایالات متحده فراهم شود. لازم به ذکر است که این شرکت‌ها دارای یک پایگاه کاربری عظیم شامل بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه هستند.

مدیرعامل ای‌تی‌اف استور (ETF Store) بر اهمیت نسل قدیمی‌تر فعال در فیس‌بوک تأکید کرد. به گفته او، تبلیغات در این پلتفرم می‌تواند توجه نسلی را که احتمالا با سرمایه‌گذاری‌ روی ارزهای دیجیتال آشنا نیست، جلب کند.

لازم به ذکر است که گوگل نیز اخیراً اجازه تبلیغ برخی از محصولات ارزهای دیجیتال، از جمله صندوق‌های ETF بیت کوین را صادر کرده است.

صندوق‌های ETF‌ اسپات بیت کوین پس از معرفی، محبوبیت زیادی در جامعه سرمایه‌گذاری پیدا کرده و موفقیت آن‌ها باعث ایجاد تقاضا برای صندوق‌های ETF سایر ارزهای دیجیتال شده است.

صندوق قابل معامله چیست؟

ETF یک صندوق قابل معامله در بورس و به معنای صندوق سرمایه‌گذاری است که قیمت یک دارایی را نمایندگی می‌کند. صندوق قابل معامله در بسیاری از صنایع و انواع مختلف دارایی‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، ETF های طلا سال‌هاست که در بورس کشورهای مختلف داد و ستد می‌شوند و قیمت آن‌ها تابعی از ارزش طلا هستند.

صندوق‌های قابل معامله در واقع محصولات مالی سنتی قانونی هستند که قابلت خرید از طریق اپلیکیشن‌های معاملاتی مخصوص خریداران خرد مانند رابین‌هود (Robinhood)، تریدینگ۲۱۲ (Trading۲۱۲)، فیدلیتی (Fidelity) و TD Ameritrade را دارند. محبوب‌ترین این برنامه‌ها، ایندکس‌های بزرگ سهام مانند شاخص S&P ۵۰۰ یا دیگر کالاها و دارایی‌های سنتی نظیر نفت و طلا را دنبال می‌کنند.

ETF بیت کوین چیست؟

صندوق قابل معامله (Exchange-Traded Fund) یا به طور خلاصه ETF بیت کوین به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا بدون مالکیت یا مدیریت مستقیم بیت کوین (مثلا خرید و فروش و ذخیره آن در یک پول رمز ارزی یا ترید مستقیم در یک صرافی ارز دیجیتال)، از نوسانات قیمت آن سود کسب کنند. ای تی اف Bitcoin می‌تواند دارای خود رمز ارز BTC یا قراردادهایی مرتبط با قیمت بیت کوین باشد.

صندوق‌های قابل معامله رمز ارزی محصولات مالی قانون‌گذاری شده‌‌اند. به همین دلیل، به جای صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده، آن‌ها در بورس‌های کشورها مانند بورس نزدک (NASDAQ) یا نیویورک (NYSE) معامله می‌شوند. با این وجود، در آینده با کم رنگ شدن مرزهای میان اقتصاد سنتی و صنعت رمز ارزها، امکان دارد شاهد تغییراتی در این زمینه باشیم.

دلیل اهمیت ETF بیت کوین چیست؟

خرید و نگهداری بیت کوین با حجم بالا برای موسسات خالی از دردسر نیست. به عنوان مثال، تملک مقدار زیادی Bitcoin می‌تواند برای یک موسسه بزرگ مشکلات جدی ایجاد کند. به هر حال، برای سرمایه‌گذاران بزرگی مانند شرکت گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، تصور اینکه با اتصال یک کیف پول سخت افزاری به لپ‌تاپ بتوان میلیاردها دلار سرمایه‌شان را انتقال داد، چندان ایمن به نظر نمی‌رسد.

موسسات بزرگ مالی مانند سرمایه‌گذاران منفرد عمل نمی‌کنند و برای اینکه بتوانند در این فضا مشارکت کنند، به یک چارچوب نظارتی پیچیده و سازوکار مالی مناسب نیاز دارند. به همین دلیل، احتمال زیادی وجود دارد که با تصویب یک صندوق ETF ارزهای دیجیتال، پای سرمایه‌گذاران بالقوه‌ای به این حوزه باز گردد. تصویب یک صندوق ETF بیت کوین می‌تواند باعث مشارکت فعالان بازارهای مالی سنتی در حوزه رمز ارزها گردد و در عین حال، دیگر نگرانی نسبت به نگهداری فیزیکی دارایی‌هایشان نخواهند داشت.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها