|
کدخبر: 319577 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت های نجومی در بازار آنلاین / تفاوت نرخ فاحش است!

خرید آنلاین کنیم یا حضوری بریم بازار؟ در این گزارش به بررسی تفاوت بین خریدهای آنلاین انواع میوه در مقایسه با خریدهای حضوری از میادین میوه و تره بار می پردازیم.

اقتصاد قیمت های نجومی در بازار آنلاین / تفاوت نرخ فاحش است!

اینترنت و نفوذ تکنولوژی به زندگی روزمره، روز به روز بیشتر احساس می شود. امروزه اغلب کارهای سطح شهر را می توان با چند کلیک از طریق گوشی انجام داد. پرداخت قبض، پرداخت قسط، انتقال پول، سفارش غذا، تاکسی های اینترنتی و رایج ترین مورد آن خرید آنلاین، به وفور بین مردم دیده می شود.

اما خرید آنلاین دردسرهایی هم دارد. ممکن است کالای سفارش داده شما با آن چیزی که تحویل گرفته اید، زمین تا آسمان فرق داده باشد. با وجود اینکه در بین سایت های خرید و فروش می توانید از نظر قیمت مقایسه انجام دهید اما به دلیل هزینه های حمل و نقل، اغلب خریدهای آنلاین گران تر از خریدهای حضوری تمام می شود.

خبرنگار گسترش نیوز سری به میوه فروش های آنلاین زد تا از قیمت جدید انواع میوه در این سایت ها اطلاعاتی به دست بیاوریم. خرید آنلاین میوه به صرفه تر است یا خرید حضوری؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

قیمت انواع میوه در سایت های فروش آنلاین

در تصویر زیر چند نمونه فروش میوه به صورت آنلاین می بینیم. سیب قرمز، لیمو شیرین و ۲ نوع پرتقال را می بینیم که قیمت های آن قابل توجه است. هر کیلو سیب قرمز ۷۰ هزار تومان، لیمو شیرین هر کیلو بالای ۶۱ هزار تومان قیمت دارد و پرتقال شمال ممتاز هر کیلو ۴۵ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت-میوه

در تصویر نیز چند نمونه دیگر فروش آنلاین میوه را می بینیم. قیمت هر ۲۵۰ گرم توت فرنگی ۸۹ هزار تومان اعلام شده است و بنابراین قیمت هر کیلو از آن ۳۶۵ هزار تومان می شود. همچنین قیمت هر کیلو کیوی ۷۰ هزار تومان است. قیمت هر کیلو انار ممتاز نیز ۹۴ هزار تومان  عنوان شده است.

قیمت-میوه-کیوی

تصویر زیر نیز در نوع خود جالب است! قیمت هر کیلو موز درجه ۱ در سایت های خرید و فروش آنلاین ۸۵ هزار تومان اعلام شده است و هر نیم کیلو از آن را نیز می توانید به قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان بخرید.

قیمت-موز

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار

حال توجه شما را به قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار جلب می کنیم:

نوع میوه قیمت
خیار ۲۵۰۰۰
پرتقال تو سرخ ۱۷۵۰۰
موز ۵۵۰۰۰
سیب قرمز ۲۸۰۰۰
پرتقال شمال ۱۴۸۰۰
ازگیل ۳۰۰۰۰
انار ۱۷۰۰۰
لیموشیرین ۳۲۰۰۰
نارنگی ۳۳۰۰۰

میوه آنلاین بخریم یا حضوری؟

با مقایسه قیمت ها در سایت های فروش آنلاین میوه در مقایسه با قیمت میادین میوه و تره بار، فاصله قیمت کاملا فاحش است. شاید با هر کیلو میوه از سایت های آنلاین بتوان چند کیلو میوه مختلف از میادین خرید! اما با توجه به محدودیت هایی که در زندگی روزمره امروزی وجود دارد و شلوغی، ترافیک و کمبود زمان، شاید خرید آنلاین بتواند جایگزین خوبی برای خرید زمان باشد! با این حال لازم است نظارت مبسوطی بر نرخ فروش اقلام مورد نیاز در سایت های آنلاین داشت.

مقایسه بین خرید آنلاین و خرید حضوری

تصمیم بین خرید آنلاین و خرید حضوری بستگی به ترجیحات و نیازهای شخصی شما دارد. هر دو روش دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

خرید آنلاین به شما امکان می‌دهد به راحتی و در هر زمان و مکانی خرید کنید، بدون نیاز به حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها. همچنین، در فضای آنلاین، دسترسی به محصولات گسترده‌تر و تنوع بیشتری وجود دارد. به دلیل رقابت بیشتر در بازار آنلاین، معمولاً می‌توانید محصولات را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. در خرید آنلاین، محصولات به آدرس مورد نظرتان ارسال می‌شوند و شما نیازی به حمل و نقل فیزیکی ندارید. لازم به ذکر است که در فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید اطلاعات دقیقتری درباره محصولات بدست آورید.

مزایای خرید حضوری

در خرید حضوری شما این امکان دارید که محصول را لمس و بررسی کنید و کیفیت و ویژگی‌های آن را به صورت مستقیم تجربه کنید. همچنین، در خرید حضوری می‌توانید مستقیماً با فروشنده مکالمه کنید و سوالات خود را مطرح کنید. معمولاً در خرید حضوری، می‌توانید محصول را در همان لحظه دریافت کنید و نیازی به انتظار برای تحویل ندارید. با خرید حضوری می‌توانید محصول را به صورت واقعی مشاهده کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در خرید حضوری، نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل محصول ندارید.

در نهایت، بهتر است با توجه به نیازها، زمینه‌ها و ترجیحات شخصی خود، روشی را انتخاب کنید که بیشتر به شما می‌پسندد. همچنین، در برخی موارد ممکن است خرید آنلاین و خرید حضوری را ترکیب نمایید و مثلاً اطلاعات و مشخصات محصول را آنلاین بررسی کرده و سپس به فروشگاه حضوری مراجعه کنید تا محصول را به صورت فیزیکی مشاهده کنید و در صورت رضایت آن را خریداری کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها