|
کدخبر: 319571

اختصاصی گسترش نیوز؛

پشت پرده پسته ۲۶۰ تومانی / فریب ارزانی را نخورید

بعد از گزارش اخیر گسترش نیوز در خصوص آجیل مخاطبان تصاویری از یک صفحه اینستاگرامی را برای ما ارسال کردند که پسته با قیمت ارزان می فروشد؛ در این گزارش ماجرای ارزانی پسته اینستاگرامی را بررسی کرده ایم.

اقتصاد پشت پرده پسته ۲۶۰ تومانی  / فریب ارزانی را نخورید

باتوجه به آنکه بازار آجیل در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، عده ای سعی بر این دارند که با قیمت های غیر واقعی و ارزان، بازار را برهم بزنند و اعلام کنند که گرانی این ماده غذایی شایعه ای بیش نیست؛ اما لازم به ذکر است که تمام قیمت هایی که از رقم های نجومی خشکبار و آجیل منتشر می شود، از سایت های معتبر بوده و این سایت ها با این رقم های فضایی، اقدام به فروش آجیل می کنند.

به گزارش گسترش نیوز، چندی پیش، کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که یک خانم در وسط میدان آزادی، اقدام به فروش پسته با قیمت بسیار ارزان و هرکیلو ۲۶۰ هزار تومان کرده است. لازم به ذکر است که درحال حاضر قیمت هرکیلو تخمه آفتابگردان با این قیمت فروخته می شود و در نتیجه فروش پسته با این قیمت  ممکن نیست. تحقیقات بسیاری بر روی نحوه فعالیت و همچنین فروش پسته توسط این صفحه اجتماعی صورت گرفت و کامنت هایی که مردم گذاشته بودند نشان داد که تمام این قیمت ها غیر واقعی است.

کامنت-پسته

کامنت-پسته۲

کامنت-پسته۳

 

یکی از مخاطبان گسترش نیوز نیز در واکنش به خبر پسته میلیونی، اعلام کرد که در این صفحه اجتماعی، اقدام به فروش پسته ارزان قیمت کرده اند و قیمت پسته میلیونی نشده است. با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این صفحه اجتماعی، قیمت ها را برای جمع آوری مخاطب، ارزان اعلام کرده است و زمانی که پیامی برای خرید می دهیم، اعلام می شود که قیمت هر کیلو بیش از این مقدار است. همچنین جمعی از کشاورزان نیز، کامنت هایی را گذاشته و اعلام کرده اند که باوجود آنکه باغ پسته داریم اما به هیچ عنوان فروش پسته زیر کیلویی ۶۰۰ هزار تومان به صرفه نخواهد بود.

کامنت-پسته۴

پسته-کامنت۶

همچنین عده ای دیگر از مردم در زیر پستی که این خانم منتشر کرده بود نوشته بودند که ما مبلغ را برایشان واریز کرده ایم اما بعد از گذشت چند روز، هنوز هیچ جوابی به ما نداده اند. پیگیری های بسیاری بر روی این صفحه اجتماعی صورت گرفت و متوجه شدیم که هیچ فعالیتی ندارند و فقط برای جذب مخاطب و به گفته بسیاری از مردم، کلاهبرداری، راه اندازی شده است. قیمت پسته، همانطور که گفته شد، مبلغ بسیار بالایی دارد و مردم فریب ارزانی قیمت را نخورند.

شور-پسته

همانطور که در گزارش قبلی مطرح شد، قیمت مغز پسته در بازار یک میلیون و ۷۸۴ هزار تومان قیمت دارد و پسته مغز نشده نیز، حدود کیلویی ۶۰۰ هزار تومان عرضه می شود. تمام این قیمت ها با سند و مدرک خدمتتان تقدیم می گردد. البته لازم به ذکر است که در گزارش قبلی، کلیه اسناد و مدارک مربوط به قیمت بالای آجیل در بازار را منتشر کرده ایم.

  • ناشناس ارسالی در

    شما پسته داران گویی خونتون رنگینتر است و الا من بادام وگردو دارم رو دستم مونده شم ا فعلا به خاطر مافیای بزرگ تو کشور دارین سود میبرین وصادرات انجام میشه در حالیکه گردو وبادام چینی داره وارد میشه فعلا ای ن بیعدالتی در حکومت وجود داره که بعضی تو لید کنندگان مثل شما پسته داران نونتون تو روغن باشه بقیه هیچ

    • ناشناس ارسالی در

      شما گردو که رو دستت مونده چند میدی؟

  • حامد ارسالی در

    چرا هیچ خبری از علت نوسان شدید قیمت دلار و طلا درج نکردید .و نظری نمی خواهید

  • ناشناس ارسالی در

    البته پسته کیلویی ۶۰۰ هزار تومان هم خدای ی خیلی گرونه،پسته باید کیلویی ۳۰۰ باشه،م ن چند روز پیش خریدم کیلویی ۳۵۰ ،دروع نمی گم،بازاریا گران فروشند.

  • فرهاد ارسالی در

    خدا ایشاالله نابود تان بکنه این همه گران ی مردم بدبخت پسته توی خواب می‌بینیم صادر می‌کنند برای خارجی ها مردم ایران دل ندا رند البته خودشان گونی گونی پسته مجانی می ‌برند خانه هایشان نماینده گان مجلس پسته گونی ایی می‌برند در خانه های شان من قبلا نقاش ماشين بودم برای آقای ماشين رنگ کرد م توی مجلس رای جمع می کرد برای من اون مو قع ۵ کیلو پسته درجه آورد گفتم نمی خوام گ فتن مجانی هست خیلی برای ما می‌آورند برای مردم بد هست برای خودشون نه

  • ناشناس ارسالی در

    وای پسته هم مثل گوشت توسفره ایرانی رخت ب ست ورفت آرزوی خوردن پسته وگوشت هم برای ب چه هاشده رویا،

  • داود ارسالی در

    هیچ دوروغی در کار نیست قیمت پسته امسال خ ورده تو سرش بهترین پسته سیصد تا چهارصده

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت جهانی پسته چیزی بین 7 الی 9 دلار هست ( حدود 450 هزار تومان) هزینه حمل، واسطه، عوارض گمرکی و بسته بندی و... هم از این رقم کم بشه، میشه قیمت داخلی.
    ضمن اینکه پسته هایی که صادر میشنرکاملا بررسی میشن که فاقد سمومی مثل آفلاتوکسین باشن و اونهایی معمولا در بازار داخلی توزیع میشن که امکان صادرات ندارند (؟؟!!!)

  • فری ارسالی در

    خدا مسعولین رو لعنتشون کنه چرا باید پسته اینقدر گرون باشه که برای مردم آرزو بشه که این جوری مردم مضحکه کلاهبرداران بشن.

  • سامان ارسالی در

    چی شده *****ها حمله می کنید به ارزان فرو شی ؟؟؟؟ قیمت آجیل یهو صد برابر شد چرا ؟؟ کدوم****** ها ملت مظلوم ایران رو محروم کردند از غذا و خوراک سالم ؟؟؟؟

  • علیرضا میرزایی ارسالی در

    جالب اینجاست اون موقع که پسته ارزون بود مراکز کاشت پسته فقط رفسنجان و دامغان بودن ،الان به لطف تکنولوژی اکثر مناطق کشور شده اند قطب پسته ، از خراسان بگیر تا ساوه و قزوین وخیلی جاها، با این وجود خوردن یه مشت پسته به دل ۹۰ درصد مردم مونده

  • عباس ارسالی در

    ضمن عرض سلام باید عرض کنم که وقتی این خا نم تو صفحه اینستا گرامی این تبلیغ رو میک رد بنده چندین دفعه به دوستان تذکر دادم ک ه این قیمت واقعی نیست حتی اگه باغددار کل ان هم باشه محصولش اینقدر مفت نمیده،گرچه سود کلی رو دلال میبره اما قیمت این نبود که خانم میگفت،این پسته که از نوع احمد آق ایی بود نهایتا قیمت هر کیلو 400 هست خرید از باغدار،تا برسه بازار 500میشه،اگه تقا ضا خوب باشه قیمت بالاتر هم عست

  • م ارسالی در

    یک تن پرتغال مازندران ۵۰۰هزارتومان یک کی لو پسته ۸۰۰هزارتومان اونوقت تولید کننده
    پسته میگه ضررمیکنیم پس کشاورز م ازندرانی چی بگه

  • پارسی ارسالی در

    درود
    درست ، قبول داریم .
    ک سی هست تو این مملکت بررسی کنه چرا قیمت پ سته باید اینقدر باید بالا بره ، بنده خود م باغ زردآلو دارم ، همه هم میدونن که نگه داری آن چقدر سخته ، حتی از باغ پسته ، پس باید بدم کیلویی ۸۰۰ هزار و تومن و بگم ک ه نمی صرفه !!! با همه مشکلات و نگهداری ب اغ ما دادیم کیلویی ۳۰ هزار تومن !

  • ناشناس ارسالی در

    به طور کلی مردم عاقل کسانی هستن که قید آجیل را بزنند با این وضع گرانی

  • علی داور ارسالی در

    کشاورز محترم پسته کار من خودم کشاورزم گ ردو کار گردو از ۱۳۰ الی ۲۰۰ چه خبره بابا پسته زیر ۶۰۰ هزار ت نمی صرفه......خداو ند برکتتان را میگیرد پسته باید کیلو ۳۰۰ باشه چ خبره

  • ناشناس ارسالی در

    خلایق را هرچه لایق .‌...آخه اگه یک درصد به مخیله خود رجوع کنیم سر تاسر این نوع ک ارها کذب کلاهبرداری ..طرف داره موبایل آی فون ی کفش‌های اسپورت را با قیمتی اعلام م ی کند که نه در نمایندگی حتی شرکت سازنده اش هم خیلی از این قیمت‌ها بالاتر است .!! !

  • ناشناس ارسالی در

    این پسته ها اغلب کپک زده و بعضا مهمان دا رد و بوی ماندگی میدهد با نمک و آبلیمو ر وی اخلاق گاز بو میدن و با قیمت ارزان به خورد مردم همیشه در صحنه میدن فریب نخورید ایت پسته ها آنقدر مانده که با گرفته ود لال ها اینها را بصورت فله ای مثلا ده کی لو ی آن را میخرن به قیمت ۴۰ هزارتومان و با یک تغییر ظاهری کمی از قیمت بازار ارز انتر میدن فریب نخورید

  • ناشناس ارسالی در

    از لطف وبزرگوار دولت سیزدهم آجیل برای آق ازاده ها وامثال اونهاست مردم ضعیف دیگر ت و خواب هم نخواهند دید قربون آقای رییسی ک ه چی برسر مردم آورد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها