|
کدخبر: 319535

قیمت نفت/بازار انرژی/اوپک پلاس

فوری / آمریکا محموله بزرگ نفت ایران را ضبط کرد

طبق گفته وزارت دادگستری آمریکا، تعداد ۵۰۰ هزار بشکه از نفت های ایران، توسط آمریکا ضبط شده است.

اقتصاد فوری / آمریکا محموله بزرگ نفت ایران را ضبط کرد

آمریکا، به بهانه های مختلفی سعی داشته است تا آسیب های جدی بر ایران وارد کند و به تازگی در یک اقدام، تعداد ۵۰۰ هزار بشکه از نفت ایران را ضبط کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که ایران چه واکنشی نسبت به این موضوع نشان خواهد داد.

علاوه بر این، وزارت دادگستری آمریکا اتهامات جنایی علیه خریداران نفت خام ایران در چین، روسیه و سوریه اعلام کرد.

به گفته آسوشیتد پرس, مقامات آمریکایی این اقدامات را که در زمان تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران انجام می‌شود، به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای مختل کردن کمک‌های مالی به قوای نظامی ایران توصیف کردند.

کریستوفر رای، رئیس اف بی‌آی‌ در بیانیه‌ای‌ ادعا کرد: "ایران یک تهدید دائمی برای آمریکا است و تلاش می‌کند آمریکایی‌ها رأ در داخل مرزهای ما به قتل برساند، به بیمارستان کودکان حمله سایبری می‌کند و از تروریست‌ها در سراسر جهان حمایت می‌کند. این اقدامات ایران هزینه دارد. اف‌بی‌آی‌ متعهد به اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهد بود

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای‌ ادعا کرد: «وزارت دادگستری آمریکا به استفاده از تمام اختیارات خود برای قطع تأمین مالی غیرقانونی و مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران، که در ماه‌های اخیر آشکارتر شده است، ادامه خواهد داد.

به گفته آسوشیتد پرس, ارزش ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام ضبط شده ۲۵ میلیون دلار است.

سرقت ۴ میلیون بشکه نفت ایران توسط آمریکا به بهانه تحریم‌ها

بر اساس آمار وزارت انرژی آمریکا کل نفت سرقتی ایران توسط این کشور به بهانه تحریم ها از سال ۲۰۲۰ به بیش از ۴ میلیون بشکه رسیده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور از واردات ۴۴۷ هزار بشکه نفت ایران توسط این کشور در هشتمین ماه سال جاری میلادی خبر داده که معادل حدود ۱۵ هزار بشکه در روز است.

ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تامین کنندگان بزرگ نفت مورد نیاز آمریکا بود اما پس از سرنگونی رژیم شاه و قطع روابط دو کشور واردات نفت ایران توسط آمریکا متوقف شد.

به گفته کارشناسان رقم ۴۴۷ هزار بشکه نفت وارداتی آمریکا از ایران در ماه اوت ۲۰۲۳ مربوط به نفت دزدی این کشور از محموله‌های صادراتی نفت ایران است که به بهانه تحریم‌ها توقیف شده است.

آمارهای وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد این کشور ۴محموله نفت یا فرآورده نفتی ایران از سال ۲۰۲۰را به بهانه تحریم ها تصاحب کرده است. این کشور علاوه بر توقیف محموله ۴۴۷هزار بشکه ای در اوت امسال در اکنبر ۲۰۲۰نیز محموله ۱میلیون و ۱۱۱ هزار بشکه ای، در مارس ۲۰۲۱ محموله ۲ میلیون و ۳۳ هزار بشکه ای و در ژانویه ۲۰۲۲ محموله ۵۰۷ هزار بشکه ای نفت ایران را توقیف کرده بود.

بر این اساس کل نفت یا فرآورده نفتی سرقتی آمریکا از ایران به اذعان وزارت انرژی این کشور ۴ میلیون و ۹۸ هزار بشکه بوده که با قیمت ۸۵ دلاری نفت بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار می‌شود.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: ایالات متحده آمریکا در شکایت خود ادعا کرده است که نفت کشتی بر اساس قوانین تروریسم و پولشویی آمریکا مصادره شود.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    پول‌های بی زبان ملت ایران.

  • سردار ارسالی در

    کشوری که باید به فکر منافع مردم وکشورش ب اشد با درگیری ونزاع با ابرقدرت ها تمام ف رصت های سازنده را از بین می برد وقتی یک رییس اداره صحبت ها وانتقادهای به حق کار مند زیر دست خود را قبول نمی کند وآن را ت ا پای اخراج تهدید می کند ،شما چطور انتظا ر دارید یک ابر قدرت جهانی حرف ما را گوش کند آنهم با زبان زور وتهدید نه منطق ومسا لمت آمیز حضرت مولانا می فرماید عقل می گو ید که عیش بیکران هست در همزیستی با دیگرا ن یا جایی می فرماید با تمام مردم روی زمی ن ،دوستی کن بهترین دین است این ،ولی ما م تاسفانه فقط می خواهیم با زبان زور حرف خو د را بزنیم که نتیجه آن جز ویرانی وانزوا چیزی دیگر ندارد ،بزرگان خرد می گویند اگر از یک سوراخ یکبار گزیده شدی وباز به امی د اینکه نتیجه ای متفاوت بگیری دستت را در همان سوراخ کنی این نشانه چیست ،در زمانه ای گذشته در کنار حاکمان افراد حکیمی بوده اند که در مقابل خطرات وکارهای بدون دور اندیشی مقابله می کردند وگوشزد می دادند ا مثال بزرگمهر ویا امیر کبیر ولی متاسفانه الان چنین افرادی در کنار هرم قدرت نیستند واگر هستند از خود مسئولان تند رو تر،امی د وارم آخر وعاقبت این ملک ومملکت ومردم خ تم به خیر شود

  • ناشناس ارسالی در

    بایدن*** ***

  • مهدی ارسالی در

    من که حساب فروش نفت و مواد معدنی و تولید ات و...ندارم فکر هم کنم مسئولان مملکت ند اند چندهزار همت می دزدند ۵۰۰بشکه نفت هم روش...

  • انا عمار ارسالی در

    مقامات آمریکایی اشتباه بزرگی کردند که نفتکش که نفت ایران را حمل می‌کرد توقیف کردند زیرا با پاسخی شدیدتر مواجه خواهند شد دوران بزن در رو تمام شده بزنید می‌خورید ببرید می‌بریم آنهم بیشتر . زنده باد امام خامنه‌ای و درود بر سپاه پاسداران و سربازان گمنام

  • مرد ایرونی ارسالی در

    حیف شد. بیچاره ها ملت فلسطین و لبنان و عراق و پاکستان و افغانستان و یمن و سوریه و ... چکار کنن الان. این پول حقشون بود. سهمشون بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها