|
کدخبر: 319297

بازار سرمایه/ سکه بورسی/ قیمت سکه

اقبال خوب صندوق های طلا در بورس/ سرمایه گذاری در سکه جذاب تر شد

در حال حاضر، مسائلی مانند آینده بازار طلا و پیش‌بینی قیمت آن، همچنین انتخاب صندوق‌های طلا بر اساس بازدهی مثبت، از موضوعات مهمی در صنعت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

اقتصاد اقبال خوب صندوق های طلا در بورس/ سرمایه گذاری در سکه جذاب تر شد

محمدصادق میرزایی تحلیلگر بازار سرمایه درباره انتخاب صندوق‌های طلا بر اساس سکه یا شمش و آینده بازار طلا در بورس بیان کرد که بانک مرکزی تصمیم گرفته است دوباره سکه را ضرب کند. این تصمیم قبلاً در سال ۹۷ اتخاذ شده بود و در پی آن، حدود دو ماه توانست بازار سکه را تحت کنترل قرار دهد. اما پس از گذشت دو ماه، حباب سکه دوباره شروع به افزایش قیمت کرد و شاهد رشد چندین برابری در قیمت سکه بودیم. در حال حاضر، بانک مرکزی دوباره تصمیم گرفته است سکه جدید را ضرب کند، اما این بار بدون تعیین تاریخی که این موضوع باعث کاهش حباب سکه‌های دیگر نیز شود.

وی افزود: علاوه بر این که حباب سکه‌های بورسی کاهش پیدا خواهند کرد حباب سکه‌های بازار آزاد نیز کم می‌شود؛ به طوری که حتی ربع سکه با وجود بالاترین حباب هم با کاهش حباب روبرو خواهد شد و در حقیقت، این سکه‌ها بدون تاریخ هستند و روی حباب سایر سکه‌ها تأثیرگذار خواهند بود و از این منظر، اتفاق خوبی است و حباب می‌تواند سکه‌های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد و جذاب‌تر شود. 

او درمورد آینده این بازار گفت: ما شاهد سیاست‌های دخالت در بازار هستیم و متوجه ایم که با توجه به نقدینگی ما که احتمالاً در فروردین سال ۱۴۰۳، حدود ۸ همت و در فروردین سال ۱۴۰۴، احتمالاً حدود ۱۰ همت باشد و با توجه به رشد نرخ دلار وضعیت بازار طلا  در سال‌های آتی روند صعودی داشته و شاید الان برای سرمایه گذاری جذاب باشد. از اینرو، توصیه می‌کنم در منفی‌های بازار طلا و در کاهش‌های سکه خصوصاً زمانی که حباب آن در حال تخلیه است به خرید سکه برای سرمایه گذاری پرداخته شود مخصوصاً اگر تمام سکه خریداری شود چراکه حبابش در مقایسه با نیم سکه و ربع سکه کمتر است.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگران مالیات یا ریسک سرقت هستیم بهتر است که سراغ صندوق‌های طلا برویم. اگر دید صعودی به بازار طلا داریم اصولاً صندوق‌هایی که بخش قابل توجهی از پرتفوی آن‌ها سکه است، می‌تواند بازدهی بالاتری را در رشد‌ها بدهد و صندوق‌هایی که بیشتر شمش دارند در اصلاح‌های بازار طلا و در بازار نزولی طلا کاهش قیمتی کمتری  پیدا خواهند کرد. از اینرو، صندوق‌های مبتنی بر شمش می‌توانند در اصلاح‌ها و بازار نزولی طلا به کار ما بیایند و صندوق‌هایی که مبتنی بر طلا هستند بیشتر در صعود‌های بازار به ویژه در این روز‌ها که حباب سکه در حال کاهش است برای سرمایه گذاری جذاب‌تر هستند.

خبرهای مهم بورسی در ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

رئیس مجلس: طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ظرفیت‌هایی را برای بخش خصوصی، بانک‌ها با روش‌های نوین فراهم خواهد کرد.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳:  تامین سرمایه شرکت‌ها از طریق بورس موجب رونق کسب‌وکارها می‌شود همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و حتی مصوبات غیرمستقیم نیز بر تقویت بازار سرمایه تاکید شده است.

 مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار: رکورد مبلغ مجوز افزایش سرمایه در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با کل سال ۱۴۰۱ شکسته شد.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه: هفت راهبرد اساسی حوزه پیشگیری از ناهنجاری‌ها ذیل برنامه‌های راهبردی بازار سرمایه به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

یک کارشناس بازار سرمایه: روند انتشار اوراق بدهی در مقایسه با سال‌های گذشته تسهیل شده و به منظور افزایش بهره‌مندی صنایع از این اوراق باید اقداماتی صورت گیرد تا ارتباط سازمان بورس و اوراق بهادار با ناشران تقویت شود.

براساس گزارش منتشره از سوی وزارت اقتصاد، واگذاری اموال مازاد از سال ۱۳۹۴ الی شهریور ماه ۱۴۰۰  تنها مبلغ ۵۴ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان بوده است در حالی که از مهر ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۶۸ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان واگذار شده است.

 نخستین صندوق بخشی صنعت دارویی با نماد «فارماکیان» روز گذشته در فرابورس پذیره‌نویسی شد.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها