|
کدخبر: 319286

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | کلاهبرداری رمزارزی

هشدار / روش جدید کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال!

وزارت دادگستری اخیراً عنوان کرد که سم لی (Sam Lee)، شهروند استرالیایی ساکن دبی، یکی از بنیانگذاران پروژه هایپرفاند (HyperFund) است. هایپرفاند با وعده‌های فریبنده مبنی بر کسب بازدهی بالا با عملیات استخراج کریپتو، اقدام به کلاهبرداری از کاربران خود می‌کرده است.

اقتصاد هشدار / روش جدید کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال!

کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال رواج یافته است. با انواع روش‌های کلاهبرداری در کریپتوکارنسی و رمز ارز و نحوه جلوگیری از آن‌ها آشنا شوید. برای این کار، بهتر است با چشمانی کاملا باز در بازار ارز دیجیتال فعالیت کنید و با شنیدن داستان زندگی افرادی که به واسطه سرمایه‌ گذاری در انواع رمز ارز مخصوصا بیت کوین طی مدتی کوتاه ثروتمند شده‌اند، سرمایه‌تان را به باد ندهید! با گسترش مقبولیت و میزان استفاده از ارزهای دیجیتال طبیعی است روش‌های کلاهبرداری متعددی خلق شوند. تبهکاران سایبری اکنون تمرکز ویژه‌ای روی دارایی رمز ارزی کاربران دارند، به همین دلیل بهتر است انواع کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال و نحوه محافظت از سرمایه‌ خود در برابر آن‌ها را بشناسید.

به چند دلیل اکنون فضای رمز ارزها برای مجرمان سایبری بسیار جذاب شده است. نخست این که تراکنش‌ها در این دنیا ناشناس هستند، پس بعد از کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال یک قربانی، هیچ ردی از تبهکار باقی نخواهد ماند، مگر این که او رفتار ناشیانه‌ای انجام بدهد. پس به طور عادی، همه کلاهبرداری های انجام شده در بازار ارز دیجیتال غیر قابل ردیابی و پیگیری است، مگر این که مواردی (انگشت شمار) استثنا وجود داشته باشد. دلیل دیگر تمرکز سارقان روی حوزه کریپتوکارنسی نوظهور بودن آن است، چرا که میزان آگاهی اغلب کاربران نسبت به موارد امنیتی مربوط به ارزهای دیجیتال پایین است.

تعجبی است این روزها، چطور به طور ناگهانی، افراد زیادی در توییتر، فیس بوک و سایر رسانه‌های اجتماعی اینقدر سخاوتمند شده‌اند! کافی است پاسخ‌ها به یک توئیت با تعامل بالا را بخوانید. بدون شک با پیام‌های یکی از شرکت‌ها یا اینفلوئنسرهای رمز ارزی مواجه خواهید شد که در حال بذل و بخشش است! آن‌ها قول می‌دهند در صورت ارسال مقداری بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین یا یک رمز ارز دیگر، 10 برابر آن دارایی را به شما برمی‌گردانند! چنین اتفاقی آن‌سوی ایده‌آل است، اما متاسفانه با یک کلاهبرداری در کریپتوکارنسی روبه‌رو هستیم.

کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری با وعده سرمایه‌گذاری پرسود در استخراج رمزارزها

وزارت دادگستری ایالات متحده به سه فرد که در یک عملیات کلاهبرداری ارز دیجیتال به ارزش حدود ۲ میلیارد دلار شرکت داشته‌اند، اتهام وارد کرده است. یکی از این ۳ تن، شهروند استرالیایی است که پروژه کلاهبرداری را راه‌اندازی کرده و دو فرد دیگر، شهروندان آمریکایی هستند که اقدام به تبلیغ این پروژه نموده‌اند.

وزارت دادگستری اخیراً عنوان کرد که سم لی (Sam Lee)، شهروند استرالیایی ساکن دبی، یکی از بنیانگذاران پروژه هایپرفاند (HyperFund) است. هایپرفاند با وعده‌های فریبنده مبنی بر کسب بازدهی بالا با عملیات استخراج کریپتو، اقدام به کلاهبرداری از کاربران خود می‌کرده است.

این ۳ فرد، متهم به کلاهبرداری مبلغ ۱.۸۹ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران هستند. همان‌طور که در اسناد دادگاه ادعا شده است، متهمان به دروغ اظهار داشته‌اند که سرمایه‌گذاران بازدهی قابل‌توجهی را از عملیات استخراج ارز دیجیتال دریافت خواهند کرد که از اساس کذب بوده است.

وزارت دادگستری این توصیه مشهور را برای چندمین بار تکرار کرد که «اگر یک سرمایه‌گذاری بیش از حد خوب و ایده‌آل به نظر می‌رسد، احتمالاً مشکلاتی در پی خواهد داشت.» این هشداری است که اغلب به سرمایه‌گذاران تازه کار داده می‌شود.

به طور مشابه، پروژه هایپرفاند هم ادعا کرده بود که بازدهی قابل‌توجهی به سرمایه‌گذاران اعطا خواهد کرد و می‌تواند سرمایه آنان را دو یا سه برابر افزایش دهد. طبق گزارش‌ها، هایپرفاند به سرمایه‌گذارانی که عضویت‌ ویژه این پلتفرم را خریداری می‌کردند، وعده داده بود که روزانه بین ۰.۵ تا ۱ درصد پاداش‌ دریافت خواهند کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها