|
کدخبر: 319163 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

برای فرار مالیاتی سیمان را خارج از بورس نخرید

صبح امروز ۹ بهمن، بزرگ ترین گردهمایی تولیدکنندگان بتن و سیمان در هتل المپیک تهران برگزار شد.

اقتصاد برای فرار مالیاتی سیمان را خارج از بورس نخرید

محرم کریمی، دبیر کانون سراسری انجمن تولیدکنندگان بتن آماده، در جریان برگزاری این همایش به خبرنگار گسترش نیوز گفت: در ابتدا باید این نکته را عرض کنم که صنعت بتن آماده هیچ دخالتی در افزایش قیمت سیمان نداشته و ندارد. چندی پیش اعلام شد که قیمت سیمان ۴۰۰ درصد گران شده است اما باید بگویم که صنعت بتن آماده هیچ نفشی در این افزایش قیمت ندارد.

کریمی ادامه داد: صنعت سیمان، کار خود را در سال ۱۳۱۲ آغاز کرد و در دی ماه امسال وارد نود و‌ یکمین سال تاسیس خود شد. اتفاق بسیار خوبی است که این صنعت مهم توانسته است تاکنون با تولید بالا و همچنین جذب سرمایه های انسانی، کار خود را با قدرت ادامه دهد و بسیار فعال و پویا باشد.

وی افزود: اما با وجود تمام این صحبت ها باید گفت که سیمان به آن نقطه مطلوب که باید نرسیده است. ۶۰ درصد سیمان کشور به صورت فله تولید می شود و باید گفت حدود ۱۵۰۰ کارخانه بتن آماده در کشور داریم که بتن های آماده تولید شده از این کارخانه ها، در ساخت مسکن و همچنین بیمارستان ها و ادارات دولتی استفاده می شود.

کریمی گفت: صنعت بتن آماده را باید یک صنعت بسیار بزرگ دانست که اکنون نادیده گرفته شده است. بتن آماده تاثیر بسیار بالایی در مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله دارد. این نکته را هم در پایان عرض کنم که برای فرار مالیاتی، سیمان را خارج از بورس نخرید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها