|
کدخبر: 319134 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

اعطای زمین رایگان به خانوارها / مردم مسکن نمی خواهند!

محبی نجم آبادی بیان کرد: ما باید برای مردم امید ایجاد کنیم و با اختصاص زمین رایگان و کاهش قیمت مسکن، دل‌نگرانی های آن‌ها را کاهش دهیم. خوشبختانه خبرهای خوبی در خصوص اعطای زمین رایگان به برخی خانواده‌ها به گوش می رسد که من این مسئله را به فال نیک می گیرم و امیدوار هستم که دولت در این زمینه اراده جدی داشته باشد.

اقتصاد اعطای زمین رایگان به خانوارها / مردم مسکن نمی خواهند!

وظیفه دولت در اختصاص زمین رایگان به مردم می‌تواند بسته به سیاست‌ها و قوانین هر کشور متفاوت باشد. در برخی کشورها، دولت ممکن است زمین‌های رایگان را به شهروندان برای استفاده شخصی یا تجاری اختصاص دهد، در حالی که در کشورهای دیگر این‌گونه اختصاص‌ها محدودتر باشد یا در قالب برنامه‌های خاصی مانند مسکن اجتماعی ارائه شود.

دولت ممکن است از طریق سیاست‌های خاصی زمین‌های رایگان را به مردم ارائه کند تا به نیازهای مردم در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد. این ممکن است شامل ارائه زمین برای مسکن مهمانان، ساخت و ساز خانه، ایجاد نیازهای تجاری و صنعتی، توسعه زمین‌های کشاورزی و غیره باشد.

هدف از اختصاص زمین رایگان به مردم می‌تواند تشویق به توسعه اقتصادی، ایجاد شغل، رفع نیازهای مسکنی، توسعه شهرها و مناطق روستایی، توسعه زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت زندگی مردم باشد.

مهم است توجه داشته باشید که هر کشور قوانین و سیاست‌های خود را برای اختصاص زمین رایگان دارد و این سیاست‌ها ممکن است با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشور متفاوت باشند.

اختصاص زمین رایگان به مردم می‌تواند برای دولت و مردم مزایای متعددی داشته باشد. در ادامه تعدادی از این مزایا را برای هر دو طرف ذکر می‌ کنیم. اعطای زمین رایگان به مردم می‌تواند توسعه فعالیت‌های تجاری و صنعتی را تشویق کند. این منجر به ایجاد شغل و رشد اقتصادی می‌شود و در نتیجه درآمدهای مالی دولت نیز افزایش می‌یابد.

واگذاری-زمین1

اختصاص زمین به مردم می‌تواند به توسعه شهرها و مناطق روستایی کمک کند. ساخت و ساز خانه‌ها، توسعه زیرساخت‌ها مانند جاده‌ها، پارک‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها بهبود کیفیت زندگی مردم را فراهم می‌کند. تخصیص زمین رایگان می‌تواند راهی برای رفع نیازهای مسکنی باشد. این کار می‌تواند به کاهش کمبود مسکن، کاهش هزینه‌های مسکن برای مردم و بهبود شرایط زندگی کمک کند.

این عمل می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های تجاری و صنعتی شخصی باشد. این کار می‌تواند به ایجاد شغل و رشد اقتصادی فردی کمک کرده و درآمد و استقلال مالی را بهبود بخشد. اختصاص زمین رایگان می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد تا به صورت مالک زمینی در جامعه شرکت کنند. این می‌تواند احساس مالکیت و ارتباط جامعه‌ای را تقویت کند و افزایش تعاملات اجتماعی را تسهیل کند.

برای بررسی این موضوع و همچنین تحلیل عملکرد دولت در خصوص پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، گفت‌وگویی با بهروز محبی نجم آبادی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

محبی-مجلس

مردم در تأمین حداقل‌ها نیز دچار مشکل هستند

بهروز محبی نجم آبادی درباره تأخیر دولت در تحویل واحدهای نهضت ملی گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله پیش بینی شده است. قسمت بزرگی از جامعه در تأمین حداقل‌ها نیز دچار مشکل هستند و نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت. ۴۰ میلیون ابتدایی با هزاران زحمت و به صورت وام دریافتی تأمین می‌شود و در ادامه به دلیل ضعف مدیریتی، نارضایتی های گسترده ایجاد می‌شود. متقاضیان گلایه های بسیاری در این خصوص دارند و ما نیز از آن باخبر هستیم.

او ادامه داد: هزینه بالای پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها نکته مهم دیگری به شمار می رود که موجب نگرانی بسیاری از افراد شده است. به چه دلیلی شهرداری‌ها پروانه ساخت را با این مبالغ نجومی اختصاص می دهند. خانواده‌های زیادی به خاطر این مسئله و همچنین معضلات مربوط به بیمه کارگران ساختمانی در مضیقه و دلهره هستند.

حقوق-کارگران-دو

مصائب یک بیمه!

محبی افزود: بیمه کارگران مبلغ سنگینی داشت و مردم با گرفتاری های زیادی برای پرداخت اقساط آن دست و پنجه نرم کردند. استفساریه های زیادی در این رابطه وجود دارد و ما باید نسبت به حل این موضوع اهتمام به خرج دهیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ناکارآمدی پرداخت وام به مردم به گسترش نیوز گفت: حقیقت امر آن است که بدون توجه به شاخص های اقتصادی، متناسب سازی حقوق و دستمزدها و افزایش قدرت خرید مردم، نمی‌توان از طریق پرداخت وام گره‌ای از مشکلات مردم باز کرد.

یک مُسکن موقت برای مردم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در ادامه مطرح کرد: وام مسکن صرفاً یک مُسکن موقت است و با توجه به اقساط سنگین این نوع تسهیلات، نیاز واقعی مردم را برطرف نخواهد کرد. پرداخت ماهانه ۶ تا ۱۰ میلیون اقساط وام با تعیین هر دوره زمانی، باز هم فشار زیادی روی شانه های مردم خواهد بود. با وجود چنین شرایطی، مردم در تأمین مسکن مورد نیاز خود با مشکل مواجه می شوند و تمام آرزو و امید آن‌ها بر باد می رود.

محبی خاطرنشان کرد: تمرکز دولت باید روی اشتغال و توانمندسازی باشد و برای این منظور برنامه دقیق و اصولی را پیش بینی کند. تعریف پلکانی اقساط وام‌ها نیز می تواند یک راهکار مناسب و مطلوب در این خصوص باشد.

دریافت-زمین

اعطای زمین رایگان به خانوارها

وی در ادامه اذعان کرد: به این صورت که در گام های اول، پرداخت های کمی صورت بگیرد تا فشار زیادی به متقاضی وارد نشود. افزایش این قسط ها به شکل پلکانی، می تواند شیوه خوبی برای متقاضیان و همین طور بانک‌ها باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: ما باید برای مردم امید ایجاد کنیم و با اختصاص زمین رایگان و کاهش قیمت مسکن، دل‌نگرانی آن‌ها را کاهش دهیم. خوشبختانه خبرهای خوبی در خصوص اعطای زمین رایگان به برخی خانواده‌ها به گوش می رسد که من این مسئله را به فال نیک می گیرم و امیدوار هستم که دولت در این زمینه اراده جدی و واقعی داشته باشد.

محبی در پایان اضافه کرد: البته نباید حق انتقال فروش در میان باشد تا فرصت طلب‌ها و سوداگران از این امتیاز دولت بهره نگیرند. این مسائل نکات برجسته‌ای محسوب می‌شود که باید در طرح مسکن ملی مورد توجه قرار بگیرد.

  • بازعلی پارسایی ارسالی در

    اکثرخبر ها به دروغ والکی دل خوشکنک مربوط می شود و همان کارهای شده قبلی است با آب و تاب گفته میشود خبر ندارید خانه چنده م نت سر ایثارگران می‌گذارید رک بگویید یک و دیعه مسکن که دلمان خوشتر شود جانباز بی پ ناه ومظلوم بازعلی پارسایی....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها