|
کدخبر: 319084

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | دونالد ترامپ

ماجراهای ترامپ و ارز دیجیتال بانک مرکزی / سرنوشت دلار دیجیتال چه می شود؟

نامزد سابق جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای در تلویزیون بلومبرگ تأثیر خود را بر موضع ترامپ در برابر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده توضیح داد که چگونه بر نگرش دونالد ترامپ در مورد امکان ایجاد دلار دیجیتال تأثیر گذاشته است.

اقتصاد ماجراهای ترامپ و ارز دیجیتال بانک مرکزی / سرنوشت دلار دیجیتال چه می شود؟

به تازگی، یک کارآفرین به نام ویوک راماسوامی، در راستای حمایت از نامزدی دونالد ترامپ، از رقابت‌های ریاست جمهوری ایالات متحده خارج شد.

نامزد سابق جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای در تلویزیون بلومبرگ تأثیر خود را بر موضع ترامپ در برابر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده توضیح داد که چگونه بر نگرش دونالد ترامپ در مورد امکان ایجاد دلار دیجیتال تأثیر گذاشته است.

طبق گزارش‌های قبلی، دونالد ترامپ در ۱۷ ژانویه بیان کرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، قول می‌دهد که با اجازه ندادن به صدور یک ارز دیجیتال بانک مرکزی در ایالات متحده، از آمریکایی‌ها در برابر ظلم دولتی محافظت کند.

راماسوامی توضیح داد که یک هفته قبل در یکی از تاریخ‌های تجمع قبلی، درباره نگرانی‌هایش در مورد CBDCها با ترامپ صحبت کرده است. این کارآفرین از ترامپ به خاطر گوش دادن به توصیه‌های وی تعریف و تمجید کرد.

این کارآفرین گفت:

    این توصیه، رئیس جمهور سابق را بر آن داشت تا به شدت از آنچه من معتقدم پاسخ درست است، یعنی مخالفت با ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی، دفاع کند.

این هفته، ترامپ موضع خود را در مورد CBDCها تکرار و راماسوامی را برای بیان ریسک‌های دلار دیجیتال صادر‌شده توسط فدرال رزرو، تحسین کرد.

راماسوامی معتقد است که CBDC یک تهدید برای آزادی در آمریکا است و سازوکاری را برای دولت ایجاد می‌کند که بتواند حساب‌های بانکی افراد را بررسی و تنظیم کند.

بدون شک، احساس امنیت یک ویژگی ضروری است که مردم را به سمت بیت کوین (BTC) و دیگر ارزهای دیجیتال می‌کشاند؛ زیرا بسیاری این بیم را دارند که دارایی‌های سنتی و مدیریت‌شده توسط دولت‌ها هر لحظه توقیف شوند.

در نهایت، راماسوامی از فرصت استفاده کرد و یک بار دیگر دیدگاه خود را در مورد نهادهای نظارتی ایالات متحده مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، اظهار داشت و از آن انتقاد کرد.

مخالفت ترامپ با CBDC

دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده و رییس‌جمهور سابق این کشور، روز گذشته در جریان یک سخنرانی تبلیغاتی گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، «هرگز» به فدرال رزرو اجازه نخواهد داد که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در این کشور ایجاد کند.

ترامپ گفت:

    امشب من قول دیگری برای محافظت از آمریکایی‌ها در برابر استبداد دولتی می‌دهم. من هرگز اجازه ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را نخواهم داد.

این اظهارات با تشویق شدید مردم روبرو شد که ترامپ در پاسخ گفت:

    نمی‌دانستم شما خیلی چیزها را می‌دانید… مردم بسیار باهوش!

و سپس توضیح داد:

    چنین ارزی به یک دولت فدرال، دولت فدرال ما، کنترل مطلق بر پول شما را می‌دهد… آنها می‌توانند پول شما را بگیرند، و شما حتی نمی‌دانید که از بین رفته است… این یک تهدید خطرناک برای آزادی خواهد بود و من از آن جلوگیری خواهم کرد.

انتخابات شصتمین دوره چهارساله ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

در سال ۲۰۲۳، ران دیسانتیس، از دیگر کاندیداهای ریاست‌جمهوری و فرماندار فلوریدا، هم قول مشابهی داد و گفت که در اولین روز ریاست‌جمهوری خود، به ارز دیجیتال بانک مرکزی «نه» خواهد گفت.

همان‌طور که می‌دانید، CBDCها نسخه دیجیتالی یا توکنیزه‌شده پول نقد هستند که توسط بانک‌های مرکزی صادر و تنظیم می‌شوند و ممکن است از بلاکچین به عنوان یک فناوری اساسی استفاده کنند یا نکنند.

در حالی که در حال حاضر هیچ پیشنهادی از سوی فدرال رزرو برای معرفی CBDC وجود ندارد، اما این امر مانع از تبدیل آن به یک موضوع داغ در سیاست ایالات متحده، به ویژه در مسیر مبارزات انتخاباتی، نشده است.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها