|
کدخبر: 319007

خبر خوش به کادر درمان/مجلس با بودجه فوق العاده خاص موافقت کرد

محمدرضا سقائیان‌فرد، نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت، به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در مورد برقراری فوق‌العاده خاص کارمندان دولت اشاره کرد.

اقتصاد خبر خوش به کادر درمان/مجلس با بودجه فوق العاده خاص موافقت کرد

سقائیان فرد ذکر کرد: طبق مصوبه‌ی اولیه‌ی کمیسیون تلفیق برای برقراری فوق‌العاده خاص الحاقیه‌ای بر بودجه سال ۱۴۰۳، فوق‌العاده خاص برای وزارت کشور بر اساس فرمول یک و نیم برابر حق شغل و شاغل، برای کادر سلامت با ۴ هزار امتیاز و برای سایر دستگاه‌ها با ۳ هزار امتیاز مقرر شده بود.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از مطرح شدنِ این مصوبه و البته مصوباتِ دیگرِ مجلس، سازمان برنامه و بودجه‌ در نامه‌ای اعلام کرد که مصوبات کمیسیون تلفیق برای دولت بار مالی دارد و به مخالفت با آن پرداخت.

سقائیان فرد گفت: نهایتا کمیسیون تلفیق با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، به برقراری فوق‌العاده خاص با امتیازِ یکسان ۳هزار برای تمام دستگاه‌‌ها رای داد و امتیازِ ویژه‌ای که برای کادر سلامت درنظر گرفته بود را کنار گذاشت.

وی گفت:  موضوع برقراری فوق‌العاده خاص برای کادر سلامت از زمان همه‌گیریِ کرونا و برای تقدیر از زحماتِ کادر سلامت مطرح شد. این وعده بارها از سوی روسای جمهور و مجلس به کادر سلامت داده شد و حالا به نظر می‌رسد در حال تحقق است.

سقائیان فرد گفت: اگر بناست نگاه عادلانه‌ای به این موضوع داشته باشیم باید سختی کارِ کادر سلامت و حضورشان در دوره کرونا و سختی‌ها و خطرات و جانفشانی‌های آنها را هم در‌نظر بگیریم. ضمن اینکه قرار بود کادر سلامت به شکل خاص مورد توجه قرار بگیرد. لذا خواسته‌ی ما این است که این تفاوتِ امتیاز که مجلس همان ابتدا در نظر گرفته بود، مجددا دیده شود.

وی گفت: نکته دیگر اینکه در مورد کادر سلامت همیشه تعداد زیاد پرسنل سبب شده که این گروه در رفاهیات از کارمندانِ سایرِ  دستگاه‌ها عقب بمانند. بارها در مورد اضافه کار اجباری با حقوق پایین و کارانه‌های ناچیز شنیده‌ایم. به همین دلیل برقراری فوق‌العاده خاص با امتیاز ۴هزار شاید بتواند بخشی از این ناعدالتی در حق این نیروها را جبران کند.

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    سه هزار امتیاز میشه یک ملیون و نیم جمع کنیم بریم بهتره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها