|
کدخبر: 318968

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | جاده ابریشم

حراج بیت کوین های جاده ابریشم / فروش ۱۳۰ میلیون دلار BTC

طبق گزارش‌ها، دولت ایالات متحده اعلامیه‌ای را برای فروش حدود ۱۳۰ میلیون دلار بیت کوین مصادره‌شده از جاده ابریشم ارسال کرده است. اسناد دادگاهی که در ۸ ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شدند، ضبط ۲۸۷۴٫۹۰۴ بیت کوین به ارزش حدود ۱۲۹٫۲۵۱ میلیون دلار و ۵۸٫۷۴۲ بیت کوین دیگر به ارزش تقریبی ۳٫۳۰۴ میلیون دلار را تأیید می‌کنند.

اقتصاد حراج بیت کوین های جاده ابریشم / فروش ۱۳۰ میلیون دلار BTC

از اواسط ژانویه ۲۰۲۴، بیت کوین (BTC) با فشار فروش فزاینده‌ای مواجه شده است. این فشار فروش از سوی شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل، صرافی ورشکسته FTX و اکنون، دولت ایالات متحده اعمال می‌شود که قرار است مقدار قابل‌توجهی از بیت کوین‌های ضبط‌شده از دارک وب جاده ابریشم (Silk Road) را به حراج بگذارد.

طبق گزارش‌ها، دولت ایالات متحده اعلامیه‌ای را برای فروش حدود ۱۳۰ میلیون دلار بیت کوین مصادره‌شده از جاده ابریشم ارسال کرده است. اسناد دادگاهی که در ۸ ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شدند، ضبط ۲۸۷۴٫۹۰۴ بیت کوین به ارزش حدود ۱۲۹٫۲۵۱ میلیون دلار و ۵۸٫۷۴۲ بیت کوین دیگر به ارزش تقریبی ۳٫۳۰۴ میلیون دلار را تأیید می‌کنند. در این میان، اشخاص حقیقی و حقوقی به استثنای متهمان پرونده که در اموال ضبط‌شده ادعای نفع دارند، می‌توانند ظرف ۶۰ روز از تاریخ انتشار آگهی، دادخواست خود را ارسال کنند.

این اقدام دولت ایالات متحده برای فروش بیش از ۲،۹۳۰ بیت کوین پس از حکم دادگاه منطقه‌ای مریلند در پرونده US v. Joseph Farace صورت می‌گیرد. این بیت کوین‌ها در ابتدا از رایان فاریس (Ryan Farace) و شان بریج (Sean Bridges) مصادره شدند.

این تصمیم نشان‌دهنده گامی بزرگ در مدیریت دارایی‌های دیجیتالی درگیر در فعالیت‌های مجرمانه توسط دولت ایالات متحده است.

در همین حال، گروهی از تحلیلگران بازار معتقدند که ارزش بیت کوین‌های فروشی توسط دولت آمریکا در مقایسه با بیت کوین‌های فروخته‌شده توسط شرکت‌ گری‌اسکیل در روزهای اخیر، بسیار ناچیز است و نباید موجب نگرانی شود.

ارتباط بین بیت کوین و جاده ابریشم (Silk Road)

بیت کوین یک سرویس پرداخت آنلاین محبوب است و به شما این اجازه را می‌دهد تا بدون هیچ واسطه‌ای به انتقال پول غیرقابل بازگشت بپردازید. شاید شما هم با خودتان فکر کنید که بیت کوین غیر قابل ردگیری است؛ در صورتی که این طوری نیست.

بیت کوین وابسته به هویت افراد نیست. تمام تراکنش‌ها و کیف پول‌هایی که بیت کوین در آن جابه بجا می‌شود؛ در قسمتی به نام بلاکچین (Blockchain) ثبت می‌شود. با توجه به حرفایی که گفته شد مجری قانون برای ردیابی غیرقانونی بیت کوین کافی است دو طرف یک تراکنش را مشخص می‌کند.

در مورد سیلک رود مأموران ردیابی کردن بیت کوین و کیف پول موجود در لپ‌تاپ لولبریک را ساده یافتند. سایت اولبریک سرویسی به نام Tumbler را ارائه داد که کاربران می‌توانستند مبدأ پول را کاملاً مخفی نگه دارند و در نتیجه پلیس FBI نمی‌توانست هویت افراد یا شناسایی کند.

بنیان‌گذار سیلک رود، پس از مدت‌ها پیگیری بالاخره دستگیر و روانه‌ی زندان شد.

آیا هنوز از ارزهای دیجیتال در دارک وب استفاده می‌کنند؟

متأسفانه در دارک وب هنوز از ارزهای دیجیتال برای معاملات استفاده می‌شود یک نکته حائز اهمیت این است که ارز دیجیتال فقط به دارایی‌های ارز دیجیتال اختصاص ندارد. در زمان‌های قدیم برای فعالیت‌های غیرقانونی نیز از ارز فیات استفاده می‌کردند و هنوز هم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

افراد به دلیل اینکه ارزهای دیجیتال ناشناس هستند و هویت آن‌ها را فاش نمی‌کنند از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ در صورتی که آن‌ها نمی‌دانند به‌راحتی با دسترسی به بلاک چین می‌توان هویت افراد و معاملات آن‌ها را ردیابی کرد.

با وجود تمام باورهای غلط، بازار ارز دیجیتال روز به روز قانون‌گذاری می‌شود و همین امر باعث شده است بسیاری از مجرمان و فعالیت‌های غیرقانونی کاهش یابد. به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت به خرید و فروش ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین بپردازید.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها