|
کدخبر: 318966

پرداخت ۱۵۵۵ میلیارد تومانی به این افراد

مهدی اسلامی، معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی، بیان کرد: "پرداخت‌های مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی به همراه پرداخت‌های گذشته به مبلغ بیش از ۳۸۰۰ میلیارد تومان، در ادامه خواهد بود.

اقتصاد پرداخت ۱۵۵۵ میلیارد تومانی به این افراد

 این پرداخت‌ها شامل ۱۵۵۵ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۱۱۶۱ میلیارد تومان سهم سازمان تامین‌اجتماعی از هزینه‌های دارویی به داروخانه‌های طرف قرارداد را نیز دربرمی‌گیرد. همچنین، ۸۳۷ میلیارد تومان از مطالبات رسیدگی‌شده مراکز غیردانشگاهی و ۲۹۵ میلیارد تومان نیز از مطالبات مراکز دیالیز طرف قرارداد پرداخت شده است.

اسلامی با تشکر از ارائه‌دهندگان خدمات سلامت که در امر درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با این سازمان همکاری دارند از تلاش سازمان تامین‌اجتماعی برای کاهش دوره زمانی بازپرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد این سازمان خبر داد و افزود: در تلاش هستیم با بهبود شرایط منابع سازمان تامین‌اجتماعی متاثر از برنامه‌های تحولی در حال پیگیری در این سازمان، ‌در ماه‌های آتی هم پرداختی‌ها به مراکز طرف قرارداد را با سرعت و در حجم ریالی بیشتر از ماه‌های پیش ادامه دهیم.

 شهرام کلانتری خاندانی از رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواست تا به سرعت منابعی که جابجا شده را جایگزین کند و مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کند.

وی افزود: میزان معوقات مراکز بیمارستانی و مطالبات شرکت‌های پخش از داروخانه‌ها به ۶۹ همت رسیده که روند تأمین نقدینگی در زنجیره دارو را با مشکل مواجه کرده و در ادامه این روند باعث بروز کمبود خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مابه التفاوت نرخ ارز دارو را به سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کرده و سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود ۲۰ روز منتظر دریافت مستندات بوده است، ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر موظف بودند تا شناسه و حساب‌های دارو را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه دهند.

رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر روند شفاف شدن پرداخت مطالبات حوزه دارو از طریق سازمان برنامه و بودجه به داروخانه‌ها و مراکز درمانی، گفت: بودجه دارو باید دقیقاً در محل خودش مصرف شود، در حالی که تا پیش از این اعتبارات دارو در حوزه‌هایی همچون مراکز ملکی و پرداخت کادر درمان و…، هزینه می‌شد؛ اما با شفاف شدن این روند، تمایل به خارج شدن وجوه از مدیریت دارو به حداقل می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی با ارائه شناسه غیر منطبق و تأخیر در ارسال حساب‌ها به سازمان برنامه بودجه باعث شد تا ۱.۵ همت بودجه دارویار برای پرداخت بخشی از مطالبات داروخانه‌ها، توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها به جای دیگر منتقل شود.

کلانتری همچنین از رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواست تا هرچه سریع‌تر منابع جابجا شده را جایگزین کرده و مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنند.

از بودجه ۱۰۰ میلیاردی برای خرید مکمل های تغذیه تا پرداخت یارانه یک میلیون تومانی

برنامه‌های مبارزه با  سوءتغذیه برنامه‌ای دولتی برای کمک به افرادی است که در وضعیت اقتصادی ضعیف قرار دارند. عده‌ای از افراد هستند که به‌واسطه مسائل معیشتی، توانایی تامین سفره غنی برای فرزندان و افراد سالمند و باردار را ندارند. بنابراین دولت با بسته‌های معیشتی و یاری‌رسان در این خصوص در جهت تغذیه سالم ورود می‌کند. در هر کشور، راهنماها و منابع مربوط به دریافت یارانه سو تغذیه متفاوت است. افراد مشمول این طرح  از طریق وزارت رفاه بررسی می‌شوند و پس از تائید سازمان برنامه‌وبودجه، یارانه موردنظر به افراد تائید شده پرداخته می‌شود.

حسین فرشیدی معاون درمان وزارت بهداشت درباره توجه وزارت بهداشت به مسایل تغذیه ای افراد ضعیف جامعه به خبرنگار گسترش نیوز  گفت: سال گذشته بودجه مناسبی برای خرید مکمل در دست داشتیم. این بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود. بودجه برای مکمل هایی مثل کلسیم و ویتامین دی در نظر گرفتیم اما باید نظارت شود که افراد خاص از این مکمل ها استفاده کنند. به‌طور مثال اگر قرار است ویتامین دی مصرف شود به نظر می‌رسد درصد قابل‌توجهی از این مکمل‌های به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد اما در سبد معیشتی در نظر گرفته‌شده خانم‌های باردار در اولویت هستند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها