|
کدخبر: 318797

بهزیستی/معلولان/بیمه سلامت

بیمه ۵۰ میلیاردی از بودجه یک همتی برای این افراد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گزارش داد که حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه سالانه برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش بهزیستی صرف می‌شود.

اقتصاد  بیمه  ۵۰ میلیاردی از بودجه یک همتی برای  این افراد

 مهدی رضایی اظهار کرد که در بیمه سلامت، علاوه بر خدمات در سطح بیمه پایه ۲، در دو سال گذشته خدمات ویژه‌ای برای معلولان در نظر گرفته شده است. این خدمات ویژه شامل نشاندار شدن بیش از ۷۲۰ هزار نفر از توانخواهان سازمان بهزیستی می‌باشد که طی تفاهم‌نامه با این سازمان منعقد شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: این افراد دارای نشان در ۵۹ کد خدمتی در حوزه توانبخشی علاوه بر مراکز دولتی در مراکز با مالکیت های غیر دولتی نیز از این خدمات بهره مند شده و از پوشش بیمه ای ۷۰ درصدی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: در بسته بیماران صعب العلاج و خاص مانند بیماران «ام اس، اوتیسم، بال پروانه‌ای، آسیب نخاعی، بیماران دچار سرطان» و ۵۱ بیماری دیگر پوشش بیمه‌ای برای بسته های توانبخشی برایشان در نظر گرفته شده است؛ این خدمات در بخش‌های دولتی با پوشش ۱۰۰ درصدی و در بخش هایی با مالکیت‌های غیر دولتی تا ۸۰ درصد این بسته‌ها با پوشش بیمه‌ای برقرار شده است.

وی تاکید کرد: البته پیشنهاد شده که جامعه معلولان برای سایر نیازها از بیمه‌های مکمل استفاده کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت به طور میانگین سالانه حدود یک هزار میلیارد تومان برای جامعه تحت پوشش بهزیستی هزینه می‌کند که حدود ۵۰ میلیارد تومان آن اختصاصی تنها برای توانبخشی است.

 سازمان بیمه سلامت از سال ۱۳۷۳ ایجاد اما از ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۱ با تجمیع سازمان های بیمه گر کشور تشکیل شد و امروز ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند. علاوه بر جمعیت عشایری و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر، بر اساس قانون بودجه، سه دهک اول درآمدی و دو دهک چهارم و پنجم نیز با مصوبه هیات دولت به صورت رایگان بیمه شده اند به طوری که در دولت مردمی، ۳۳ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

بیمه سلامت-معلولان

مشارکت گسترده در نسخه نویسی الکترونیک با صدور ۱۵۰ میلیون نسخه الکترونیک در طول سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حمایت بیمه ای و پوشش هزینه های درمان ناباروری، پوشش خدمات توانبخشی افراد دارای معلولیت با تعریف ۵۹ خدمت، راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، کاهش پرداخت حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ درآمدی، پوشش رایگان بیمه ساکنان محلات کم برخوردار، پوشش بیمه‌ای مادران باردار و فرزندان شان تا ۵ سالگی و پرداخت به روز مطالبات موسسات درمانی بخشی از عملکرد این سازمان در دولت مردمی است که بارها مورد تقدیر رییس جمهور و مسئولان کشور قرار گرفته است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها